Ik mag genieten van de nieuwe TV Ervaring sinds 1 december, en ik ben daar zeer blij mee, het is inderdaad een grote verbetering. Wat me het meest opvalt is de mogelijkheid om nu een beeld van 1080 pixels te kunne kiezen en ook gebruiken.
Wil dit dan zeggen dat er voortaan wordt uitgezonden op 1080 pixels of is het een softwarematige trucje ? Ook als je Netflix bekijkt via de decoder is het beeld 1080 pixels net als ik via mijn Apple TV keek, dus dit is makkelijker.
Wat me opvalt aan de begeleidende demo's en ook aan de publiciteit vooraf, er wordt niets vermeld van die uitbreiding naar 1080 pixels, ook niet over de instellingen, Jan geeft wel vlug weer 'dit zijn de instellingen' maar daar blijft het bij, terwijl dit toch zeer belangrijk is om te benadrukken, ook de Audio op Dolby zetten is niet over gesproken, het is precies of ze wilden het technische wat mijden.
Ik geeft dit maar aan als mijn bevinding, het is niet echt kritiek, want ik heb een zwak voor instellingen allerhande , en mijn zoekende geest kent geen rust voor dat ik alle instellingen is bekeken en getest heb. Maar ik kan me wel voorstellen dat dit niet bij iedere kijker het geval gaat zijn.
Tot besluit wens ik Proximus en het ganse team te feliciteren voor deze bijzondere verbetering.
Jeff Ceuppens
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.