Skip to main content
Beste, ik heb een probleem met het opslaan van wijzigingen van bestanden in de Cloud. Als ik een bestand open vanuit de Cloud, er iets aan wijzig en vervolgens dit gewijzige bestand opsla (onder dezelfde naam) lijkt het alsog de wijziging opgeslagen is. Maar als ik nadien het document opnieuw open, merk ik dat de wijzigingen helemaal niet opgeslagen zijn en het de oude versie van het bestand is.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt!
hoe ga je juist te werk, download je het bestand van belgacomcloud.be en je bewerkt het dan om vervolgens weer op te slaan of doe je het anders
Staat onder instellingen sync bestanden aangevinkt en de map waar je bewerkt bestand in staat ook aangevinkt
hoe ga je juist te werk, download je het bestand van belgacomcloud.be en je bewerkt het dan om vervolgens weer op te slaan of doe je het anders

Hallo! Ja inderdaad, zo ga ik te werk.
Staat onder instellingen sync bestanden aangevinkt en de map waar je bewerkt bestand in staat ook aangevinkt

Ik zit te zoeken maar ik zie niet waar ik de instellingen kan doen...?
Als je het cloud programma opstart op je laptop/pc dan boven rechts op je inlognaam klikken en in het openklappend venster instellingen klikken

programma staat onder windows

C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Cloud

Je kan trouwens van uit dit program ook je bestand bewerken en moet je dit bestand niet eerst downloaden

Want als je het bestand eerst download van uit belgacomcloud.be en je download dit bv in een map die niet aangeduid staat om te synkroniseren dan is het ook normaal dat je wijzigingen niet zullen terug te vinden zijn in de cloud.
Ik heb het cloud programma niet geïnstalleerd op mijn computer, ik probeer eigenlijk rechtstreeks te werken online vanuit belgacomcloud.be

Zou dat het probleem zijn?
Ik heb een geprobeerd eerst een tekst bestand geüpload naar belgacomcloud.be

dan het tekstbestandje gedownload naar desktop (deze desktop wordt niet gesynchroniseerd )

de tekst veranderd en terug upload naar belgacomcloud.be en daar dan op geklikt en de veranderde tekst komt te voorschijn.

Dus bij mij werkt dat toch zonder het cloud programma te gebruiken op de pc.
Dank je voor de moeite. Maar je moet het bestand dus wel weer actief uploaden naar de Belgacomcloud, ik bedoel het er opnieuw inzetten? (dat is hoe ik het nu doe om probleem te omzeilen) Gewoon bestand openen (downloaden) vanuit de cloud, tekst wijzigen en gewoon 'save' doen in het tekstbestandsprogramma is niet genoeg?
nee want dan save je hem gewoon op je pc/laptop dan zou je het program cloud moeten installeren en een map aanduiden die synchroniseert met de cloud.
Ik denk dat ik het begrijp, dankjewel 🙂 ik ga het proberen met het programma en het sybchroniseren aanzetten zoals je eerder uitlegde. Bedankt voor je geduld, hulp en advies,
Geen probleem graag gedaan.
NB: de cloud applicatie kan je downloaden via MyProximus

=> https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myProducts/myPersonalCloud?category=INTERNET&

of rechtstreeks => https://download.sp.f-secure.com/cloud/proximus/cloud_proximus.exe
Dankjewel!

Reageer