Wil een webserver bij mij thuis opstellen op poort 80. Op dit apparaat draait ook al een DDNS-service.
Heb ondertussen via myproximus poort 80 gedeblokkeerd, het apparaat een vast IP gegeven. Via dit apparaat kan ik succesvol ping uitvoeren naar bvb www.google.be.
Forwarding regel ingegeven op BBOX 3, instellingen opgeslagen en BBOX herstart.
Resultaat: NOPPES! Iemand die me helpen kan?
Als ik de nodige kleine aanpassingen doe achter een TELENET-modem gaat het als een fluitje van een cent ....
Wat mis ik?
Beantwoord
Port forwarding
Beste antwoord door ThomasP
Bert, houd er rekening mee dat poort 80 standaard geblokkeerd wordt door Proximus. Je kan deze openzetten via je MyProximus. Meer info hierover op deze pagina.
Nadat je dit hebt gedaan is portforwarding natuurlijk ook nog noodzakelijk. Er staat wat extra info hoe dit te doen ook op onze FAQ pagina. Als je deze correct instelt mag je hier geen problemen mee hebben.
Wat je ook altijd kan doen, als je een NAS of webserver thuis draait, is deze in DMZ zetten op je bbox. Dit maakt het vaak ook wat eenvoudiger.
Ik heb alvast ook even je internetsessie (PPP) gereset. veel succes en houd ons op de hoogte!
Bekijk origineelNadat je dit hebt gedaan is portforwarding natuurlijk ook nog noodzakelijk. Er staat wat extra info hoe dit te doen ook op onze FAQ pagina. Als je deze correct instelt mag je hier geen problemen mee hebben.
Wat je ook altijd kan doen, als je een NAS of webserver thuis draait, is deze in DMZ zetten op je bbox. Dit maakt het vaak ook wat eenvoudiger.
Ik heb alvast ook even je internetsessie (PPP) gereset. veel succes en houd ons op de hoogte!
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.