Nieuw bij Belgacom TV, vanaf 1 november a.s.

  • 29 October 2010
  • 124 reacties
  • 14882 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Binnenkort zullen de Belgacom TV klanten een programma kunnen bekijken en tot 2 programma's tegelijkertijd kunnen opnemen!

De nieuwe functie wordt tussen 1 en 30 november geleidelijk ingevoerd bij de Belgacom TV klanten. Deze nieuwe opnamemogelijkheden zijn in eerste instantie enkel van toepassing op de meest bekeken zenders(één – Ketnet/Canvas – VTM – 2BE – VT4 – VijfTV – Vitaya – Cartoon Network – één+ - Ketnet/Canvas+ - La Une – La Deux – RTL-TVI – TF1 – France 2 - AB3). Vanaf 1 januari 2011 zal deze lijst van zenders worden uitgebreid.

Concreet zal iedereen kunnen genieten van een extra "stream". Klanten die voorheen niet konden tv kijken en simultaan een opname maken van een andere zender kunnen dit nu wel. Zelfs tot 2 opnames. Deze opnames zullen 30 dagen worden bewaard.
Klanten waarvoor dit wel reeds mogelijk was, zullen nu tv kunnen kijken en simultaan 2 opnames kunnen maken. 1 van deze opnames zal 30 dagen worden bewaard.

Opgelet: indien je wil dat een opname langer dan 30 dagen bewaard blijft, dan moet dit vooraf (dus voor de start van de opname) worden ingesteld via het opnamemenu. Deze functionaliteit is niet beschikbaar voor serie-opnames.

Waneer de nieuwe functie beschikbaar is, zal er een banner worden getoond in het Belgacom TV hoofdmenu.

124 reacties

ik ben pas tv lid geworden,de decorder is van 2006 dus bijna 5 jaar oud!

bij de verbintenis kreeg ik een fotocopie van de beschikbare zenders en daar staan er een paar op niet eens meer beschikbaar zijn.kanaal 75 eurosport NL is niet beschikbaar,maar na enig speurwerk bleek dat kanaal 70 te zijn.bovendien staan er 22 kanalen die in de " boeketten " thuishoren,dus BETALEN.dat waren allemaal zaken die verteld moeten worden aan de klant vind ik.

ik was bij telenet en misschien zat ik daar wel beter.

de recorder werkt overigens prima!

noby is perfect,

er is nog werk aan de winkel ( zeker aan de taal )

groeten van een kijkbuiskijker.
alles is prima maar waarom moet de opname er na dertig dagen eruitvliegen?bovendien heb je blijkbaar geen keuze,jammer!
Reputatie 6
Badge +1
Dat is goed nieuws. Nu had men toch ook wel al NL1,2 en 3 al kunnen toevoegen. Maar dat zal dan ongetwijfeld snel volgen.

Nu het programma aanbod nog eens uitbreiden met extra Duitse zenders.
Wat ik op een ander forum gepost heb:


Dus dit geldt voor alle klanten? Nice! Wordt dit dan gewoon op de belgacom servers opgeslagen en niet op de decoder? (Geen verlies van HD-ruimte)?

Kan je ook uitleggen waarom dit maar kan voor een beperkt aantal zenders? Had dit graag gezien op de docu zenders..

Hoelang kan je maximum bewaren? (standaard 30 dagen). Kan de standaard bewaartijd gewijzigd worden of moet dit voor elke opname opnieuw ingesteld worden?


--

Antwoord van iemand anders:

De TV stream wordt gebufferd bij belgacom en niet op je decoder, vandaar dat het aantal zenders en geldigheidsheidsduur van de opname beperkt is

--

Dan mijn volgende vraag:


Ok, eigenlijk kan je dit dus bekijken als een soort van "net gemist". Belgacom bewaard alle zendingen van de laatste 30 dagen. Het verschil met net gemist is dat je op voorhand moet aangeven dat je iets wil "opnemen" en ook maar 1 zo'n opname tegelijkertijd kan doen? Artificiële belemmeringen dus (legaliteit, etc)

Is er ook een beperking op het aantal van zo'n opnames? Wordt de grootte van de opname zogezegd bijgeteld bij je gebruikte HD ruimte?

old news..

grapje :)

begrijpelijk dat lijst met zenders 'beperkt' is, maar is voldoende voor meeste mensen. Zeker voor de mensen die nu maar 1 stream hebben!
Reputatie 6
Badge +3
Zoenen Leuk nieuws - dit is beter dan net gemist - want voorlopig? gratis.
Graag zo snel als mogelijk uitbreiden met Nederlandse zenders, docu- en filmzenders ( TCM - 13thstreet en familie)

Want hiervan hangt voor mij af, of ik na afloop van mijn verplichtingen met Belgacom, al of niet al overschakelen naar Telenet.

Immers ik heb nu maar2 streams, en als ik een 2e Tv zou bijplaatsen in de slaapkamer, kan ik alleen maar het programma opnemen waarnaar gekeken wordt, en daar heb ik totaal niets aan.
vanaf januari uitbreiding Ferna.

Je moet er rekening mee houden dat de NPVR (waar ik al 5 jaar naar vraag 😛 ) redelijk 'groot' is, en resources/storage vereist langs Belgacom kant.

Dus laat ze eerst beginnen stappen vooraleer ze proberen te lopen..
Eva,

door het veranderen van het uur, zijn mijn geplande opnames van vandaag een uur later begonnen. Ik had deze graag gezien op de nPVR.

Aangezien Belgacom toch alle programma's van deze zenders opslaat, moet dit volgens mij mogelijk zijn.

Indien dit niet mogelijk is, had ik graag geweten wat voor geste Belgacom gaat doen voor alle klanten die hun favo-programma's hebben moeten missen.

Bij mij persoonlijk is het nu al de 2de keer in evenveel weken dat ik meerdere opnames mis. Ik heb inmiddels al lang mijn kookpunt bereikt. Het heeft niet veel gescheeld, of de decoder had bijna dienst gedaan als futuristische frisbee.

Alvast bedankt.
Hoi


van de website en van een verdelen krijg ik verschillend nieuws.
Is er nu voor ons telefoonnummer 011/605887 al dan niet de mogelijkheid om een programma te bekijken en 1 of 2 andere gelijktijdig op te nemen?

Graag correct antwoord
DP...je moet lezen wat er staat:

1) "De nieuwe functie wordt tussen 1 en 30 november geleidelijk ingevoerd"

tussen 1 en 30 november.. dus de kans dat je het nu hebt is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein.

2) "Waneer de nieuwe functie beschikbaar is, zal er een banner worden getoond in het Belgacom TV hoofdmenu."

...

3) "Concreet zal iedereen kunnen genieten van een extra "stream". Klanten die voorheen niet konden tv kijken en simultaan een opname maken van een andere zender kunnen dit nu wel. Zelfs tot 2 opnames."

...

beantwoord al uw vragen dus...
Blabla,

ivm dit "Aangezien Belgacom toch alle programma's van deze zenders opslaat, moet dit volgens mij mogelijk zijn."

Technisch gaat dit perfect, maar wettelijk mag dit niet....onze geliefde zenders willen dit niet, omdat ze anders inkomsten zouden verliezen (iwatch, net gemist,etc)
@ Bart

dus door het ongelooflijk geknoei van Belgacom, zou ik nu moeten gaan betalen voor de gemiste opnames?

Dit zijn dan pure maffiapraktijken!
ALS het een probleem is langs belgacom kant, dan zal je een tegemoetkoming krijgen om VOD te bekijken , voor X euro.
Ik stel de opnames van de CSI-special de zaterdag in. Op zondag begint de opname een uur te laat te lopen...

Lijkt mij toch echt wel een fout bij Belgacom... De software trekt namelijk op niks!

Ieder ander product waar ook ter wereld, dat na 5 jaar ontwikkelen nog steeds zulke fundamentele fouten bezit was al lang van de markt gehaald. Het zou zelfs nooit op de markt gebracht zijn...

Nee, hier in België wordt het zelfs opgedrongen.
Vreemd .. dan heb jij andere software dan ik want ik heb hier zowel op de Cisco decoder als op de Tilgin totaal niets gemerkt .. Verstomd
Ik heb daarnet met de technische dienst gebeld, en daar wisten ze mij te zeggen dat de nPVR enkel mogelijk is voor mensen die op een profiel zitten met 1 stream. Mensen met 2 streams zouden dit niet krijgen.

Ik stelde de vraag omdat we sinds gisteren plots op 6Mbps zitten en maar 1 stream ontvangen terwijl ons profiel wel op 2 stream staat. De technieker komt dinsdag pas langs, maar de nPVR kon niet op ons profiel worden toegepast omdat het 2 streams had. Als we het zouden laten omzetten naar een profiel met 1 stream, zou het wel mogelijk zijn.

Dit is een beetje het tegenovergestelde van wat er in het bericht van Eva staat...

De ene zegt dit, de andere dat. Wie moeten we nu nog geloven?

3 jaar hebben we een 9Mbps profiel gehad, en sinds anderhalf jaar of 2 jaar hebben we 2 streams (met de bijkomende snelheidsbeperkingen tot 2Mbps als ze beide inwerking zijn) En op deze moment staat we dus op dezelfde situatie als 2 jaar geleden, nl. 1 stream...
Reputatie 2
Badge +1
nPVR wordt voor IEDEREEN actief, onafhankelijk van welk profiel je momenteel hebt! De technische dienst kan dit zelf niet zomaar aanpassen, gebeurd gefaseerd in de volgende weken voor ALLE klanten. Vermoedelijk dus nog niet actief bij jou op dit moment.
Maar die persoon aan de lijn zei net dat als we ons profiel nu op 1 stream lieten zetten, dat het wel onmiddellijk bij ons toepasbaar was. Maar enkel voor 1 opname. 2 gelijktijdige opnames zou voor niemand mogelijk zijn.

Hoe komt het dat er zulke foute informatie door de technische dienst aan de klanten wordt meegedeeld? Eerst wist de persoon aan de lijn ook niet wat nPVR was. Hij moest navragen want had er nog niet van gehoord...

Als het nu iemand van de klantendienst was, kan ik het nog geloven dat ze hiervan niet op de hoogte zijn. Maar de technische dienst zou dit toch moeten weten? Verstomd
Badge
BlaBla

vandaag 1 stream: dankzij NPVR kan je een programma beklijken en tegelijk een ander opnemen. Deze opname wordt slechts 30 dagen bewaard.

vandaag 2 streams: kan voortaan 2 programma's opnemen. Een ervan wordt slechts 30 dagen bewaard

Serie's kunnen NIET via NPVR worden opgenomen, voorlopig enklel programmas van de volgende zenders: één-ketnet/kanvas - VTM - 2BE - VT4 - VijfTV - Vitaya - Cartoon Network - één + - ketnet/kanvas + - La Une - La deux - RTL/TVI - TF1 - France2 - AB3. in Januari 2011 wordt deze lijst verder aangevuld.

voor wie? iedereen. Wanneer? roll out in november - Via een banner op Belgacom TV zal u vr worden van zodra deze functionaliteit voor u beschikbaar is. Officiele mededeling in Belgacom Tv magazine januari/februari.

groeten-muisje
Dag Muisje,

Gaat dat ook voor de HDéén en HDVTM, want ik zie nergens iets staan van HD?
Badge
beste

in eerste instantie is er geen HD zender voorzien

groeten-muisje
Reputatie 5
Badge +2
Iedereen is eigenlijk wel relatief : mensen met het oude Classic+ abonnement kunnen/mogen niet opnemen, dus voor hen geen NPVR. Of is iedereen écht iedereen ?

Mvg
Reputatie 2
Badge +1
Iedereen is in dit geval echt wel IEDEREEN... En bestaat dat abonnement trouwens nog??
dat abbo kan je niet meer krijgen, inderdaad.
Maar mensen die Classic hebben, hebben nog steeds Classic.

Belgacom zet die niet over naar Comfort, omdat dit wijizing van contract + prijs inhoud. Dat wil zeggen dat die mensen dan kosteloos hun abbo kunnen opzeggen..en dat willen ze bij Belgacom niet riskeren :)

De mensen met Classic zullen geen NPVR krijgen hoor.. zou 'weird' zijn.

Reageer