na doorspoelen opname enige tijd geen klank en of stilstaand beeld


Telkens ik een opname bekijk via mijn decoder en ik wil doorspoelen bij reclame heb ik in de meeste gevallen geen klank meer enige tijd en het beeld gaat zeer langzaam om dan een stilstaand beeld te geven alvorens ik terug klank en lopend beeld krijg. Is dit de normale gang van zaken ?

Groetjes,

Guido


41 reacties

mss eens een factory reset proberen van de decoder want dit kan nooit kwaad zie hiervoor op ricy's blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

hieronder heb ik hieruit een stuk gekopieerd:











Factory Reset van BGC-decoder: (Knoppen op het frontpaneel van de decoder gebruiken)
voor een Belgacom V3-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
http://community.belgacom.be/posts/34c314242c" target="_blank Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en
haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.
♦ De zendervolgorde alsook nPVR opnames staan niet in je decoder
maar op de server in de instellingen voor jouw lijn.















groetjes,
Elsa
Sent from my laptop, Blackberries and Apples are for eating
Elsa ik heb dit al gedaan zonder succes, ik weet dat dit het eerste is dat men meestal vraagt als je naar de klantendienst belt. Heb indertijd ook problemen gehad met de klok van de opnames en heb toen ook zo'n reset moeten doen.

Groetjes,

Guido

Ja dat kon ik moeilijk weten maar inderdaad een factoryreset kan niet alle problemen oplossen net zoals het heropstarten van de pc niet alle pc problemen oplost maar het is altijd het proberen waard en ik doe toch altijd op regelmatige basis een factoryreset van de decoder (ieder is daar vrij in natuurlijk)

Ik denk dat er nog zijn die dit probleem hebben en ik dacht dat dit meer met de decoders V3 het geval was, maar er zijn hier forumleden die daaromtrent meer ervaring hebben en de uitleg wel zullen doen ( hoop ik toch 😉 )
Dat is blijkbaar overal een standaardprocedure, bij de concurrentie was dit ook altijd de eerste vraag die men stelde bij de klantendienst 😉. Heb zelf ook al digitale tv van het ogenblik dit werdt aangeboden, maar doe uit ervaring zelf ook regelmatig een factoryreset dus gelijk heb je. In elk geval toch bedankt hoor.

Groetjes,

Guido

Guido,


Zijn die opnamns op de harde schijf? Of zijn die X aantal beschikbaar?


Bij X aantal dagen beschikbaar gebeuren de opnamen niet op je HDD maar op het netwerk van belgacom.


Dan ben je eigelijk uw "opname" aan het streamen van de servers van Belgacom en dan kan het idd goed zijn dat u deze problemen even krijgt ( buffer moet geladen worden ).


Mvg,


Thyssen Davy


Technicus BGC
Reputatie 7
Badge +1
Klopt, even pauzeren en terug starten (soms een paar maal) lost dit op. De streaming moet ingeladen worden, en het geluid moet gesynchroniseerd worden. hetzelfde met door-of terugspoelen. De serveropnames zijn een prachtige oplossing, want neemt amper ruimte op de harde schijf en geeft nooit conflicten met andere opnames.
Sinjoor, Dit klopt spijtig genoeg ook niet altijd, Overlaatst Iron Man 2 opgenomen in nPVR en als ik wouw afspelen ging het niet wegens technische redenen.
Het zou inderdaad wel eens kunnen dat het om de opnames gaat die X aantal dagen beschikbaar zijn. Dus is het eigenlijk beter om die maar 30 dagen te bewaren op je eigen harde schijf ? Zal er eens extra op letten en trachten hier rekening mee te houden. Bedankt Davy en Sinjoor voor jullie uitleg.

Groetjes,

Guido


Dus is het eigenlijk beter om die maar 30 dagen te bewaren op je eigen harde schijf ?


Ik weet niet goed wat je hiermee bedoelt want opnames die 30 dagen bewaard worden staan op de servers van Belgacom en niet op je harde schijf van je decoder.


groetjes,

Elsa

Ik vermoed dat het juist andersom is, heb juist een opname bekeken met 30 dagen bewaartijd en had dus de problemen na het doorspoelen, eerst vertraagd verder gaan zonder klank, dan plots staat het beeld stil en gaat dan terug verder met klank aan normale snelheid. Daarna heb ik een opname bekeken onbeperkt in tijd en had ik geen problemen na het doorspoelen. Bizar toch, heb er ook de helpdeskpagina's bijgehaald maar kan hierover geen antwoord vinden.
andersom? 't is toch zoals Thyssen Davy stelde:

Bij X aantal dagen beschikbaar gebeuren de opnamen niet op je HDD maar op het netwerk van belgacom
Dan ben je eigelijk uw "opname" aan het streamen van de servers van Belgacom en dan kan het idd goed zijn dat u deze problemen even krijgt ( buffer moet geladen worden ).

een klein ongemak waar mee te leven valt vind ik het

mvg
Waarschijnlijk is dit ook erger bij de V3 dan bij de V4 decoder want ik heb daar geen last van (door het feit dat de V4 ieys sneller is).

groetjes,

Elsa
Guido,

Het is dus wel bij uw opnamens die X aantal dagen beschikbaar zijn.


Hier kan echter niet veel aan gebeuren dan even te pauzeren na het doorspoelen en dan op de play knop drukken en dan haperd uw beeld niet.

Anders moet u manueel uw opnamenopties aanpassen dat de opnamen wel op je HDD bewaard blijven.

En zoals Elsa zegt ; vooral bij oudere decoders V3 tilgin en mood, deze hebben vele minder geheugen en reactiesnelheid.

Mvg,

Thyssen Davy

Technicus BGC
Reputatie 7
Badge +1
Ik zal het morgen eens weten te zeggen zie. Heb vandaag mijn nieuwe V4 gaan afhalen in het Kiala punt en ga hem morgen installeren in de plaats van mijn reeds 3 jaar gehuurde V3. Ik heb de harde schijfopnames van de V3 allemaal bekeken en daarna gewist. Enkel de nPVR opnames laten staan (die staan toch op de server). Benieuwd of die nu sneller doorspoelen/terugspoelen en terug afspelen als op mijn V3, al viel dat ook nog best mee bij mij.
Sinjoor, nu ook weer geen wonderen verwachten hé, het doorspoelen van een nPVR gaat nog altijd stroever dan van een cPVR opname.

Maar het zal zeker beter zijn dan met je V3 want vroeger heb ik kunnen vergelijken tussen V3 en V4.

groetjes,

Elsa
Dan zal ik ook maar eens proberen aan zo'n V4 te geraken er waren toen ze bij mij alles zijn komen installeren geen V4 meer beschikbaar (ben klant sinds 13 februari 2012). En ja mij stoort dat omdat ik dit vroeger niet had en wil dezelfde kwaliteit van digitale televisie die ik vroeger had (ex-telenetklant). Over het algemeen ben ik wel tevreden over Belgacom digitale tv, anders eventueel de opties voor opname aanpassen en is het euvel ook verholpen hopelijk. Alles wat wordt opgenomen is binnen de week bekeken dus de harde schijf zal nooit vol geraken(zoveel valt er nu toch niet op te nemen en als er iets is is alles tegelijk en moet je uiteindelijk toch nog kiezen wat je opneemt). In elk geval bedankt voor de vele raad, zo zal ik snel een expert worden hé ;-)


Mvg.

Guido
ik kijk uit naar jouw feedback, sinjoor. proficiat met uw aankoop trouwens

mvg
Hij heeft zijn vaderkesdag gekregen ;-)

groetjes, Elsa
Heb eens navraag gedaan bij de klantendienst in een poging om mijn decoder te mogen omruilen naar een V4 en daar zei men dat ik dan nog met hetzelfde probleem zou zitten. De reden is omdat ik te ver van de centrale zou wonen en de opnames van 30 dagen die in streaming worden opgenomen nog hetzelfde probleem zouden hebben omdat ik niet zoveel bits zou hebben en dus altijd met het probleem zou zitten dat de streaming trager verloopt. Dit is enkel als ik 2 opnames tegelijkertijd opnomen heb, bij deze zal ik er me maar mee verzoenen zeker. Had ook de vraag gesteld als ik met 2 decoders zou werken maar zelfs dan zou het nog hetzelfde blijven, in elk geval 1 ding heb ik toch wel tegenover bij Telenet, niet tegenstaande ik daar Fibernet had surf ik met Belgacom toch sneller. Gezien de snelheid waar alles mee veranderd zal de rest ook nog wel goed komen zeker.

Groetjes,

Guido

Ik denk inderdaad ook dat het nog van andere zaken moet afhangen dan alleen de decoder want toen ik de V3 nog had was ddat verschil toch niet groot in ieder geval wel iets vlotter en zeker de heropstart vanaf factoryreset maar voor de rest zou ik nu ook niet kunnen zeggen dat de V4 zoveel beter is, dus er zit mss toch wat waarheid in van wat ze zeggen bij de klantendienst.

Ik heb een VDSL2 30/6 profiel en mss zullen mensen dan met een lager profiel meer hinder ondervinden met het doorspoelen van NPVR opnames !? moeilijk te zeggen hé !

groetjes,

Elsa
doorspoelen gaat sneller met hoger profiel? pfff.... lijkt me nogal een ongeloofwaardige uitleg ....

als nieuwe klant had je wel recht op de nieuwste decoder, mijn gedacht

mvg
Ja Xenne er waren geen V4's meer beschikbaar heeft de installateur gezegd wegens het succes van de campagne met die tv voor 1 euro waren er veel meer klanten bijgekomen, nochtans had hij mij gezegd dat ik nadien mocht veranderen. Maar ja het staat weer eens niet op papier en op de klantendienst was men niet geneigd om op mijn vraag in te gaan en daar heeft men dan die uitleg gedaan. Wat mijn profiel betreft zit ik maar op de helft van wat Elsa heeft, in het begin zei men mij ook dat de centrale kortbij was. Normaal ligt er een centrale op nog geen km van mijn deur, zelfs de technieker zei dat ik op die centrale zat maar volgens de klantendienst is dit niet geval. Zo zal men altijd wel een antwoord klaar hebben zeker om zijn gelijk te halen, nochtans weet ik veel van hoe klantendiensten werken aangezien ikzelf ook op een klantendienst heb gezeten (zelfs in de telecommunicatie sector).

mvg.

Guido

Dat je recht hebt op een nieuwe versie decoder dat is een andere zaak natuurlijk,
maar ik vraag mij toch af of de snelheid van verbinding geen invloed heeft
want ik kan je het volgende vertellen dat toen ik nog met devolo's werkte dan had ik tijdens het doorspoelen ook problemen zoals TS hier aanhaalt,
en ook nog andere problmen zoals soms haperend beeld en daarom veronderstel ik dat er iets van waarheid insteekt.

Maar nogmaals dat heeft niks te zien met recht of geen recht hebben op een nieuwe versie decoder, zo heb ik het niet bedoellt in ieder geval.

groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Hallo allemaal: de nieuwe V4-decoder deze namiddag geïnstalleerd. Heeft zo'n drie kwartier geduurd om alles in te laden en te registreren en activeren op mijn lijn. Mijn eerste bevindingen:
Ik moest eerst de resolutie nog op automatisch zetten (stond default op 576i).
De nieuwe afstandsbediening stond ook default voor een Samsung TV ingesteld, dus hier geen extra-werk. Deze is idd. een stuk handiger dan de vorige. Geen geswitch meer tussen decoder en TV.
De decoder:
  • hij is een paar centimeter smaller maar ongeveer even hoog
  • de display geeft meer informatie: zendernaam, HD, netwerksymbool, opnamesymbool, alles veel discreter.
  • De bediening van de TV-gids gaat en stuk vlotter en sneller. (vergelijkbaar met die van Telenet die ik ken van bij mijn kozijn)
  • het instellen van herinneringen gaat veel vlotter
  • het scrollen in de TV-gids gaat véél sneller en preciezer, zeker het verspringen met een volle dag met de doorspoeltoets. Dat zal allemaal wel liggen aan de snellere processor en het verdubbelde RAM.
  • het afspelen van nPVR gaat toch ook wel behoorlijk wat vlotter (snellere buffering van de stream?), met amper haperingen, maar dat moet ik nog verder uitproberen.
  • het afspelen van PVR opnames kan ik nog niet beoordelen, want ik heb er nog geen (die van nPVR blijven natuurlijk op het netwerk beschikbaar op de nieuwe decoder), de PVR-opnames had ik allemaal bekeken en gewist op mijn oude decoder (of overgekopiëerd).
  • de verdubbelde capaciteit van de harde schijf (320GB i.p.v. 160GB) is mooi meegenomen: ik zal veel minder moeten overkopiëren
Ik heb nog een vraagje: ik heb naar het nr. 0800 99696 gebeld om de oude decoder af te melden. De procedure liep automatisch, maat toch kreeg ik op het einde, na een automatische lijntest, een technieker aan de lijn die beweerde dat ik hiervoor maar de klantendienst moest bellen...? Ik denk dat hij bedoelde om hem administratief van de factuur te halen...
Ik weet ook wel dat de oude V3-decoder maar uit huur zal gaan als ik hem heb binnengebracht in een BCC. Die man had mij duidelijik niet goed begrepen. Ik wou gewoon de oude decoder deactiveren op mijn lijn, ik zal het voor alle zekerheid nog eens vragen als ik hem binnenbreng.
Loopt die zijn interne klok ook achter ?
Als je belt naar 0800 22 800 kunnen ze zien of je oude nog gelinkt is aan je telefoonlijn en dit is altijd best van het na te vragen want op die automatisch procedure daar kan je niet ten 100 % op vertrouwen.


groetjes en nog veel plezier met je V4 (ook met de V4 op tijd eens factory resetten is aan te raden net zoals het bij de V3 aan te radden was)

Elsa

Reageer