Beantwoord

PLC adapter

  • 29 December 2017
  • 2 reacties
  • 644 Bekeken

Ik zou graag nieuwe plc adapters kopen omdat het internet soms wegvalt en iemand van de technische dienst is langs geweest en zei dat het daar aan lag. Ik zou graag andere devolo's installeren dan die van proximus maar werkt dit wel tesamen met die van proximus? heeft iemand dit al geprobeerd (want we hebben al één nieuwe van proximus)?
icon

Beste antwoord door Martin 29 December 2017, 13:34

Bekijk origineel

2 reacties

je bedoelt waarschijnlijk deze met wifi extender aangezien je zegt internet soms wegvalt
In principe kan je plc adapters van verschillende merken mengen al is dit nooit 100% zeker dat ze ook goed gaan samenwerken. Deze PLC adapters -wifi extender van Prox ondersteunen nog geen wifi-5.0 GHz alleen wifi-2.4.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_wireless_solutions/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/draadloze-oplossingen.html

NB: In principe als het ander merk ook van het type homeplug AV2 is zou dit moeten werken, maar er zijn er zowel die problemen hebben met verschillende merken te mengen als er ook zijn waarbij dit goed werkt.
Ik heb vroeger nog devolo's gemengd met die van TP Link en gaven regelmatig problemen!
bedankt voor het antwoord

Reageer