Beantwoord

opnames via NPVR

  • 7 February 2011
  • 15 reacties
  • 1103 Bekeken

Ik heb belgacom tv op VDSL 2 30mps.

heb twee decoders: één beneden in de living, één boven in de slaapkamer.

Heb geen problemen met het opnemen zelf. Ik kan iets opnemen en iets anders bekijken.

Maar sinds die NPVR in voege is gegaan en ik neem iets op (1 iets) dan neemt hij standaard opnemen via NPVR met als gevolg dat de opname maar 30 dagen blijft staan.

Ik neem op gewoon via de tv gids.

Weet er iemand wat ik moet doen? Is dit een instelling die ik moet aanpassen?

icon

Beste antwoord door axs 7 February 2011, 13:00

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Je kan dit voor elke opnamen aanpassen in het menu 'planning' met behulp van de groene knop.
aha, dan ga ik dit deze avond thuis eens proberen!
Beste bgcbgc,

Zoals axs al zei, kan je dit per geplande opname aanpassen met de groene knop.

De decoder zal standaard via nPVR opnemen om zoveel mogelijk bandbreedte op je lijn vrij te houden, om bv. een zender in HD te kunnen bekijken tijdens je opname.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Reputatie 7
Badge +1
Heb geen ervaring met 2 decoders, maar heb ook een 30Mbps profiel, en opname komt bij mij altijd standaard in PVR (te wijzigen met groene knop), behalve als het overlapt met een reeds op PVR ingeplande opname. Op zich geen probleem, want ik probeer zoveel mogelijk in HD op te nemen, en dat kan voorlopig (?) toch niet in nPVR. Van een in nPVR ingeplande opnameplanning betekent "bewaartijd verlengen" eigenlijk omzetten naar PVR...maar daar kun je NIET overlappen, met nPVR wél.
Hallo, hier ben ik weer.

Heb de stappen gevolgd en idd met de groene knop zag ik in 'planning' de 30d verwijderen.

Maar nu mijn volgende vraag hierover:

Deze oplossing werkt uiteraard maar...

Stel nu, ik ben aan het zappen tijdens de reclame. Ik zie een programma die net begonnen is en ik beslis om die direct op te nemen.

Nu staat er niets in planning, omdat ik het niet plan, ik doe het onmiddelijk. Dan kan ik bovenstaande werkwijze niet hanteren.

Als ik op planning duw staat er, "er zijn geen geplande opnames."

standaard neemt hij bij mij dus altijd op op NPVR kan je dit niet veranderen?
Badge
Ik weet het ik heb dat probleem ook en ik erger me er aan dood aan die methode die belgagocom ons oplegd.Ik vind dat ze ze de klant moet laten beslissen wat ze doen met hun opnamens automatis laten verwijderen na 30 dagen of gewoon er laten opstaan zolang er genoeg plaats s op de schijf en bij te wijnig plaats gewoon het laats verwijderen.
Axana wanneer iets wordt opgenomen via pvr wordt het op de HD van uw decoder bewaard. Bij npvr wordt dit bewaard op de servers van belgacom.
Dus als klant kan je dus wel degelijk kiezen of je opneemt via pvr (en dus onbeperkt tot plaatsgebrek kan bewaren) of via npvr (30-dagen limiet)
Badge
Zie het net.Te snel van antwoord geweest.
Reputatie 7
Badge +1
Als een programma gestart is voor opname, ofwel via planning ofwel via rode opnameknop op de afstandsbediening, vind je die niet terug onder planning maar onder opnames. Eens gestart gaan ze van planning naar opnames. Da's altijd zo geweest, zowal voor PVR als voor nPVR. Daar kun je dan de opname eventueel stoppen. Bij PVR kun je de opties daar nog aanpassen, bij nPVR niet. Je kunt bij handmatig starten van de opname (via afstandsbediening) uiteraard niks meer veranderen van nPVR naar PVR of omgekeerd, want reeds aan het opnemen. Jed kunt dat enkel tijdens de voorprogrammatie.
Badge
Nu ga ik waarschijnlijk een heel domme vraag stellen.Maar als jullie hier van de week wat de berichten hebben gelezen weten julie dat ik een heel ander belgacom tv handleiding dan julie heb.Nu ben ik wel vroeger belgacom klant geweest maar kan je eens even het verschil uitleggen tussen pvr en npvr want in dit boekje staat niets dit gaat enkel over toepassingen dus ik denk dat er gewoon een verkeerd boekje in de doos is geraakt.
Badge
PVR is een opname op de HD van uw eigen decoder en bij nPVR gaat de opname naar de servers van Belgacom,daar worden ze gedurende 30 dagen bewaard.
Badge
In iedieder geval bedankt computerken dit is al iest duidelijker.Spijtig Dat ik die vragen moet stellen omdat ik zoiets simpel ook niet kan nagaan omdat ik niet de juiste belgacom handleiding heb gekregen.
Badge
Axana,zéér graag gedaan.

Grtjs.
Reputatie 7
Badge +1
IK denk niet dat er van nPVR al iets in def handleidingen staat. Is nog héél recent. Zal ook zo zijn met TVonPC.
Badge
Ja maar ik dacht toch toen ik vroeger nog bij belgacom was en die dikkere handleiding hadden die julie nu hebben dat daar veel meer uitleg in stond over wat alles juist betekende.Bij mij zijn het eerder enkel toepassingen.Zo vind ik het ook vreemd dat je dus kan zoeken (volgens boek dus) is dus in de toekomst na die opdate maar je kan dus zoeken naar een film/documentaire/sport of iets anders en je kan kiezen op welke dag dus nu hoop ik dat ze die gids nu ook eens gaan uitbreiden naar een week of nog liever 2 weken.

Reageer