Hallo,
heb dit weekeind een wifi extender aangekocht owv zwakke wifi .
Het wifi signaal viel regelmatig weg en met thuiswerken is dit wel ambetant.
Volgens de verkoper in de proximus winkel zou deze moeten werken met de devolo's die ik reeds had. Deze extender heeft ook 3 ethernetpoorten.
1 daarvan gebruik ik om de decoder aan te sluiten , op een andere heb ik een raspberry pi aangesloten( mediaplayer). Beiden aangesloten via hdmi.
Na de mediaplayer gebruikt te hebben wil ik switchen naar proximus tv en dan beginnen de problemen. Geluid en beeld door elkaar (blokjes en wartaal).
De enige mogelijkheid om proximus tv weer op te starten is decoder afzetten achteraan, stekker uit extender, de extender uit stopcontact en deze dan terug initialiseren.
Terug alles aansluiten in juiste volgorde en decoder opstarten. Daarna zijn de problemen opgelost.
Het kan toch niet dat dit de bedoeling is !
De plc adapter die aan de bbox3 staat is de "gestroomlijnde" plc adapter (zwarte letters belgacom).
Geeft die combinatie van verschillende plc's nu conflicten? De bbox3 is sinds zaterdag in huis (omgeruild).
Het wifi signaal is in de woonkamer nog steeds zwak maar "versterkt" zeker niet.
De lijn is al getest zeterdag en was ok.
Wat nu ?
Technieker laten komen van Proximus?
Grt
Beantwoord
Problemen plc adapter + wifi extender +
Beste antwoord door Techno Turlinckx
Je kan best eens bellen met onze technische dienst (0800 22 800).
Dan kan een collega of ik eens komen kijken om het probleem op te lossen.
Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen.
Met vriendelijke groeten
Technieker Antwerpen
Bekijk origineelDan kan een collega of ik eens komen kijken om het probleem op te lossen.
Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen.
Met vriendelijke groeten
Technieker Antwerpen
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.