Beantwoord

Overname GSM-nummer nieuwe handelsvertegenwoordiger

  • 11 September 2017
  • 5 reacties
  • 512 Bekeken

Beste,

Een firma heeft een nieuwe handelsvertegenwoordiger aangenomen. De privé GSM-nummer van de handelsvertegenwoordiger is nu door de firma overgenomen zodat de handelsvertegenwoordiger op de kosten van de firma kan bellen.

De firma betaalt nu de kosten gemaakt op deze nummer.

De vraag is nu: Als de samenwerking met de handelsvertegenwoordiger stopt, blijft deze nummer dan eigendom van de firma? Maw kan de handelsvertegenwoordiger deze nummer zonder enige voorwaarden opeisen?

De nummer staat nu wel onder de naam van de firma en we veronderstellen dat de firma ook eigenaar blijft en dat zonder toestemming van de firma, de handelsvertegenwoordiger deze nummer nooit kan opeisen.

Klopt dit? Of zijn er uitzonderingen? Welke formaliteiten dienen er te worden gevolgd?

Waar vind ik de informatie hierover terug?
icon

Beste antwoord door NickyL 12 September 2017, 14:59

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ter info:

Tenzij de "bedrijfspolicy" anders bepaald is (en blijft) het bedrijf de eigenaar van het nr

http://www.jobat.be/nl/artikels/mag-ik-na-ontslag-mijn-gsm-nummer-behouden/
Reputatie 6
Badge +3
Overgenomen is overgenomen maar
Wel niet eerlijk van de firma om privėnummer over te nemen en nadien niet meer te willen teruggeven als persoon weg gaat van de firma.
Reputatie 7
Badge +4
Voor alle duidelijkheid: contractueel, in de "bedrijfspolicy" en/of bij vertrek kunnen (uiteraard) tussen partijen andere afspraken gemaakt worden
't zal kleine lettertjes lezen worden 😉
Reputatie 5
Badge +3
Dag Michael, nummer staat op naam van de firma, deze blijft dan ook eigendom van de firma of zij laten deze terug op prepaid plaatsen of doen afstand via een overnamedocument. Zolang één van de twee niet plaatsvindt, blijft deze eigendom van de firma. Groetjes, Nicky.

Reageer