Skip to main content

PLC adapter voor tv én internet

• March 19, 2015
  • 6 reacties
  • 273 Bekeken

Hallo iedereen,

Momenteel gebruiken we 2 PLC adapters om het tv-signaal van de bbox door te sturen via het stopcontact. Ik had graag een 3e PLC adapter aangesloten om de printer via ethernet aan te sluiten aan het netwerk (ondersteunt geen wifi). Helaas stuurt de modem standaard enkel het tv-signaal door, en niet het internetsignaal.

In de instellingen van mijn bbox-2 heb ik al kunnen aanpassen dat beide signalen worden doorgestuurd, maar dan zijn er problemen met de opnames. Zou dat wel lukken met een bbox-3?

Alvast bedankt,

Bert
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

6 reacties

Elsa
  • March 19, 2015
Dan kan je evetueel de bbox2 in full routed mode zetten, surf naar ▬►bbox2 set fullrouted mode dan staat die ingesteld zoals de bbox3

Naar het schijnt zouden er geen problemen meer zijn via VOD en als dit wel zo is kan je altijd om die reden een BBOX2 laten omruilen voor je bbox2

door te bellen naar de technische dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u)

Elsa
  • March 19, 2015
Met de bbox3 kan je ook met wifi-adapters werken één zit al in de bbox3 zelf , laat ons hem 'zender' noemen en de 'ontvanger' wifi bridge staat dan aan de kant van de decoder, maar als je dan zowel Internet als TV signaal wilt hebben moet je nog een ethernet switch achter je wifi-bridge ontvanger zetten waar je dan een decoder en pc's en ook laptop's kunt aansluiten als je dit wenst.

ter info : ▬► bbox3 specificaties

Elsa
  • March 19, 2015

Elsa
  • March 19, 2015

• Auteur
  • Apprentice
  • March 19, 2015
OK, bedankt voor de uitleg! Ik zal eerst nog eens proberen om mijn huidige bbox2 in full routed mode te zetten en zien of er geen problemen zijn met de opnames zoals een tijdje terug. Anders dus vragen om mijn huidige bbox2 om te ruilen voor een bbox3?

En met die bbox3 zou bovenstaande dus sowieso moeten kunnen lukken, maar kan dit dan ook via wifi ipv powerline als ik het goed begrijp?

Thnx!

Elsa
  • March 19, 2015

via wifi ipv powerline als ik het goed begrijp?

inderdaad met de wifi bridge die proximus ook verkoopt