Nieuwe Proximus TV ervaring


Reputatie 1
In oktober 2015 hebben we een volledig vernieuwde versie van Proximus TV gelanceerd. We hebben de applicatie herbekeken en een stuk gebruiksvriendelijker gemaakt. We hebben niet alleen veel aandacht besteed aan het estethische maar ook het praktische! Eenvoud en structuur zijn daarbij de 2 voornaamste sleutelwoorden. Ons menu telt nu 3 categorieën; Mijn bibliotheek, Televisie en Shop. In de categorie Mijn Bibliotheek vind je al je opgenomen programma's terug, via Televisie kijk je live naar TV en via de optie Shop kan je o.a. films en apps bijkopen. Je kan de Proximus TV app op jouw smartphone of tablet installeren en door de TV gids bladeren, programma's opnemen en bekijken. Als je naar een programma begint te kijken op jouw smartphone kan je het naar je TV swipen en verder kijken op het grote scherm. Via de mobiele app kan je zelfs je TV bedienen. Je smartphone of tablet wordt ahw een afstandsbediening. Uiteraard zijn we nog niet klaar en blijven we verder finetunen maar wat vind jij nu al van de nieuwe interface?

100 reacties

Reputatie 1
Beste Elsa,

Het gaat mij niet om gelijk of ongelijk. In deze forum thread gaat het over wat we denken over de nieuwe "Proximus TV ervaring".
Ik zeg gewoon dat ik het moeilijk heb met de logica...

Ik begrijp uiteraard je "ingebeelde lijst": als tabletgebruiker is dit zeker OK.

Het enige wat Proximus moet doen is:
- als ik op "radio" druk: start dan aub de radio en vraag niet nog eens een "OK"
- als ik op "CH+" druk: ga dan aub naar de volgende zender "+1", b.v. van 800 naar 801

Als de pijltoetsen bedoelt zijn voor ingebeelde lijsten, of mensen die hun tv/tablet aanzetten om radio te luisteren, houd het dan maar met de omgekeerde logica. Maar implementeer de "CH+" en "CH-" navigatie voor mensen die hun tv niet inschakelen om radio te luisteren. Dit komt dan ook overeen met de tv-navigatie.

Groetjes, Thomas


Komt in orde Thomas. Bij enkele klanten werd het al aangepast zoals je voorstelt. de anderen volgen dus.
Uiteraard zijn we nog niet klaar.
Reputatie 6
Badge +2
Welke zenders er wordt aangeboden en of dan al dan niet in HD wordt doorgezonden is een beslissing van Proximus en veel hangt er vanaf van de overeenkomst tussen Proximus en de betrokken zenders, bij Telenet is dat niet anders.
Sommige zenders hanteren hogere tarieven voor HD kwaliteit om die zender in HD bij de provider te mogen doorzenden en daar wringt dikwijls het schoentje, de NPO is zo'n voorbeeld, zij vragen extreem hogere tarieven om hun 3 TV zenders in HD aan te bieden, het is daarom dat Telenet pas sedert september 2015 groen licht kreeg van de NPO om hun zenders in HD te mogen doorzenden.
Het draait inderdaad hoe dan ook altijd om centen en één van hu uitleg dat ik al ergens gelezen heb is dat ze ook moeten rekening houden met de klant om te beletten dat ze de prijs moeten verhogen indien de zenders dar teveel voor vragen.
Reputatie 1
Het nieuw platform werd vandaag bij ons geïmplementeerd.
Dat men naar een meer esthetische look zoekt kan ik begrijpen, maar dat men hierbij geen rekening houd met mensen waarvan het zicht niet meer zo scherp is, is schrijnend.
Voor mijn vader (85) is het niet mogelijk het kanaal (zender) nummer te zien noch de zender logo te herkennen, blind zappen dus!
Word er dan geen gebruikersanalyse gedaan alvorens live te gaan met een nieuw platform? Of bestaat het panel enkel uit twintigers.
Een flop dus!
Reputatie 1
Behalve op WP dan toch:@
Hey Marleen, check je nog eens? Sinds gisteren kan dat wel!
Marleen het is inderdaad best van hem eerst te verwijderen want na de update had ik al direct problemen van som vastlopen, na verwijderen en opnieuw installeren was het in orde.
En nu maar afwachten naar de volgende grote stap 😉
Reputatie 1
ik las het volgende op ZD-Net:
Proximus is meer dan tevreden met het afgelopen jaar. Het kondigt dan ook vol trots aan dat het zijn klantenbestand voor Proximus TV wist uit te breiden naar 1.716.000 zieltjes. De groei ging gepaard met enkele grondige vernieuwingen aan het digitale platform. Proximus belooft bovendien dat alle klanten tegen de zomer van 2016 zullen kunnen genieten van de verbeterde ervaring.

Daarbij horen ook de ruim 400.000 mensen die nog gebruik maken van een oude decoder en de update niet aankunnen. Zij krijgen gratis een nieuw toestel. Proximus coördineert deze actie via BPost. De vernieuwingen zorgen ervoor dat kijkers op elk toestel naar hun favoriete programma’s kunnen kijken, wanneer ze maar willen. De toevoeging van Netflix aan het platform eerder dit jaar, sluit helemaal aan bij deze nieuwe manier om tv te kijken.

Inhoudelijk
Daarnaast verrijkte Proximus ook het aanbod. Sportfans hebben vanaf nu de keuze uit Eleven Sports Network, naast de Belgische eerste voetbalklasse, de tweede klasse en de Champions League. Wie het liever exotischer heeft, kan ook naar grote buitenlandse competities kijken als de Spaanse, Franse, Italiaanse en Schotse kampioenschappen.

Filmliefhebbers krijgen naast Netflix ook de mogelijkheid om een Movies & Series pass aan te schaffen, wat gelijkaardig is aan het Telenet Play-abonnement. Ten slotte heeft het ook een exclusief contract afgesloten met Studio 100 om Wanagogo, het Second Life voor kinderen, beschikbaar te maken via Proximus TV.


En minstens even belangrijk : Proximus lanceert de Netflix voor kids met Wanagogo!
Reputatie 1
Hey Thomas, dit werd aangepast waardoor je opnieuw de radiozenders zal kunnen "op zetten" zonder dat je je tv moet aanschakelen. De eerste klanten kregen dit vorige week al. de anderen komen de komende weken aan bod.
@bartV,
fantastisch en bedankt om dit zo vlug aan te passen, Thomas zijn vrouw en kinderen zullen content zijn ;-)
dus beide worden dan opgelost :
Start zonder OK en CH+ en CH- ipv de pijltjes
Ik veronderstel dat dit zowel voor de V5 , V5 compact en V4 ook zal toepasselijk zijn?
wil dit zeggen dat er eerst een nieuwe software versie op die decoders moet gepusht worden
en indien wel welke software versie moet er dan op je decoders staan .
Het zou mooi zijn mocht PX ons eens vertellen kijk mensen die fouten zijn er nu uit met de laatste update maar wij sluiten wel 2015 af met volgende bugs die hopelijk opgelost zullen zijn met de volgende update.
Inderdaad wwilliamm ik han hem zelf gewoon achteraan de Tv ophangen , heb ik met van die strips vast gemaakt.
Reputatie 7
Badge +1
Ik wil ook graag de nieuwe TV ervaring! Ik heb nog twee V4 decoders, dus dat zal nog niet voor morgen zijn. Wil ik eigenlijk graag twee V5 decoders zonder harde schijf, dan kunnen eindelijk die grote bakken weg. Dat vind ik dus al jaren een nadeel aan digitale tv die grote decoders. Gelukkig is dat binnenkort anders.
Smaken verschillen hé.
Maar best ook anders willen we allemaal de zelfde vent :-))))
dat werkt toch bij mij met de toetsen 8,0,6 achtereenvolgens in te drukken, mss is het bij u nog niet aangepast want ze gingen het gefaseerd doen.

FYI: Bij enkele klanten werd het al aangepast zoals je voorstelt. de anderen volgen dus.

Ik zit nog op v 6.1.9.92, en daar werkt het dus niet. Heb zopas even met de klantendienst gebeld, en de update naar versie x.x.10.82 zou binnen de 3 dagen geïnstalleerd worden. Ik ben alvast in blijde verwachting!
Dat is al goed nieuws, en inderdaad ik heb 10.82 , dan zal het bij u ook wel binnenkort werken
Reputatie 7
Badge +1
dat werkt toch bij mij met de toetsen 8,0,6 achtereenvolgens in te drukken, mss is het bij u nog niet aangepast want ze gingen het gefaseerd doen.

FYI: Bij enkele klanten werd het al aangepast zoals je voorstelt. de anderen volgen dus.

Ik zit nog op v 6.1.9.92, en daar werkt het dus niet. Heb zopas even met de klantendienst gebeld, en de update naar versie x.x.10.82 zou binnen de 3 dagen geïnstalleerd worden. Ik ben alvast in blijde verwachting!

Hopelijk geen 9 maanden hé! 🆒
Voor de V4 zou het inderdaad nog een ezelsdracht kunnen worden ook :8
Ben wel benieuwd of het binnen de 3 dagen in orde zal komen, want ik heb een V5 (geen V5-mini).
Heb je het duidelijk vermeld als je naar de klantendienst gebeld hebt dat je een V5 hebt (eigenlijk kunnen ze dat ook wel zelf zien)
Het was uiteindelijk wel de bedoeling van PX om eerst op de v5-compact proef te laten draaien en dan pas op de V5, dus het zou wel kunnen kloppen.
Ben ook benieuwd!
Vandaag nogmaals met de klantendienst gebeld, aangezien de nieuwe versie nog steeds niet geïnstalleerd is.
Blijkbaar is versie x.x.10.82 dus toch enkel voor de v5-compact (ik had het niet expliciet vermeld).
Spijtig genoeg konden ze geen informatie/timing geven wanneer er een update zou komen voor de V5 😞
Dat zal waarschijnlijk in die door PX gemelde bug-fix periode vallen Q1 2016 !!!?
Badge
Ik heb de laatste software binnen gekregen, dank zij een factory reset. Bij de V5 mini, werken de radio voorkeurzenders zoals het moet. Dus druk 801 in en u zit op Radio 1. Maar bij de V5 werkt het spijtig genoeg nog niet. Raar hé......
Daar staat ook de nog andere software op je V5, en Proximus ging dit ook gefaseerd aanpassen op de decoders (hier gepost geweest op het forum door PX) op de decoders ivm radio dus komt iedereen wel nog aan de beurt, hoop ik toch 😉
Hey Thomas, dit werd aangepast waardoor je opnieuw de radiozenders zal kunnen "op zetten" zonder dat je je tv moet aanschakelen. De eerste klanten kregen dit vorige week al. de anderen komen de komende weken aan bod.
We zijn nu 4 januari en ik kan nog steeds geen radio gebruiken zonder de tv aan te zetten ! Decoder dit weekend gereboot ....

Reageer