Meerdere tv's in HD mogelijk?

  • 14 August 2015
  • 61 reacties
  • 583 Bekeken

/files/0549456466/image.jpg 636x1058

61 reacties

Als je zegt dat het is om reden dat vectoring actief staat, zal dit geen probleem zijn, ik heb dit geprobeerd en het was geen probleem, mijn ruilnummer ligt nog altijd klaar om de bbox2 te ruilen voor een bbox3.


Inderdaad als je een 20/2 profiel hebt kan je maar één op HD zetten en de andere twee op SD



In ieder geval zou dat dan ook moeten opgelost zijn met een B-box3



Daar ben ik niet 100% zeker van maar het zou kunnen want de geruchten doen al lang de ronde dat het 20 profiel een zelfde 30 TV profiel zou krijgen eens je vectoring hebt. Mss als je belt naar technische helpdesk daar eens die vraag stellen, is altijd interessant om weten.
Reputatie 7
Badge +1
Die DLM-verhoging van 20 naar 30Mbps geldt inderdaad slechts voor internet, niet voor TV; dat was ik even vergeten.
Reputatie 7
Badge +1
Ik krijg dit resultaat:


Piekuren tussen 19 u en 23 u :



Max.: 92,0 Mbps download - 4,7 Mbps upload


Min.: 61,8 Mbps download - 4,7 Mbps upload


Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :



Max.: 92,0 Mbps download - 4,7 Mbps upload


Min.: 61,8 Mbps download - 4,7 Mbps upload


Maar vermits ik met DLM al op 70/10(4,7)Mbps zit, kan ik me met een b-box3 voor internet via UTP toch niet meer verbeteren, dus enkel met WIfi-n, want nu met b-box2 beperkt met Wifi-g tot 25Mbps (eerder 20Mbps), maar wat voor tablet en smartphone ruim voldoende is...
zelfde resultaat als bij mij dus

Die DLM-verhoging van 20 naar 30Mbps geldt inderdaad slechts voor internet, niet voor TV; dat was ik even vergeten.



was ook niet zo duidelijk want de test op zijn TV profiel geeft wel 3TV's waarvan 3 in HD dus veronderstel ik dat hij waarschijnlijk toch een 30/10 TV profiel zou kunnen krijgen eens hij op vectoring staat , zou ook slim zijn van Proximus indien ze dit aanpassen net zoals ik verwacht dat ze voor het 30/10 provisioning profiel, mits vectoring, wel eens zouden kunnen overschakelen naar 4 TV's waarvan 4 in HD


Want het komt erop neer dat hun Vectoring basis profiel hoger ligt dan het non Vectoring basis profiel wat meer TV's zou toelaten dan nu het geval is.


Dat was ook het grote voordeel van Telenet dat het aantal tv's eigenlijk in theorie onbeperkt is
Reputatie 7
Badge +1
Die TV-test module is toch ook niet altijd zo precies, want soms anders als je van je lijn uitgaat als van je adres (niet klant). Tenzij dat dan weer is om klanten te lokken...je weet maar nooit hé.knipoogbrutaal
Maar waar rook is, is er vuur verrassing


Als Kevin zijn bbox3 heeft en kan dan zijn 2de en derde decoder op HD zetten dan weten we het direct, 'k ben benieuwd !
Ik heb nog geen tijd gehad om te bellen maar van zodra ik meer weet laat ik het zeker weten knipoog
Vandaag is he feestdag maar morgen zullen ze van dienst zijn, ik wil je niet opjagen hoor , 't is gewoon ter info knipoog
neenee, a propos waarom heb je uw zonnebril op als het regent verrassing
Reputatie 6
Badge +2
Correctie, hij heeft een manebril op want het is ondertussen donker.lach
Reputatie 7
Badge +1
Lacht nen ouwe mens maar uit! duivel
Je weet dat we dit nooit zouden durven doen hé, maar nu heb je toch uw bril niet meer op zie ik en eigenlijk zag je er beter uit met een bril op.
Kevin,


kan je nu de tweede of derde decoder op HD nu met je bbox3?
Ik heb gebeld naar proximus en ze hebben mij een nummer doorgegeven om mijn bbox 3 af te halen.


Nu ben ik wel vergeten te vragen of ik mijn bbox 2 moet omruilen of ik de bbox 3 gewoon kan afhalen en mijn bbox 2 mag houden???


Kga dan idd een 50 profiel halen en normaal gezien zouden alle 3 tv's dan in HD te bekijken zijn volgens de medewerker.


Maar kan pas maandag effectief achter mijn bbox 3 gaan in de winkel dus dan zullen we pas echt zien of het waar is! knipoog
Reputatie 7
Badge +1
Laat het maar weten hé Kevin! Het mag hier ook wel eens een 'goed nieuws'-show zijn...!lach
De bbox2 zal je inderdaad moeten meenemen met zijn voedingsadapter,

daar in de winkel kan je altijd vragen of je bbox2 geregistreerd staat als in bruikleen en indien niet mag je die bijhouden.


Normaal gezien zal je HD kunnen kijken als ze hun TV profielen aan Vectoring aangepast hebben, 'k ben benieuwd !
Oké, dan neem ik mijn oude bbox voor de zekerheid mee naar de winkel.


Ben ook wel benieuwd wat het gaat geven, laat ons hopen van wel!


wordt vervolgd knipoog
Daarnet de bbox3 geinstalleerd en downloadsnelheid is meteen gestegen van een max van 28 mbps naar 45 mbps gemeten via een speedtest en kan alle 3 mijn tv's in hd bekijken. Ik ben dus een tevreden man! lach






Proficiat ja


Dan klopt mijn info die ik gekregen heb wel degelijk dat de TV Profielen aangepast zijn aan de Vectoring profielen.
Deze ochtend helaas al een heel ander verhaal...


Kon niet meer zappen op mijn tv, constant blokjes, gekraak en het signaal viel constant weg.


Ik heb dan al mijn decoders eens uitgedaan en een speedtest gedaan en ik kwam maar aan een downloadsnelheid van 17 Mbps terwijl ik gisteren nog 45 haalde. Dat verklaart dus ook waarom die storing op de tv want zo'n trage lijnsnelheid kan 3 tv's in HD gewoon niet aan.


Ik realiseer me dus nu dat ik terug op mijn oorspronkelijk 20/2 profiel sta (want ook mijn uploadsnelheid is terug gezakt naar 1,8 Mbps) en dat ik zelfs die DLM verhoging naar 30/10 kwijt ben. En dus ook de snelheidswinst door vectoring die ik gisteren wel had...


Iemand enig idee hoe dit komt en of dit opgelost kan worden want nu is het zelfs nog slechter dan voordien...


Nu ben ik dus niet zo een tevreden man brutaal










Reputatie 7
Badge +1
Dat kan zich na een tijdje nog wel herstellen denk ik.
@Kevin,


lees eens je bbox3 uit met het 'sagem tool' dat je kan downloden hier
@sinjoor75


Is dat algemeen geweten dat dat een tijdje nodig heeft om zich aan te passen als je verandert van modem? Want ik vind het raar dat gisteren wel alles direct naar behoren werkte en nu plots niet meer.


@Elsa


Ik heb helaas een technicolor meegekregen dus dat zal niet werken.


Normaal moet je direct op het vectoring profiel staan met een full vectored modem zoals de bbox3 en alleen om nog eventueel een grotere lijnsynchronisatie te halen moet je zeker een week geduld hebben of meer van de DLM heeft daar tijd voor nodig, maar dit zou ook niks uitmaken voor je TV mogelijkheden. Blijkbaar zit je niet meer op een Vectoring profiel aan je snelheden te zien.

Stuur eens een e-mail form met je klacht door te surfen naar : http://support.nl.proximus.be/app/contact_email

Reageer