Ik heb het na meer van 14 dagen en tig telefoontjes met de klantendienst om klant te worden, echt gehad.
In oorsprong was alles in kannen en kruiken, maar ik hoorde niets van de technieker en vond enkele fouten gegevens in mijn aanvraag. Ik belde om dat recht te zetten, moest de aanvraag opnieuw gedaan worden. Dat gebeurde.
Weer ging alles fout en ik hoorde nog steeds niets van de technieker. Ik heb elke keer maar zelf moeten bellen, met een slechte gsm lijn, wat een reden was waarom ik van Telenet naar Proximus wou gaan.
Nu ben ik het beu dat ik elke keer een ander verhaal krijg, elke keer maar doorgeschakeld wordt naar diensten die elke keer van voor af aan beginnen.
Om een lang verhaal kort te maken: Ik woon dus in een grote stad, dichtbevolkt en blijkbaar is het dus technisch onmogelijk om op mijn adres een Tuttimus pakket te installeren. De ene keer kan het wel en gratis, dan hoor ik weer iemand die zegt dat het niet kan. Dan ligt er weer geen lijn, dan weer een verouderde en last but not least kan het wel, maar dan tegen betaling van 90 euro voor de lijn en enkel voor een vaste lijn, want televisie en internet ... daar heb ik niet het juiste signaal voor.
Ik heb de ombudsdienst telecommunicatie ingeschakeld. Ondertussen doet Telenet veel moeite en hebben ze al een deel van de problemen opgelost. Ik verwacht morgen hun technieker om de regelmatige storingen op mijn vaste lijn te onderzoeken. Dat heeft ook moeite gekost, maar volgens hen zou Proximus wel degelijk een juiste kabel kunnen leggen in mijn huis en wel degelijk een volledig pakket kunnen bieden.
Ik betaal misschien iets meer voor mijn Telenet Wigo, dan dat ik voor een Proximus Tuttimus zou betalen, maar ze doen moeite om technische problemen op te lossen en geven toe dat die door signaalstoringen in mijn buurt inderdaad veel voorkomend zijn, maar ze werken er aan.
Proximus is dus duidelijk de draad kwijt en houdt me aan het lijntje. Ik denk dat als het zo verder gaat, ze die kabel van mij mogen steken waar de zon niet schijnt, gezien ik al bang ben dat hun diensten zo gaan werken als hun communicatie. Bij Telenet duurt het misschien voor de technische problemen opgelost geraken, maar heb ik tenminste mijn neus nog, als ik daar naar bel en wordt ik geen tig keer doorverbonden naar iemand die er van minder tot niets van kent.
Het spijt me, maar ik denk dat ik liever bijna 30 per maand meer blijf betalen, dan klant te worden bij een operator die nog minder competent is.
Ik heb er in heel mijn frustratie deze blog over geschreven:
https://yoo.rs/kitten/blog/proximus-yes-we-can-not-1511996394.html?Ysid=63008
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.