na doorspoelen opname enige tijd geen klank en of stilstaand beeld


Telkens ik een opname bekijk via mijn decoder en ik wil doorspoelen bij reclame heb ik in de meeste gevallen geen klank meer enige tijd en het beeld gaat zeer langzaam om dan een stilstaand beeld te geven alvorens ik terug klank en lopend beeld krijg. Is dit de normale gang van zaken ?

Groetjes,

Guido


41 reacties

dank voor uw ervaring sinjoor

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt hoor ! zoëven gebeld met de technische dienst. Ik had nl. een probleem toen er een PVR-opname startte in HD en ik keek naar een andere HD zender. Ik kreeg zo'n tussenscherm dat het niet ging of ik wou doorgaan met opnemen: Ik koos voor neen, en de (serie)opname was dus niet gestart. dan maar vanuit de TV-gids terug opname ingegeven en die startte in nPVR. Daarom dus toch maar met de technische dienst gebeld, en daar hoorde ik dat de oude decoder nog wel degelijk aan mijn lijn hing...ze hebben hem er dan gelijk afgehaald. Het zal nu wel in orde zijn denk ik.
Reputatie 7
Badge +1
Het loopt dus grondig fout ! Nà het deactiveren van de oude decoder sta ik een uur later nu plots op een 9064/552Mbps lijnen VLAN20 is zonder IP....dus geen HD meer mogelijk. 22.00 uur, technische dienst weg. Ik zal eens een lijntest laten uitvoeren met het nr. 080022424...20 minuten wachten...lijn blijft op 9064/552Mbps staan...
Reputatie 7
Badge +1
Rond middernacht nog eens een lijntest geforceerd, factory reset van de modem...en ja hoor, nà een herstart van de decoder had ik terug HD functie, en 30/2,5Mbps voor de modem. Echter op speedtest maar 8,5/0,5Mbps voor internet...en de modem staat op "full routed" (stond op "bridged"...) maar dat kan ik zelf wel veranderen.DE HD functie werkt wél, maar ik heb duidelijk geen 2 HD-streams want HD kijken en een HD opname gaan niet samen (niet mogelijk).
Ga nog eens bellen met de techn. dienst seffens.

en 30/2,5Mbps voor de modem


Is dat niet 30/6 Mbps !?

je speedtest doe je die in nullast (dus geen andere streaming die bezig zoals PVR enz....)
en heb je het ook al geprobeerd via utp-kabel om eens een speedtest te doen ?

Als je hem zelf bridged zet is het ddan niet beter ?

groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Ja natuurlijk Elsa. maar even in de war, want ik heb voor internet 30/2,5Mbps nog van Internet Comfort. Ondertussen terug op 'bridged" gezet, en en nu heb ik op speedtest idd. plots 22/2,4Mbps met één HD-stream voor TV op. Decoder nog eens herstart om te zien of ik nu ook 2 HD-streams krijg. Ja hoor ! dat werkt nu ook terug ! Met de decoder uit haal ik nu 28,3/2,44Mbps, dus normale waarden. Ik begrijp alleen niet nog altiijd niet waarom het in "full routed" niet werkte...
Maar alles terug "full operational", dus alles kunnen oplossen. Bedankt voor jullie steun !
De nieuwe decoder is wel een verademing in bedieningscomfort; dus ook het doorspoelen in nPVR is hier bijna perfect zonder haperingen, dus de buffering is veel beter dan bij de V3 (waarschijnlijk door snellere processor en dubbel zoveel RAM waardoor een soort virtueel RAM op de HDD niet meer nodig is?).
Dus je bent tevreden over je aankoop toch nog een BGC klant die gelukkig is blijkbaaar :-))

Nog een goed weekend en nog veel plezier aan je V4 hé,

groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Laatste opmerking over ervaringen met de (voor mij) nieuwe V4: het afspelen van PVR-opnames start onmiddellijk. Bij mijn oude V3 moest ik zeker 5 seconden wachten, maar die was dan ook al 3 jaar oud, dus kan het aan de harde schijf of de processor gelegen hebben. Voor de rest werkte die nog heel goed.
Zoals ik hier heb kunnen volgen heeft het niet veel nut voor mij om naar een V4 over te stappen gezien mijn laag profiel dus zal nog maar even afwachten en er rekening mee houden bij het opnemen dat er niet te veel 2 opnames tegelijkertijd lopen omdat 1 van de 2 toch altijd op de servers van belgacom terecht komt wat je later in streaming moet bekijken. Vraagje toch nog : wordt je automatisch op de hoogte gebracht als je profiel wordt verhoogd of moet je dit zelf in het oog houden ?
Bij mijn weten wordt je hiervan niet op de hoogte gebracht en kan je best zelf eens checken op je modem http://192.168.1.1

om te zien of er iets gebeurd is, dit doe ik ook eens af en toe om te zien of ze mij eventueel op 50 gezet hebben .

groetjes,

Elsa
Bedankt Elsa.

groetjes,

Guido
Guido, ik vind dat je de foute conclusie trekt. in deze post toont sinjoor net aan dat de V4 toch wel veel voordelen heeft in vergelijking met de V3. dus als ik jou was zou ik toch het laatste type decoder vragen als nieuwe klant. enig aandringen zal misschien wel nodig zijn, maar mijn inziens heb je er gewoon recht op. welk profiel je hebt doet er mijn inziens niet veel aan

mvg
Zonder enig reden op te geven zal het waarschijnmijk niet lukken maar met wat creativiteit vind je wel iets hé ;-)

Dit gezegd zijnde is alles wel relatief hoor, blijkbaar vindt Sinjoor dat het allemaal veel beter en vlotter gaat maar volgens mij was dit verschil niet groot genoeg om er een V4 voor te vragen en ik heb dan pas een V4 gekregen in de plaats van de defecte V3.
Pas op ik wil hier zeker niet Sinjoor aanvallen want tenslotte als hij ervaart dat het beter en vlotter gaart, zoveel te beter voor hem.
En omdat ik dit groot verschil zo niet ervaar heb ik altijd gedacht dat er mss een andere reden zou kunnen zijn en dat is alles.

Maar ieder zijn eigen mening en gedacht en iedereen beslist tenslotte wel zelf wat hij best doet en laat,
dus Guido je kan altijd proberen want het kost niks alleen even naar de BGC boetiek gaan.

groetjes,

Elsa
Elsa, de belofte werd wel gedaan bij installatie. uiteraard zal dit niet op papier staan, maar ik denk wel dat hij deze zou kunnen bekomen met wat aandringen (of creativiteit)

of het sop de kolen waard is....? sinjoor is toch wel opvallend positief in vgl met de V3, en ik denk dat hij het als jarenlange gebruiker van een V3 wel kan weten....

uiteindelijk zit je toch ook met een prijsverschil tussen beide toestellen, grotere harde schijf etc

vind het logisch dat je als nieuwe klant het beste in huur krijgt.......

maar de beslissing laat ik aan Guido over

mvg
Xenne, om alle misverstanden uit te schakelen was het niet de bedoeling om de jaren lange ervaring van sinjoor in twifel te trekken maar aangezien ik ook jaren lang ervaring heb met de v3 en omdat ik dit groot verschil niet ervaar ben ik eigenlijk mij aan het afvragen zou er dan echt geen anddere factoren zijn die die dit verschil beinvloeden en meer moet je daar niet achter zoeken hoor!

En Sinjoor als ik overgekomen ben als dat ik je ervaring wil in twijfel trekken dan excuseer ik mij wwant dit is zeker niet het geval.

Want ik apprecieer ten zeerste dat Sinjoor zijn ervaring met de V4 met ons deelt.


Nog een prettige (spijtig genoeg natte) zondag,

Elsa
ik heb zelf een v3 aangekocht 2 jaar geleden, tweedehands voor appel&ei, dus voor mij zit een migratie naar een V4 er niet meteen in, maar ik moet zeggen dat ik geen problemen ervaar met de V3. 't zal blijkbaar wel allemaal wel wat soepelder verlopen op een V4. de grotere harde schijf is niet meteen een groot argument voor mij aangezien ik 99% van mijn opnames doe via het netwerk...

mocht ik echter in de mogelijkheid hebben van tweedehands een V4 op de kop te tikken aan een vriendenprijs zou ik het misschien wel eens overwegen... tenslotte zal mijn hudige V3 ook niet eeuwig meegaan

mvg

Reageer