NJAM waar vinden we deze

  • 19 January 2011
  • 28 reacties
  • 12799 Bekeken

Telenet geeft de programma's van NJAM, waarom Belgacom niet ???

28 reacties

Omdat Njam, voorlopig, exclusief zit bij telenet.
Badge
Mag van mij ook bij belgacom komen.nu die belspelletjes wegzijn mag er is iets serieus komen.
Telenet en Studio 100 (eigenaar van Njam tesamen met P. Goossens) hebben een exclusiviteitscontract, waardoor het wellicht nog even wachten wordt vooraleer dit kanaal bij Belgacomtv te zien zal zijn. Als het ooit zover komt tenminste.

Via de website http://www.njam.tv kunt ook de programma's volgen, wat natuurlijk niet helemaal hetzelfde is als via tv.

Daar kan je wel zelf kiezen naar wat je wenst te kijken.
Reputatie 6
Badge +1
Dat ligt nu eens niet aan Belgacom, maar een heleboel andere zenders die voor NL taligen intressant zijn zouden wel toegevoegd kunnen worde.
William welke andere nederlandstalige zenders zou u dan nog willen?
Reputatie 5
Badge +2
Er zijn nog vele (niet-NL'stalige) zenders waarmee vele abonnees (niet iedereen tuurlijk) blij zouden zijn en ook nieuwe abonnees :

- Radio : Radio Nostalgie NL, EXQI FM, TopRadio en buitenlandse radiozenders

- Duitstalige TV : WDR, RTL, ProSieben en Sat.1.

- HD : Nederland 1 HD, Nederland 2 HD, Nederland 3 HD, ARD HD, ZDF HD, Animal Planet HD,...

Voor alle duidelijkheid: de opgesomde zenders zijn geen Arabische zenders of teleshopzenders.

Mvg
De prime-zenders zouden er ook bij mogen zijn.

Maar dat zie ik helaas voor 99% niet gebeuren.

actua-tv ment-tv en nog andere zenders zouden er in de plaats

van die arabische zenders mogen komen.

Belgacom zou een extra inspanning mogen voor de abbonees.

Als Telenet het kan, dan zou Belgacom tenminste evengoed of

beter moeten presteren, want ze staan stil.

Ietse anders : Dorcel tv, ik vind dat slaapverwekkend die franse xxx-zender.

Playboy-tv of spice-network, dat is toch veel beter van kwali!teit.

Wat vinden jullie?
Vindt ook dat jullie een contract hadden moeten afsluiten, niet zo laks zijn en rapper moeten reageren

en inderdaad de prime zender kunnen toch ook aangepast worden, wij hebben een abonnement voor de filmzenders maar krijgen alleen oude knakken. spijtig.

maar prime is eveneen in handen van telenet. (Via het moederbedrijf Liberty Global)
Er zal toch geen 'EVA' antwoorden zoals gewoonlijk, dus zal ik maar het gebruikelijke Belgacom antwoord geven:

"Belgacom heeft reeds ANNE, EXCLUSIEF. Wegens capaciteits problemen kunnen we dit jaar geen extra zenders voor onze Nederlandstalige klanten toevoegen'.
Reputatie 6
Badge +1
Bart, dat vind ik echt een geweldig antwoord. Tien, jij zegt helemaal wat ik bedoel.
Ik zie niet echt de meerwaarde van Prosieben e.d. is toch de duitse vt4, niet? (SBS)

Maar ik zie dan ook geen meerwaarde in veel anderstalige kanalen, dus ik ben zeker niet de persoon die zich daarover gaat uitspreken. (Er wordt overal toch dezelfde zever uitgezonden) Kanalen bjvoegen om kanalen bij te voegen vind ik erover.

Telenet heeft ook veel zeverkanalen zoal Gunktv o.a. (er zal daar wel een publiek voor zijn, maar ik krijgt het er alvast niet warm van)

Maar misschien kan er een van jullie in de ideeenbus een nieuw onderwerp aanmaken om dit aan te kaarten, en de eventuele popularitieit ervan beoordelen.
Reputatie 6
Badge +1
Dat is al lang geleden gedaan, met veel positieve reakties. De uitleg was dan iets in de trant van, we hebben geen capaciteit en gebruiken die liever voor andere kanalen.
Reputatie 5
Badge +2
@Bart :

Inderdaad, dat is precies het antwoord dat Belgacom zou geven.

@Monocle :

Geen meerwaarde ? Als je eerst en vooral kijkt naar het huidige Duitstalige aanbod (ARD, ZDF en BRF) weet je al genoeg: BRF zendt één kwartier per dag (!) iets 'nieuws' uit en ARD en ZDF zijn zeker goed, maar dat is dan een mager aanbod hoor. Ook moet je eens kijken bij de kabelmonopolist Telenet: ARD, ZDF, WDR, RTL, ProSieben en Sat.1 (6 zenders!). Verder zullen de fans van Eupen in de Duitstalige gemeenschap zeker niet tevreden zijn met 3 zenders (waarvan 1 amper iets uitzendt) en vooral niet gemotiveerd zijn om Belgacom TV te behouden mocht het voetbalcontract ergens anders naar toe gaan. Ze kunnen bij VOO véél meer Duitstalige zenders krijgen. En dan heb ik het nog niet over wat de zenders uitzenden van programma's. (En het is niet omdat het op de satelliet aanwezig is, dat Belgacom ze nooit hoeft/kan toevoegen.)

En natuurlijk zou niet élke abonnee die extra Duitstalige zenders graag hebben, maar wel vele huidige en nieuwe abonnees wel. Ik heb daarover een tweetal maanden geleden een 'idee' erover gedaan en werd zéér goed onthaald. Maar Belgacom kwam af over de kost, de capaciteit en de populariteit van Duitse zenders. Maar ondertussen zijn/werden al diverse Arabische en Marokaanse zenders zonder enige problemen toegevoegd en daarbij vroeg men zich blijkbaar wel NIET af of ze duur of goedkoop zijn of ze goed bekeken gingen worden. En volgens mij is 2M Monde niet bepaald een zender waarop vele abonnees op zaten te wachten, niet ?

Ook meer radiozenders is niet bepaald een luxe. Kijk naar het huidige aanbod en naar de concurrentie (Telenet en TV Vlaanderen) en je weet ook al genoeg. Ook daarover had ik een idee gedaan. Het was een 'minder gebruikt medium'. Logisch ook: nooit promotie over radio bij Belgacom TV maken, wegverstoppen achter een knop (je moet er per toeval opdrukken) en een mager aanbod. Ook zou Belgacom een concurrentievoordeel kunnen hebben door buitenlandse radiozenders toe te voegen. Er zijn genoeg mensen die dat willen zowel bij de nieuwe als bij de huidige abonnees. Maar als je ze natuurlijk niet aanbiedt...

Mvg
@Tien, ik heb begrip voor uw vraag en wens die dan ook te ondersteunen, alleen voor mij (en dit is persoonlijk) zou dit niet nodig zijn.

Mocht ik de zenderbeheerder zijn bij belgacomtv dan vliegt de helft eruit ... (ik zou dus heel waarschijnlijknog minder geliefd zijn dan die persoon nu ;-))

Over BRF ... is toch een belgisch, duitstalig kanaal niet? (de duitstalige tegenhanger van VRT en RTBF)

De reden zou wel capaciteit kunnen zijn, maar als het iets anders zou zijn dan gaan ze ons dat toch niet zeggen.

Dus het enige wat je kan doen is geduldig afwachten of men uiteindelijk nog iets zal doen met uw initiële vraag.

Anders kunt u natuurlijk ook altijd overstappen naar Telenet en hebt u uiteindelijk al de kanalen die u wenst, maar dat is misschien wel een beetje drastisch ;-)

Laten we hopen op beterschap
Badge
Ik heb het al ondervonden dat een overstap niet altijd het beste is en daarom ben ik maar terug gekomen.
Reputatie 5
Badge +2
@Monocle

BRF is inderdaad Belgisch, voor de Duitstalige gemeenschap (oostkantons). Maar helaas zendt die, in tegenstelling tot VRT en RTBF, slechts 15 minuten per dag programma's uit en voor de rest is er een "diavoorstelling" van reclame en info over BRF. Vandaar dat BRF niet echt veel meer meerwaarde biedt aan het aanbod. RTL Television, ProSieben en Sat.1 zenden de hele dag uit. Natuurlijk kan ik begrijpen dat je zelf misschien niets aan die zenders hebt, maar zijn toch wel wat abonnees die zenders graag willen (en ook al op de kabel gewoon zijn om naar te kijken).

Overstappen naar Telenet, TV Vlaanderen, satelliet,... kan natuurlijk altijd, maar ik vind dat Belgacom er juist moet voor zorgen dat abonnees niet wegtrekken of niet willen nemen (en dat er zo weinig mogelijk redenen zijn om dat te doen). Een sterk aanbod kan al overtuigend zijn.

Capaciteit twijfel ik aan. Al ze zonder enige moeite de radiozender TWIZZ en 2M Monde probleemloos kunnen toevoegen, dan twijfel ik er daar aan. Komt daar nog eens bij dat een 'probleem' toch opgelost kan worden, niet ? Kan Belgacom er dan niet zorgen voor meer capaciteit ? Of denkt Belgacom dat ze nooit niet meer zenders zullen toevoegen ?

Mvg
Reputatie 6
Badge +1
Aan Tien, had het zelf niet beter kunnen zeggen. Overstappen? Kan ik niet, geen IDTV van Telenet mogelijk in ons gebouw en ook geen internet (rijgnet). Satelliet is geen optie, wegens geen vrij zicht naar het zuiden.
Badge
Ik vind dat gedoe met die exclusiviteits contracten echt ergerlijk.

Je kan toch niet én Telenet én Belgacom abonnee zijn? Dat moet haast wel als je vrij je zenders wil kunnen kiezen...
@Lieve

Belgacom tv heeft mar *1* exclusieve zender en dit seizoen nog voetbal, dus je kan enkel zenders erbij krijgen als je overstapt naar een andere provider :)
Badge
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel van die exclusieve zenders er zijn bij Belgacom of Telenet. En hoop dat dat tot een minimum beperkt blijft.

Voor Njam alleen ga ik nu niet veranderen, maar stel dat er een zender komt die mij nog meer interesseert, dan wordt het lastiger...

Ik wil liever niet moeten kiezen. Overstappen van de ene naar de andere is niet zo makkelijk en zeker niet kosteloos denk ik.


Overstappen is makkelijker dan u zou denken. En als uw initiële contract van 1 jaar afgelopen is, kan u maandelijks kosteloos opzeggen.
Reputatie 5
Badge +2
Telenet heeft een tiental exclusieve zenders, maar dat wil nog niet zeggen dat er iets op te zien valt. Vaak slechts 1 à 1,5 uur per dag 'nieuwe' uitzendingen en voor de rest herhalingen in lusvorm. Telenet heeft trouwens ook vaak aandelen in die zenders.

Overstappen of niet, Belgacom moet ervoor zorgen dat het aanbod voldoende groot en aantrekkelijk is zodat er geen reden is om over te stappen. En die capaciteitsproblemen kunnen zeker opgelost geraken of denkt Belgacom misschien dat er nooit meer zenders zullen toegevoegd worden ?

Mvg
Persoonlijk vind ik dat er al flut-zenders genoeg zijn. Er mogen er voor mij zelfs een paar verdwijnen.

In plaats zouden de andere zenders dan wel in beste kwaliteit (HD) moeten uitgezonden worden.

Ik denk hierbij o.a. aan Ned1, 2, 3 of ARD, ZDF, Animal Planet, Nat. Geo, enz.
Als BTV zich écht wil profileren als dé provider, zouden ze vooral méér aandacht moeten besteden aan het HD-aanbod.

Zeker in tijden waarin HD eerder de norm dan de uitzondering is, is het toch redelijk onbegrijpelijk dat er maar 9 HD-zenders in het basisaanbod zitten, waarvan er dan nog 6 Franstalig zijn. Helemaal niet te vatten is dan dat ze de andere HD zenders verdelen over verschillende boeketten waardoor HD plots een héél dure aangelegenheid wordt. Je kunt je trouwens afvragen of die opdeling in boeketten nog wel van deze tijd is; waarom geen "mix and match"-systeem, waarbij je elke gebruiker zijn/haar eigen zenderaanbod laat samenstellen bovenop een (al dan niet afgeslankt) basisaanbod? Op die manier krijg je als aanbieder ook een véél duidelijker zicht op welke zenders wel of niet in de smaak vallen én voorkom je op dit forum vaak voorkomende discussies over de overkill aan Franstalige zenders.

Maar als het per sé in boeketvorm moet: waarom dan geen boeket samenstellen met alleen maar HD-zenders?

En ja, dan ook graag méér HD-zenders van onze andere buurlanden (GB, NL, D), Franse zenders hebben we immers al genoeg... ;)

Reageer