Project "Glasvezel tot in de huiskamer"



Toon eerste bericht

107 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Beste leden,
voor een meer gedetailleerd overzicht van onze fiber plannen, voor bedrijven én gezinnen, verwijs ik naar volgende video:


Hallo Wim. Bedankt voor het snelle antwoord. Begin tekst is al niet goed, moet zijn " voor gezinnen en bedrijven". Heb al een stukje van de video gezien maar de prioriteit blijft bij de bedrijven. Doel 85 % van de bedrijven en 50 % van de gezinnen. De percentages hadden andersom moeten zijn. En dan worden de steden wel meegenomen maar daar ook eerst de bedrijven en de gezinnen worden erbij gepakt. Snap ook dat er bij de steden begonnen wordt. Er is daar veel bedrijfsleven en veel gezinnen. 2 vliegen in een klap. Nog steeds kunnen klanten geen HD zenders zien omdat ze nog geen VDSL hebben. De gezinnen hebben PX groot gemaakt, dus doe daar wat voor terug. Weet zeker dat ik over 5 jaar geen glasvezel, heb al VDSL2, zal hebben laat staan de mensen op het platteland. Glasvezel is nu prio bij PX maar vergeet ook de klanten niet die nog steeds geen VDSL hebben.
Mvg, Antoon
Reputatie 7
Badge +6
Beste leden,
voor een meer gedetailleerd overzicht van onze fiber plannen, voor bedrijven én gezinnen, verwijs ik naar volgende video:
Antoon1,
ge moet hier toch alles eerst wit op zwart kunnen bewijzen voor je gegloofd wordt:8:), daarentegen zou ik eerder aan een uitleg van Proximus (persbericht enz..) twijfelen want zijn moeten het verkocht krijgen door het voor de klant zo mooi mogelijk te laten uitkomen en dit geldt ook niet alleen voor Proximus. Daarom is ook reclame nooit voor honderd procent eerlijk!
Reputatie 6
Badge +3
Bedankt voor de links, is inderdaad een andere focus dan in hun persbericht.
Reputatie 7
Badge +1
Ben benieuwd. Denk dat hier niet veel reactie op komt. Dit staat gewoon vast. Weet nu al dat ik over 5 jaar geen glasvezel zal hebben in Wenduine laat staan over 10 jaar. Alleen de steden waar geld te verdienen valt worden eerst gedaan. Zeg dat die op het platteland wonen blij mogen zijn als ze VDSL2 krijgen. Dat krijgt PX voor 2020 ook niet klaar. En dit is toch de doelstelling van de regering.
Hangt er van af wie die artikels leest, net zoals voor de ene het glas al half leeg is zal het voor de andere nog half vol zijn 😃
Reputatie 7
Badge +1

In het artikel van Mevr. Leroy staat duidelijk eerst het bedrijfsleven en daarna de particuliere klanten. En op de rest geef je ook geen antwoord. Veel klanten hebben nog steeds geen VDSL2. Over 10 jaar moet minimaal 55 % glasvezel hebben.

Heb je een link naar dat artikel? Op alle links die ik in dit topic kan terugvinden wordt gesproken over inwoners en bedrijven.


Weet niet waar je gezocht hebt maar hier de links. Heb er 4 en allemaal hetzelfde. Bedrijfsleven krijgt Prio.
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/achtergrond-alles-over-de-glasvezelplannen-van-proximus/article-normal-790899.html
https://www.computable.be/artikel/nieuws/telecom/5903534/5440850/proximus-versnelt-brede-uitrol-glasvezel.html
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161216_02629974
http://www.tijd.be/tech_media/telecom/Proximus_bedient_steden_in_miljardenuitrol_van_glasvezel.9842857-3125.art
Dus je hebt nu genoeg leeswerk. En Wim je zij dat je mij moest tegenspreken maar bovenstaand is de bevestiging.
Zeg al vaker wordt tijd dat er binnen PX een betere communicatie ontstaat dit zou veel problemen oplossen. Voorbeeld een PX medewerker zei begin deze week tegen mij op dit forum dat CAZ nog niet in HD is. Sinds afgelopen weekend is dat wel. En zo zijn er meer dingen. Zorg eerst dat iedereen bij PX op een lijn zit en breng de goede info naar de klanten toe.
Inderdaad we zullen wel zien hoe het verder uitdraait en wanneer er hier uiteindelijk een glasvezelken zal binnen komen in ons huisje:?.
Reputatie 7
Badge +1
Antoon1, ik denk dat wij niet genoeg Proximus minded zijn en wij daardoor alles verkeerd interpreteren 🆒
Martin, denk het ook. Heb het beste voor met PX. Maar als je te moeilijke vragen stelt krijg je geen antwoord. Of ze geven een antwoord waar je niets mee kunt. Ach ja we zien wel verder.
Antoon1, ik denk dat wij niet genoeg Proximus minded zijn en wij daardoor alles verkeerd interpreteren 🆒
Reputatie 7
Badge +1

In het artikel van Mevr. Leroy staat duidelijk eerst het bedrijfsleven en daarna de particuliere klanten. En op de rest geef je ook geen antwoord. Veel klanten hebben nog steeds geen VDSL2. Over 10 jaar moet minimaal 55 % glasvezel hebben.

Heb je een link naar dat artikel? Op alle links die ik in dit topic kan terugvinden wordt gesproken over inwoners en bedrijven.


Datanews.knack.be. Artikel dd. 16 december 2016. Als je het niet vind stuur ik vandaag de link door. Zit nu achter mijn tabletje daarom.
Reputatie 6
Badge +3

In het artikel van Mevr. Leroy staat duidelijk eerst het bedrijfsleven en daarna de particuliere klanten. En op de rest geef je ook geen antwoord. Veel klanten hebben nog steeds geen VDSL2. Over 10 jaar moet minimaal 55 % glasvezel hebben.

Heb je een link naar dat artikel? Op alle links die ik in dit topic kan terugvinden wordt gesproken over inwoners en bedrijven.
Reputatie 7
Badge +1
Dat heb je goed gelezen. Eerst de bedrijven en dan de particuliere klanten.
Dat moet ik je tegenspreken, Antoon. Wat Namen betreft, maar ook de andere steden, doen we dit gelijktijdig.
"Vanaf het voorjaar van 2017 zal de uitrol van glasvezel in bestaande gebouwen gelijktijdig starten in het stadscentrum van Namen en op alle bedrijventerreinen in de Naamse rand."
Persbericht.
Mvg,

In het artikel van Mevr. Leroy staat duidelijk eerst het bedrijfsleven en daarna de particuliere klanten. En op de rest geef je ook geen antwoord. Veel klanten hebben nog steeds geen VDSL2. Over 10 jaar moet minimaal 55 % glasvezel hebben.
Reputatie 7
Badge +6
Dat heb je goed gelezen. Eerst de bedrijven en dan de particuliere klanten.
Dat moet ik je tegenspreken, Antoon. Wat Namen betreft, maar ook de andere steden, doen we dit gelijktijdig.
"Vanaf het voorjaar van 2017 zal de uitrol van glasvezel in bestaande gebouwen gelijktijdig starten in het stadscentrum van Namen en op alle bedrijventerreinen in de Naamse rand."
Persbericht.
Mvg,
Reputatie 7
Badge +1
Dat heb je goed gelezen. Eerst de bedrijven en dan de particuliere klanten. En als doel van PX was volgens mij gesteld van 55% van de particuliere klanten binnen de 10 jaar. En dan te bedenken dat veel klanten nog steeds geen VDSL2 hebben.
Het is volgens proximus toch eerst aan de bedrijven dat er gedacht wordt (fiber voorzien wordt) of heb ik het dan verkeerd gelezen 😉 ?
Reputatie 6
Badge +3
bevolking van:

volledige kustlijn (10 gemeenten inclusief de hele stad Brugge): 334.082 mensen (cijfers 2012: bron)

Stad Antwerpen: 503 138
Stad Gent: 248.739
(2011 bron)

Dus er wordt gedacht aan de particuliere klant en daar waar de meeste mensen wonen: in steden.
Reputatie 7
Badge +1
Wat ik bedoel te zeggen. Ze geven nu steden en bedrijven de voorrang. Maar particuliere klanten hebben PX groot gemaakt. Die moeten nu ook voorrang krijgen beginnend aan de kust naar het oosten toe.
Reputatie 6
Badge +3
Op 03-02-2017: Proximus lanceert 'Glasvezel voor Namen' - https://www.proximus.com/nl/news/proximus-launches-fiber-namur#
Een ding snap ik niet. Kust is toch toeristen prio 1. Waarom wordt daar door PX ook geen prio aangegeven. Vakantieparken, Hotels, Huurappartementen etc. Namen is ook toeristisch maar voor mij is toch de kust waar de meeste naar toe gaan. En het blijkt dat bedrijven meer prio zijn dan klanten in de woningen. Snap ik ook niet goed.
Klanten maken toch Proximus


Sorry, maar wat heeft dit met toerisme te maken? Als je voor vaste diensten moet prioritiseren zou ik toch kiezen voor een plaats waar mensen 12 maanden per jaar zijn in plaats van enkele maanden.

Voor 4G hebben ze wel de kust zeer vroeg meegenomen, dit omdat je daar met hetzelfde abonnement als thuis op vakantie voordelen hebt. Voor vaste diensten is het een extra abonnement. Of bedoel je het anders?
Reputatie 7
Badge +1
Op 03-02-2017: Proximus lanceert 'Glasvezel voor Namen' - https://www.proximus.com/nl/news/proximus-launches-fiber-namur#
Een ding snap ik niet. Kust is toch toeristen prio 1. Waarom wordt daar door PX ook geen prio aangegeven. Vakantieparken, Hotels, Huurappartementen etc. Namen is ook toeristisch maar voor mij is toch de kust waar de meeste naar toe gaan. En het blijkt dat bedrijven meer prio zijn dan klanten in de woningen. Snap ik ook niet goed.
Klanten maken toch Proximus
Proximus-breidt-glasvezelnetwerk-in-heel-Antwerpen-uit

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/3065810/2017/01/27/Proximus-breidt-glasvezelnetwerk-in-heel-Antwerpen-uit.dhtml
Reputatie 7
Badge +6
Wim,
Tot aan de woning zou voor verwarring kunnen zorgen en geinterpreteerd worden tot aan rooilijn, daarom denk ik dat je wel echt bedoelt tot in de woning, dus intro ook in glasvezel.

Ik bedoel inderdaad glasvezel tot in de woning zelf, zoals aangeduid op de tekening hieronder.


Ik vrees dat Wenduine nog een poos zal moeten wachten op glasvezel tot aan de woning.
Mvg,

Wim,
Tot aan de woning zou voor verwarring kunnen zorgen en geinterpreteerd worden tot aan rooilijn, daarom denk ik dat je wel echt bedoelt tot in de woning, dus intro ook in glasvezel.
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Wim. Bedankt.
Reputatie 7
Badge +6
Hoe zit het met Wenduine postcode 8420. Toen mijn telefoonlijn stuk was, zei de technicus dat glasvezel tot de centrale kast ligt. Klopt dit en wat zijn dan de vooruitzichten.
Antoon,
In België ligt er, wat het Proximus netwerk betreft, glasvezel tot aan elke verdeelkast in de straat. Dit werd ons Broadway Project genoemd. Het laatste stukje netwerk, tussen de verdeelkast en je woning, dat is nog koper. Hoe korter dat stuk koper is, hoe hoger je surfsnelheden en dus hoe groter de bandbreedte, simpel uitgelegd. Met Fiber for Belgium willen wij nu ook dat laatste stuk koper vervangen door glasvezel. Uiteraard willen we dat eerst uitrollen waar er veel klanten en bedrijven geconcentreerd zijn, dus in de steden. Ik vrees dat Wenduine nog een poos zal moeten wachten op glasvezel tot aan de woning.
Mvg,

Reageer