Beantwoord

Nokia gsm

  • 28 January 2017
  • 24 reacties
  • 876 Bekeken

op 14/12/2015 kocht ik 3 nokia gsms lumia 635 ( 2 dochters en ikzelf) in de proximus winkel in Diest. er is 2 jaar garantie op. tot begin december 2016 hebben de gsms prima gewerkt. de 2 dochters hun gsm viel regelmatig zonder reden zomaar uit, terug gezet naar fabrieksinstellingen en dan was het probleem voor een paar dagen opgelost.ondertussen hadden wij een bericht gekregen van happy house en een afspraak gemaakt voor 17/12/2016. de gsms van de dochters vielen nog regelmatig en uit en mijn gsm had problemen als ik werd gebeld, want dan was er een geraakt te horen en was de beller of gebelde moeilijk te verstaan. ook het geluid werkte niet altijd en de smsen kwamen soms niet binnen. op 12/12/2016 moesten wij in Diest zijn en gingen binnen in de winkel en legde het probleem uit. dat kan te maken hebben met een up-date zei de medewerkster wacht maar tot de technieker bij jullie is geweest op 17/12/2016. oke kan zijn dachten wij maar niets was minder waar, de gsm van de jongste dochter bleef al een hele tijd opstaan maar die van de oudste dochter en mijn gsm hadden nog steeds problemen. we zijn naar de winkel in Diest terug gegaan en hebben de 2 gsms laten opsturen voor herstelling. er is een stukje vervangen in elke gsm 2 weken later zijn de 2 gsms hersteld en gaan we ze afhalen. het is dan donderdag 12/01/2017. op zondag 15/01/2017 valt de gsm van de oudste dochter opnieuw uit zonder reden. we rijden maandag 16/01/2017 terug en de medewerkster haal de batterij eruit en blaast eens door de telefoon en hij werkt terug, er zat dus een stofje in de weg. beschaamd rijden wij terug naar huis maar op dinsdag 17/01/2017 valt de gsm alweer uit, hij blijft ongeveer 1 uurtje op. we rijden opnieuw naar Diest en ik vraag om de gsm op te zetten zonder de batterij eruit te halen, maar dat ging niet volgens de medewerkster, ik zal hem terug opsturen. ik heb hier mijn bedenkingen bij want dat ding valt nog onder garantie is er geen ander oplossing. ja maar nu nog niet pas als de gsm 3 keer is opgestuurd dan kunnen ze een ander oplossing aanbieden. donderdag 26/01/2017 zijn we de gsm terug gaan halen in Diest, ik vraag wat er deze keer is gerepareerd, een stukje vervangen is het antwoord van de medewerkster.( de dochter heeft 's avonds gezien dat de batterij is vervangen) de apps op mijn gsm werken niet, ik vind geen up-dates en zeg dit tegen de medewerkster, ze vraagt om het toestel even te bekijken en ik geef het haar? ik vind dat ze nogal lang aan het kijken is en ga naast haar staan en zie dat ze door de ontvangen sms-berichten aan het scrollen is en vraag haar wat de bedoeling is, de medewerkster is geschrokken en doet het scherm dicht, ik zie dat ze ook mijn geschiedenis open heeft staan en daar in heeft zitten neuzen. ik vraag haar opnieuw wat de bedoeling is en de medewerkster snauwt me toe dat ik zo niet moet roepen. ik ben buiten gegaan ik vind de service na verkoop nul komma nul. ik vind het niet kunnen dat een gsm onder garantie niet word vervangen, ik heb het gevoel dat proximus ons aan de draai gaat houden tot de garantie voorbij is. ondertussen is de jongste dochter haar gsm ook uit gevallen en kan met haar gsm het spelletje van vooraf aan opnieuw beginnen. ik ben het beu en wil een degelijke service krijgen van proximus, we zijn tenslotte al 25 jaar klant. wat kunnen we het beste doen?
icon

Beste antwoord door Lobke 22 March 2017, 18:36

Bekijk origineel

24 reacties

vervolg: op 31/01 jongstleden zijn we nog maar eens naar de proximus winkel in Diest geweest. alweer 2 gsms die niet meer werken de mijne al voor de 2de keer hij ontvangt alweer geen smsen meer en de apps blijven hangen, ik kan ze moeilijk open krijgen, ik moet ze elke dag verwijderen en terug installeren en dan kan ik er de dag mee door. de jongste dochter kan haar gsm niet meer opzetten, terwijl de batterij volledig is opgeladen en zeker weet dat de gsm opstaat want ze hoort de berichten van watts app binnenkomen maar kan ze niet bekijken omdat het knopje niet meer werkt. hopelijk mogen we de gsms volgende week gaan terug halen, maar ik vraag me af voor hoe lang?
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Lobke!

Mijn excuses voor het ongemak, maar wij hebben helaas geen controle over documenten en aankopen in onze verkooppunten.

Dit moet helaas allemaal gebeuren via onze winkels. U mag ons natuurlijk altijd op de hoogte houden van de situatie.

Mvg,

Wouter
dank u wel WouterM voor je reactie.
hier is de up date: een medewerker van de proximus winkel in Diest heeft daarnet gebeld dat de gsms terug in de winkel zijn. volgens de medewerker is er niets aan de hand met de gsms. we zijn verbaasd en vragen waarom dat de ene dan altijd uit valt en de andere geen berichten ontvangt en zijn apps verliest. ja daar hebben ze geen uitleg voor. we krijgen het gevoel dat de medewerkers denken dat we liegen en daarom de gsms binnen brengen, wel ik wel niets liever als niet meer naar Diest te moeten rijden voor die gsms en 3 werkende gsms hebben. maarja het is ons woord tegen dat van hen maar ik begin het grondig beu te worden en hoop dat er eens wat actie word ondernomen van de kant van proximus want eens klant dan sta je in de kou. maar nieuwe klanten worden met open armen ontvangen en met van alles verwend
Reputatie 7
Badge +1
dank u wel WouterM voor je reactie.
hier is de up date: een medewerker van de proximus winkel in Diest heeft daarnet gebeld dat de gsms terug in de winkel zijn. volgens de medewerker is er niets aan de hand met de gsms. we zijn verbaasd en vragen waarom dat de ene dan altijd uit valt en de andere geen berichten ontvangt en zijn apps verliest. ja daar hebben ze geen uitleg voor. we krijgen het gevoel dat de medewerkers denken dat we liegen en daarom de gsms binnen brengen, wel ik wel niets liever als niet meer naar Diest te moeten rijden voor die gsms en 3 werkende gsms hebben. maarja het is ons woord tegen dat van hen maar ik begin het grondig beu te worden en hoop dat er eens wat actie word ondernomen van de kant van proximus want eens klant dan sta je in de kou. maar nieuwe klanten worden met open armen ontvangen en met van alles verwend


Volledig gelijk. Nieuwe klanten krijgen alles. Eenmaal klant hoor je er niet meer bij. Op wat jij hier geschreven heb krijg je toch geen antwoord. PX kan niet omgaan met kritiek.
Reputatie 5
Badge +3
Heb je dit allemaal gemeld aan Nokia, zou dat toch eens overwegen, veel kans dat die toestellen gratis vervangen worden...

mvg
dank u wel Antoon1 je hebt gelijk maar wij zitten ermee.
jdm_01 dank u wel ik heb ondertussen contact opgenomen met Nokia, maar die maken zelf geen gsms meer dat doet een firma voor hun en zij kunnen ons niet verder helpen, Nokia raad aan om te blijven gaan naar de proximus winkel in Diest de volhouder wint uiteindelijk zeggen ze bij Nokia. dus daar gaan we weer op weg naar proximus Diest
Reputatie 7
Badge +1
dank u wel Antoon1 je hebt gelijk maar wij zitten ermee.
jdm_01 dank u wel ik heb ondertussen contact opgenomen met Nokia, maar die maken zelf geen gsms meer dat doet een firma voor hun en zij kunnen ons niet verder helpen, Nokia raad aan om te blijven gaan naar de proximus winkel in Diest de volhouder wint uiteindelijk zeggen ze bij Nokia. dus daar gaan we weer op weg naar proximus Diest

Hallo Lobke. Succes
nog eens een up-date: vrijdag voormiddag naar de proximus winkel in Diest, gsms terug halen. vrijdag in de loop van de dag alles naar mijn eigen wens zetten op mijn gsm. eindelijk mijn moderne gsm terug. zaterdagavond wil ik de fb app open en ik krijg ze alweer niet meer open, maandag nog maar eens naar proximus Diest zeker, das dan al de 3de keer voor deze gsm.
dit is tot nu toe gebeurt aan de gsms:
gsm van de oudste dochter: 2 x weggeweest, telkens stukje in vervangen en de 2de keer een nieuwe batterij,
doet het al sinds 26/01 prima
gsm van de jongste dochter: 1 x weggeweest, diepe software up-date gehad en nieuwe batterij, is van vrijdag
terug en doet het voorlopig prima
mijn gsm: 2 x maal weggeweest, 1ste keer stukje vervangen, 2de keer diepe software up-date gehad en nieuwe
batterij voor de rest is volgens de herstellingsdienst alles in orde, opent sinds zaterdagavond 11/02 alweer
de fb app niet
mijn man zei ja de 3de keer binnenbrengen, vind het niet meer leuk
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Lobke!

Kan u mij via volgende link een privébericht sturen met de betrokken winkel hun adres?

Dan geef ik het hier intern door voor verder onderzoek.

Excuses voor het ongemak... :(

Een privébericht sturen naar Het Proximus Team doe je door te klikken op de volgende link en in het voorziene veld je bericht te typen en dan op "Opslaan" te klikken (= verzenden).

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679.

Mvg,

Wouter
gisteren (20/02) nog maar eens naar de proximus winkel in Diest geweest. de gsm van de jongste dochter was weer uitgevallen, zonder reden. de mijne voor de derde keer meegenomen want hij ontvangt nog steeds geen smsen, hij opent nog steeds mijn apps enkel als hij daar zin in heeft. deze keer zijn wij als een volwaardige klant heel vriendelijk behandeld door de shopmanager W.G. nadat ik mijn uitleg had gedaan over mijn gsm en hij op de laptop onze vorige klachten had nagekeken, heeft hij zonder problemen een mail gestuurd naar zijn oversten in Brussel met de uitleg van de klachten van mijn gsm en gevraagd om het toestel om te ruilen. de gsm van onze dochter word opgestuurd naar de herstellingsdienst. na 45 minuten stapten we uit de proximus winkel. meneer W.G heeft eindelijk eens de tijd genomen om naar onze klachten te luisteren en wil een oplossing zoeken. zo moesten er meer mensen zijn, alvast bedankt shopmanager meneer W.G.
donderdag 2 maart in de ochtend bericht gehad dat de gsms terug waren en dat ze konden afgehaald worden. dus wij in de loop van de dag naar Diest. toen we de proximus winkel binnen gingen zijn er 4 medewerkers in de winkel. 1 is bezig met een klant, N neemt snel de telefoon en gaat bellen, net hetzelfde met N, ze gaan zelfs zover dat ze naar achter lopen met de telefoon, enkel N is nog over en komt uiteindelijk naar ons toegestapt met een gezicht van moet ik nu echt beginnen te werken ik heb daar eigenlijk geen zin in, maar ja er moet iemand de klanten helpen. wij zijn aan de beurt en ik zeg dat wij een mail hebben gehad dat wij onze 2 gsms mogen komen afhalen. N antwoord 2 gsms nog wel en vertrekt naar achter. hij moet zelfs geen papieren hebben dat wij de gsms ook daadwerkelijk hebben binnen gebracht en komt met een bakje terug waar alles in zit. hij haalt de gsm van de dochter uit het plastieken zakje, geeft deze aan haar, haalt mijn nieuw toestel uit het bakje, legt dit voor me neer, ik moet papieren tekenen voor ontvangst en ik vraag of we eerst de ene gsm kunnen afhandelen en dan de volgende. de reactie van N is, teken dit papier voor ontvangst want voor die andere moet ik eerst nog papieren uitprinten. dus ja wat doe je dan tekenen, de andere papieren worden uitgeprint en onder onze neus geduwd samen met een pen en een vinger die aanduid waar we moeten tekenen voor ontvangst, een onvriendelijke en nauwrlijks hoorbare tot ziens volgt. ik sta verbaasd te kijken en vraag wat er aan de herstelde gsm is gebeurt, met een diepe zucht kijkt N op de herstelfiches en zegt dat er een mechanisch stukje is vervangen. oke antwoorden wij en de dochter vraagt of ze de papieren van haar gsm die wij krijgen als we de gsm voor herstelling wordt binnen gebracht terug krijgt en daarop antwoord N, waarom heb je die nodig? de dochter zegt zo heb ik een bewijs dat de gsm al voor de 2e keer is hersteld. met een gezicht als een donderwolk worden de papieren gezocht en halvelings naar haar gegooid. ik vraag hoe lang ik garantie heb op het nieuwe toestel en daar wordt op geantwoord, 10 maanden, want dan is de garantie van het aangekochte toestel om. tot ziens, de volgende aub. alwel ik hoop dat ze voor andere klanten vriendelijker zijn want ik begin er echt genoeg van te krijgen. mijn gsm nokia lumia 635 is vervangen door een nokia lumia 640 lte. toen we zijn thuisgekomen begin ik mijn gsm naar mijn voorkeur te installeren ga ik op zoek naar een beschermhoesje. ik heb verschillende winkels bezocht en uit eindelijk er ééntje gevonden, een universeel model. in elke winkel die we binnen gingen en ik het toestel toonde en vroeg achter een beschermhoesje, begon de winkelbediende te lachen en vroeg waar ik dat toestel nog had gevonden. wij kijken de personen verbaasd aan en zeggen dat we deze pas 1 dag hebben. volgens sommige winkelbediendes van de verschillende winkels, zijn de gsms van nokia al een tijdje uit de handel genomen wegens defecten, en dat geven ze dan als vervanging. we zijn echt uit ons lood geslagen. ze vragen naar het verhaal achter de vervanging en weten ons te zeggen dat het toestel(lumia 635) dat we in december 2015 kochten 99,99 € heeft gekost en dit toestel (lumia 640 lte) kost 89,99 €. luek we zijn voor 10 € in het zak gezet, bedankt proximus je bent goed bezig met je klanten. ik ben benieuwd hoe het verder gaat want gisteren (7 maart) is het gsm toestel van de oudste dochter opnieuw uitgevallen zonder reden en wilde het toestel weer niet opladen ......................... als het toestel voor de 3de keer binnengebracht moet worden, kunnen we dan een aankoopbon vragen in plaats van het toestel te vervangen, want het spelletje begint met mijn vervangen toestel opnieuw, de fb app gaat weer niet open, .................... we zijn in een straatje zonder einde beland.

Edit Wim: namen verwijderd omwille van privacy-redenen.
Reputatie 5
Badge +3
Dag Pierre,

We willen ons alvast oprecht excuseren voor deze situatie. De werkwijze die u hier omschrijft is echt niet hoe wij als Proximus uitgebeeld wensen te worden. Wat ik hiermee wil zeggen is dat wij dit verder gaan onderzoeken wat er net in de winkel gebeurt is. Hiervoor maakte ik alvast een escalatie aan.

Vanwege de hele situatie wil ik je alvast een korting aanbieden van 5EUR per maand gedurende een jaar!

We willen je alvast oprechte bedanken voor deze feedback, omdat we deze steeds weer gebruiken om onze service naar jullie toe in toekomst enkel te verbeteren. We kunnen hier namelijk alleen uit leren!

Mvg, Nicky
Reputatie 5
Badge +3
Pierre,

Kan je ons alvast ook op de hoogte brengen of de hinder op het toestel van je dochter tot op heden nog is?

Mvg, Nicky
dank u wel Nicky voor je reactie.
de oudste dochter moet vanaf dinsdag 7 maart tot op heden steeds haar batterij uit haar gsm halen en terug steken om haar ontvangen smsen, whats-app meldingen of dergelijke op haar gsm te bekijken
de gsm van de jongste dochter is sinds donderdag 2 maart terug van herstelling en gaat momenteel zonder problemen.
beste proximus medewerkers, wanneer komen jullie met een echte oplossing? want wij zijn al bijna 3 maanden bezig en zoals het nu gaat kan het niet verder. moeten wij terug, tegen onze goesting om toch maar als het vuil van de straat worden behandeld, naar Diest, want naar een andere proximus winkel is geen oplossing, dat hebben wij al geprobeerd, want daar begint jullie procedure van 3 keer binnen brengen opnieuw vanaf nul. of zijn we gedwongen om een nieuwe gsm te kopen, maar begrijp wel dat dit dan niet bij proximus zal zijn.
vriendelijke groeten
Lobke
Reputatie 6
Badge +3
Dag Lobke,

Bij een defect van een toestel binnen de garantie periode kunt u dit binnebrengen bij een winkel, met het garantie bewijsje. Zij doen dan een eerste analyse en sturen het op naar Dynafix die het toestel repareren (gratis indien het voldoet aan de garantievoorwaarden). Daarna leveren zij het gerepareerde toestel aan u.

Groetjes,

Lorentz.
Reputatie 7
Badge +6
Dag Lobke,

Bij een defect van een toestel binnen de garantie periode kunt u dit binnebrengen bij een winkel, met het garantie bewijsje. Zij doen dan een eerste analyse en sturen het op naar Dynafix die het toestel repareren (gratis indien het voldoet aan de garantievoorwaarden). Daarna leveren zij het gerepareerde toestel aan u.

Groetjes,

Lorentz.

Beste Lorenz,
Sorry, maar volgens mij kan u niet het volledige topic zien, want anders zou u toch moeten weten dat Lobke al zowat de Proximus winkel in Diest heeft platgelopen met die defecte smartphones en dat ze al 'gerepareerd' werden en geretourneerd, of wat daar voor moet doorgaan.?
Zo blijven we hier toch rondjes draaien, allemaal met de beste bedoelingen om te helpen, maar zonder echte oplossing.

PS: ik heb al jaren een Nokia Lumia uit een Proximus winkel en heb er nog nooit een probleem mee gehad, dus zo kan het ook.
Dat hebben de medewerkers hier op het forum al gemeld dat er problemen zijn en ze niet de volledige tekst of foto's in bijlage zien.
Marleen, ik vind het echt tof dat jij wel geluk hebt met je nokia
een geluk dat we vandaag niet in de mogelijkheid waren om naar Diest te rijden met de gsm van de oudste dochter, want toen de jongste dochter thuis kwam van stage, kun je niet geloven wat ze zei, mama, mijn gsm is weer uitgevallen.
awel echt tof dat ding is van 2 maart terug van herstelling.waar gaat dat eindigen en vooral hoe gaat dit eindigen. ik hou jullie op de hoogte
ik heb in de loop van de dag contact opgenomen met microsoft en zij willen dat wij terug gaan naar de proximus winkel in Diest gaan, de gsms binnen geven en deze moeten worden opgestuurd en herstelt of vervangen en dan moet er terug 2 jaar garantie gegeven worden en niet zoals nu het geval is bij mijn vervangen gsm maar 10 maanden omdat dan de datum van de 1e aankoop versterken is. ik ben benieuwd wat er uit de bus gaat komen. wordt waarschijnlijk vervolgt..................
groetjes Lobke
Reputatie 7
Badge +6
Lobke, ik hoop echt dat er nog een oplossing voor je uit de bus komt en dat er toch eens een einde komt aan die lijdensweg, want dit loopt nu toch echt de spuigaten uit, zeker omdat je waarschijnlijk telkens ook opnieuw het hele verhaal moet vertellen.:-(
Volhouden, nog maar eens, zou ik zeggen.
Groetjes.
vandaag (22/03/2017) met 3 kapotte gsms naar Diest, ze hebben al een tijdje in de kast gelegen omdat ik geen zin had in een confrontatie met die van Diest. ik was van plan om de gsms daar neer te leggen en te zeggen steek ze waar de zon niet schijnt en ik ga naar testaankoop en de ombudsdienst met mijn verhaal want mijn emmer is overgelopen. toevallig is de shopmanager daar en zegt dat hij van iemand een mail heeft gekregen en dat de 3 gsm toestellen worden vervangen. ik kan mijn oren niet geloven. is er dan toch iemand die eindelijk ons verhaal serieus heeft genomen . bedankt aan die persoon om de 3 gsms te vervangen. hopelijk moeten we deze historie nooit meer meemaken.
Reputatie 7
Badge +6
Lobke, dat is fantastisch nieuws en hopelijk houdt men zich nu ook aan die beslissing en krijg je vlug 3 goed functionerende gsms.
Hallo Lobke,
Het is zoals het altijd al geweest is, het moet eerst bij de juiste persoon terecht komen.
Dus nooit opgeven en blijven proberen is de boodschap ;-)

Mvg, martin

vandaag (22/03/2017) met 3 kapotte gsms naar Diest, ze hebben al een tijdje in de kast gelegen omdat ik geen zin had in een confrontatie met die van Diest. ik was van plan om de gsms daar neer te leggen en te zeggen steek ze waar de zon niet schijnt en ik ga naar testaankoop en de ombudsdienst met mijn verhaal want mijn emmer is overgelopen. toevallig is de shopmanager daar en zegt dat hij van iemand een mail heeft gekregen en dat de 3 gsm toestellen worden vervangen. ik kan mijn oren niet geloven. is er dan toch iemand die eindelijk ons verhaal serieus heeft genomen . bedankt aan die persoon om de 3 gsms te vervangen. hopelijk moeten we deze historie nooit meer meemaken.
Reputatie 5
Badge +3
Dag Lobke,

Zo komt alles toch nog goed! Zoals je kan opmerken gebeurt er tussen ons en de winkel ook nog achter de schermen veel communicatie. Je verhaal liet ons zeker niet zonder een naar gevoel achter en de winkel ook niet. Zo hebben we samen met de winkel dit besluit genomen!

Ik wens je alvast veel succes met de nieuwe toestellen!

Mvg, Nicky

Reageer