NEW TV Proximus. Hoe opname opties wijzigen ?

  • 19 November 2015
  • 10 reacties
  • 2106 Bekeken

Sinds enkele dagen heb ik de nieuwe Proximus TV. Ik kan echter bij de opnames de opties niet wijzigen. Ze staan vast ingesteld 5 minuten voor en 30 minuten na. Bestaat er geen mogelijkheid om deze opties te wijzigen ?


Ook heb ik op die 2 dagen al verschillende keren de modem en bbox moeten herstarten omdat de opnames niet bekeken konden worden. Dit is toch niet normaal. Het is net zoals voorheen, hetzelfde probleem om telkens te moeten heropstarten. Ik had gehoopt dat dit probleem met de nieuwe interface zou opgelost zijn, maar niet dus. Dit duurt nu wel al heel lang.


Ook op mijn tablet zijn opnames nog niet te bekijken.


Bedankt op voorhand voor hulp en ondersteuning.


Groetjes


Greetje



10 reacties

Het probleem met opnames is er inderdaad nog niet veel op verbeterd dat kan je op alle sociale netwerken en forums vaststellen aan de klachten die er gemeld worden.
Reputatie 7
Badge +3
Ja, Greetje, ik heb dat ook gemerkt dat je de opnameopties niet meer kan veranderen. Vind ik ook heel spijtig, vooral bij een PVR opname. Bij een nPVR opname (wat de toekomst zal zijn) kon het sowieso niet. Ik denk dat ze dus al naar de toekomst gekeken hebben en die optie eruit gelaten hebben.


De nieuwe update is mij ook nog niet heel duidelijk op gebied van overlappende opnames en series.


Ik vond het wel raar dat ik ineens serie in mijn planning had staan, die ik nooit zou bekijken (Familie). Hopelijk komt dat niet teveel voor, want het programmeren van wat ik de volgende week wil zien, duurt nu al een hele tijd. ontevreden
@greetje,


Je kan deze instellingen niet wijzigen in deze software versie, maar werd doorgegeven aan de engineering om eventueel terug in te voeren. dus afwachten wat er beslist wordt voorde volgende softw!
Heb ondertussen ook ondervonden dat opnames HD niet kunnen bekeken worden terwijl een andere HD opname bezig is. Ook als ik een uitzending in HD wil bekijken via Replay terwijl er een opname bezig is in HD is dit niet mogelijk. Dezelfde uitzending bekijken niet HD kan wel. Toch kan ik normaal 2 HD tv aansluiten. (Heb maar 1 TV toestel aangesloten).


Ik krijg dan de melding dat de opname wordt gestopt als ik verder ga.


Dus problemen met HD kijken, opnemen Hd of Replay HD.


Ook vandaag ondervonden dat geplande opnames niet waren opgenomen en ook dat opnames niet bekeken konden worden wegens technische fout.


Er is duidelijk nog heel wat werk aan de winkel.


Ook vind ik het vervelend dat het steeds heropstarten van bbox en/Of decoder dikwijls en sinds reeds zeer zeer lang moet gebeuren om enigszins problemen proberen te verhelpen.


Een duidelijke gebruiksaanwijzing kan misschien velen helpen. (Aangevraagd)


Ook is het niet heel duidelijk of een serie opname geprogrammeerd staat of niet. Als je kijkt via TV gids staat vermeld 'serie opname annuleren' en erboven 'opnemen'. Als je serie niet annuleert ga ik er vanuit dat ze telkens opgenomen zou worden maar dit is niet altijd zo. Wat moet je dan doen ? Elke dag alles overlopen om te controleren dat alle (voorziene of) geplande opnames zullen worden uitgevoerd ?


​Iets meer duidelijkheid via de website zou wel velen kunnen helpen misschien.


Positief blijven hé en hopen op beterschap in de nabije toekomst. (Na regen komt zonneschijn )


Groetjes,


Greetje





Heb ondertussen ook ondervonden dat opnames HD niet kunnen bekeken worden terwijl een andere HD opname bezig is



Heb je onlangs een decoder omgeruild?


anders voor alle zekerheid eens bellen naar helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u voor TV tot 24u) en vragen hoeveel decoders er actief staan op je lijn om zeker te zijn dat er geen teveel zijn.

Ook vandaag ondervonden dat geplande opnames niet waren opgenomen en ook dat opnames niet bekeken konden worden wegens technische fout.



Dit werd hier en op de sociale netwerken al dikwijls gemeld dus het voordeel is dat PX zeker op de hoogte is en er kan aan werken ;-)

Ook is het niet heel duidelijk of een serie opname geprogrammeerd staat of niet. Als je kijkt via TV gids staat vermeld 'serie opname annuleren' en erboven 'opnemen'



Als er staat annuleren heb je twee opties de episode zelf of gaan de serie wissen , maar dat werkt niet altijd !


kortom het is wachten tot PX weer al die bugs kan oplossen :-((
Heb mijn V5 decoder niet onlangs omgeruild.


Het zal dus nog effekes wachten blijven op Proximus om al die bugs op te lossen. Ook daarom is het nodig hiervan zoveel als mogelijk melding te maken.


Groetjes, Greetje
Ge moet geen schrik hebben die krijgen ze zeker genoeg binnen, maar ja het oplossen gaat daar natuurlijk niet vlugger mee,

het belangrijkste is inderdaadd dat PX het weet en er aan werkt.
Tot mijn spijt stel ik vast dat er een jaar later nog steeds geen verbetering werd aangebracht.
Je kan dus de opname tijd (vooraf en nadien) nog steeds niet bijsturen, zoals vroeger wel mogelijk was.

Reageer