Programmabeschrijving niet beschikbaar

  • 12 March 2011
  • 9 reacties
  • 1562 Bekeken

De laatste tijd valt het mij sterk op, dat als ik via de afstandsbediening de TV gids oproep, ik bij de Nederlandse zenders bijna geen programmabeschrijving meer krijg.

Er komt dan alleen te staan; ik noem maar wat: Entertaiment-Kinderen-Serie- Magazine- Andere - sport.

Vroeger kwam daar bijna altijd een korte programmabeschrijving bij te staan, maar nu moet je maar gissen wat er zal te zien zijn.

Ja, ik weet het via teletekst kan ik de programmabeschrijving wel vinden, of ik kan een TV gids kopen, maar dat is toch niet de bedoeling als er op de afstandsbediening van Belgacom een knop TV Guide staat.

Ik constateer dus helaas weer een duidelijke vermindering in de service voor de Nederlandstalige kijkers; jammer.

Ik zou bij deze aan Belgacom willen vragen, om dit op korte termijn weer in orde te maken, dit zou bijzonder gewaardeerd worden !

Ferna

9 reacties

Badge
Ik weet het volgens mij zijn ze aan die tv gids aan het werken.Ik heb over enkele weken ook eens mijn beklag gemaakt hierover dat bij de days of our lives op 5 tv om 17.25 nooit geen korte inhoud stond nu staat er toch al de laatste 5 dagen korte inhoud bij en laat ons hopen dat dit zo blijft.Dus ik denk dat ze wel aan het werken zijn aan deze gids.En ik hoop ook dat ze oftewel terug zoals vroeger beter alles onderverdelen in kleuren of anders alles in één en dezelfde kleur laten;want zoals het nu is vind ik het maar niets al dat blauw dat voor verschillende zaken telt en dan nog 2 andere kleuren er tussen.Met meerdere kleuren was het tenminste duidelijk na enige tijd.
Reputatie 7
Badge +1
IK heb hier op verschillende items ook al mijn beklag gedaan over de bedroevende "onbetrouwbaarheid" van de TV-gids de laatste tijd. Laat ons hopen dat het snel betert...Wat me vooral stoort is dat men het ingeven van seriesopnames totaal niet kan betrouwen. Die zijn dan een tijdje serie, en dan plots niet meer. Je kan ze dan niet meer als serie ingeven, en als je ze als serie ingepland had, werkt het systeem plots niet meer, en moet je ze terug dagelijks of wekelijks ingeven. Als je er niet dageljjks op let, ben je zo een aflevering kwijt voor je het weet, want die komen dan niet meer automatisch in de planning terecht. Als het dan terug een serie wordt, merk je dat wel als je het dagelijks of wekelijks moet ingeven. Dan staat de optie voor serieopname er plots terug bij....

Ook de info bij de programma's is soms om te huilen: ofwel staat er niets, zoals Fema en Axana al zegden, ofwel staat er foute info van soms weken geleden.

Misschien hebben ze een aantal van de mensen die daar mee bezig waren tijdelijk mee ingeschakeld voor probleemoplossingen......en hierdoor misschien nog meer problemen veroorzaakt !

Ik hoop dat na het invoeren van de nieuwe interface voor iedereen deze problemen opgelost zijn ! De TV-gids bij TVonPC is trouwens niet beter.

De programma's van TV-gids lopen nog steeds maar tot dinsdag, waar dat ondertussen al tot woensdag zou moeten zijn. Er is dus duidelijk iets mis mee.
Badge
Ik hoop enkel dat er een volwaardige tv.gids komt hiermee bedoel ik dat er dus bij de programmas voldoende inhoud staat.Tv gids van een week liefst twee. En de tv gids in kleur zoals vroeger.Maar zoals nu vind ik dit toch een beetje verwarrend met vooral dat vele blauw.Maar volgens mij zijn ze aan die tv gids aan het werken.
Reputatie 7
Badge +1
Ondertussen (14.30 uur) is de TV-gids terug rechtgezet, alleszins voor VTM, waar maandag "Zone Stad" terug als serie staat. "Wie kiest Pieter" vlak ervoor is nog steeds niet terug serie, en de progamma's lopen nu wél al tot woensdag....is dit een snelle reactie of toeval....?
Badge
Weet niet misschien toeval of zouden ze er nu toch eens eindelijk werk van maken?
tvgids: begin- & einduren ve uitzending:

veelal waren de begin- en einduren niet correct, met de update layout zal bijna iedereen op 'exact' drukken bij het opnemen ve programma, want die staat verleidelijk in de menu (1 pijltje naar beneden en veel minder werk dan minuten aanpassen).

als vanaf nu de tv-gids nog mis zal lopen, gaan er héél veel klanten hun ongenoegen laten blijken

ik duim alvast dat dit euvel in de toekomst zal verholpen zijn :)

g;)
Reputatie 7
Badge +1
Die automatische 5 minuten voor en 20 na mogen ze gerust laten staan. Die exact optie ken ik nog niet en is behoorljk waardeloos, want maar weinig programma's beginnen en eindigen exact op de tijd van de gids..
Badge
Versta infeite niet waarom dat niet gebleven is als vroeger?Was allemaal beter.Je kon meer spatie achter en voor een programma zetten en nu zit dat alemaal vast of je moet zelf beginnen programeren.waarom van iets gemakelijks naar iets moeilijks gaan of moet ik zeggen van iet goed naar iets slecht gaan.
Als je vandaag op de tv guide naar Nederland 3 kijkt staat daar om 23.10 u vermeld "KEURINGSDIENST VAN WAARDE" programma omschrijving "KINDEREN" !!

Als ik op teletekst pagina 203 kijk zie ik: CONSUMENTEN PROGRAMMA OVER ETEN" onderwerp "BIOLOGISCH AFBREEKBARE VERPAKKINGEN"

Dit zijn toch slordigheden die niet zouden mogen voorkomen !.

M.a.w je kunt ook al niet meer vertrouwen op de TV guide.

Ferna

Reageer