Meerdere tv's in HD mogelijk?

  • 14 August 2015
  • 61 reacties
  • 583 Bekeken

/files/0549456466/image.jpg 636x1058

61 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dat hangt van je lijncapaciteit af. Met lijnprofielen van 50/10 of 70/10Mbps is 3 TV's in HD geen enkel probleem. Tegelijk op 3 TV's live kijken naar HD en in PVR van andere zenders opnemen ook niet (6 x 6 = 36Mbps). En met nPVR in HD kan er nooit een capaciteitsprobleem probleem zijn.


Dit is een overzicht:
































Product Belgacom TV
Lijnnummer 012345678
Status Beschikbaar
Maximaal aantal tv's 3
HDLogo.png Beschikbaar
Maximaal aantal tv's in hd 3


één van de volgende resultaten is mogelijk:

• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)

• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)

• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)

• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel) of hoger

@ Kevin


hier kan je goed zien in deze tabel wat mogelijk is voor uw profiel, als je surft naar ▬► beschikbaarheidstest=tv3=hd3


Het overzicht staat ook hier ▬►haalbare snelheid
Dus daar kan je zien dat je inderdaad op alle 3 HD kunt bekijken op voorwaarde dat er geen je PVR opnames hebt of geen serie opnames hebt geprogrammeerd. want als je op bv op je eerste decoder een HD PVR opname hebt, telt die ook voor één HD signaal en dan kan je alleen maar kijken op deze decoder naar hey programma die je aan het opnemen bent anders zou je vier HD signalen binnen trekken.

Je kan er wel 3 binnen trekken en één in SD maar dat zie je allemaal in die tabel op de rij met naam '3 tv's HD'


Als je een bbox2 hebt kan je zien hoeveel je lijnsnelheid is en op een bbox3 van Sagem hebt kan je dit met het bbox3 tool, de link om dit tool te downloaden vind je hier ▬►bbox3 statistics
Bedankt voor jullie reactie!


Ik heb even op mijn bbox2 gekeken en die geeft het volgende aan:





















Downstream line rate 30064 kbps
Upstream line rate 10064 kbps


Is dit dan een 30/6 profiel?


En ik heb nu dus automatisch 1 tv in HD en 2 niet, is dat dan zo om te zorgen dat je nog voldoende internetsnelheid overhoudt?
Reputatie 7
Badge +1
In het tabelletje dat ik hierboven doorstuurde heb je met een 30/6 profiel (het jouwe dus) nog steeds de mogelijkheid van 3 TV's kijken in HD. Dat zou dan ca. de helft van je lijncapaciteit opslorpen; dus dan hou je nog theoretisch ca. 15Mbps downstream over voor internet, in praktijk eerder 11 à 12 Mbps. Opnemen in HD op de harde schijf (PVR) zal het systeem dan niet toelaten, maar bij het programmeren zal het systeem automatisch naar nPVR-opnames overschakelen (voor zover de zender er voor voorzien is). Die zijn sedert kort toch 60 dagen beschikbaar voor weergave, en wel op alle 3 je decoders en zullen dan ook op alle decoders in de lijst van opgenomen programma's staan.


nPVR is mogelijk van volgende zenders;


  • Nederlandstalige zenders: 2BE, 2BE HD, Acht, Canvas, Canvas HD, Cartoon Network NL, Discovery Animal Planet, Discovery Channel, Disney Channel NL, Disney Junior NL, Disney XD NL, één (VRT), één HD, Eurosport, Kanaal Z, Ketnet, Lacht, Nickelodeon, Nick Junior, NPO 1, NPO 2, NPO 3, VIER, VIER HD, VIJF, VIJF HD, Vitaya, VTM, VTM HD en VTM Kzoom.
  • Franstalige zenders: AB3, AB4, Action, Arte, Canal Z, Cartoon Network FR, Club RTL, Club HD, Discovery FR, Disney Channel FR, Disney Junior FR, Disney XD FR, Escales, Eurosport, France 2, France 2 HD, France 3, France 4, France 5, France 24, La Une (RTBF), La Une HD, La Deux, La Deux HD, La Trois, La Trois HD, LCI, Nickelodeon, Nick Junior, Plug RTL, Plug HD, RTL-TVI, RTL-TVI HD, TF1, TF1 HD, Ushuaïa en Ushuaïa HD
  • Engelstalige zenders: Bloomberg, CNN, Euronews, Fashion TV en F.O. TV.

Serie-opnames zijn voorlopig niet mogelijk in nPVR, maar dat zit wel in de 'pipeline' in de loop van september geloof ik. Dit vooral om tegemoet te komen aan mensen die een V5 mini (zonder HDD) hebben gehuurd of gekocht.


Elsa mag me nog tegenspreken of corrigeren..cool
@Kevin,


30/6 is nu inderdaad 30/10 geworden maar dat is daar nog niet aangepast dus dan heb je volgende TV mogelijkheden


(haal ik uit die tabel ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#beschikbaarheidstesttv3hd3" rel="nofollow)





























Mogelijkheden TV

TV's: 3 waarvan in HD: 3

(30/10)
1e Decoder 2de Decoder * 3de decoder *
Kijken Opnemen Kijken Opnemen Kijken Opnemen
3 tv's HD HD SD HD ⚫ nPVR HD ⚫nPVR


Dus dat is de mogelijkheid die je normaal zou moeten hebben als alle drie je decoder op HD ingesteld staan
Als één decoder in HD staat en de andere op SD is het als volgt:





























Mogelijkheden TV



(30/10)
1e Decoder

HD


2de Decoder

SD


3de decoder

SD


Kijken Opnemen Kijken Opnemen Kijken Opnemen
1 tv HD en 2 in SD HD HD SD SD SD ⚫nPVR


Ok bedankt, ben hier echt al veel wijzer geworden vandaag!


Als ik nu op 2 van mijn tv's zap naar een HD zender slaat hij die automatisch over naar een niet HD zender.


Laat mijn lijnprofiel dan niet automatisch toe dat ik 3 tv's in HD kan bekijken of moet dat voor die andere 2 tv's nog ingesteld worden ofzo? En hoe moet dat dan?


Sorry voor de overload aan vragen, ben een beetje een leek hierin knipoog


Je je lijnprofiel laat dit inderdaad toe maar je decoders moeten op HD ingesteld staan want anders kan je geen SD zenders bekijken, dus best dit even controleren.
Even mijn systeeminstellingen gecheckt en bij 2 tv's staat er toch dat ik niet genoeg bandbreedte heb voor HD, bizar
Ik zou toch even naar de Technische Dienst/Helpdesk bellen op het gratis nummer 0800 22 800 (alle dagen 7/7 tot 22u voor Proximus TV tot 24u)


want daar kunnen ze checken of er eventueel iets scheelt aan je TV profiel
Dat zal ik doen, hopelijk kunnen ze mij daar verder helpen.


In ieder geval bedankt Elsa (en Sinjoor) voor de hulp!


Als volgens hen alles dan blijkbaar toch in orde is en zij je niet direct kunnen verder helpen,

zou je een factory reset van je decoders kunnen overwegen.


daarvoor ga je best als volgt tewerk


trek de netstekkers van 3 decoders uit vooraleer je de netstekker van je bbox2 uit trekt, en wacht 20 seconden om terug te steken.


Wachten tot de DSL lamp op je bbox2 terug stabiel blijft branden, dus niet meer knippert (en je terug kunt surfen) dan


je eerste decoder stekker terug steken en wachten tot alles terug in orde is en je tv kunt kijken


dan pas net het zelfde met tweede decoder doen en uiteindelijk als je tv kunt kijken op de tweede, dan pas het zelfde met de derde decoder.


En dan controleren of het in orde gekomen is en de decoders op HD ingesteld staan.


NB fvoor factory reset decoders surf naar ▬►Factory-Reset-Dec
Reputatie 7
Badge +1
Is inderdaad een beetje raar. Ik zou zeggen, er staat nog een oude decoder ergens op je lijnprofiel geregistreerd, maar als je er al 3 hebt staan die werken...Toch inderdaad zeker de suggesties van Elsa ,nog eens zorgvuldig uitvoeren. En best nog eens checken of de beeldinstellingen van de 3 decoders op HD zijn ingesteld.
'In het tabelletje dat ik hierboven doorstuurde heb je met een 30/6 profiel (het jouwe dus) nog steeds de mogelijkheid van 3 TV's kijken in HD. Dat zou dan ca. de helft van je lijncapaciteit opslorpen; dus dan hou je nog theoretisch ca. 15Mbps downstream over voor internet, in praktijk eerder 11 à 12 Mbps. Opnemen in HD op de harde schijf (PVR) zal het systeem dan niet toelaten, maar bij het programmeren zal het systeem automatisch naar nPVR-opnames overschakelen (voor zover de zender er voor voorzien is). Die zijn sedert kort toch 60 dagen beschikbaar voor weergave, en wel op alle 3 je decoders en zullen dan ook op alle decoders in de lijst van opgenomen programma's staan.'


Nu ik dit zo lees is 11 à 12 Mbps internetsnelheid wel niet zo heel veel meer als je 3 tv's in HD gebruikt.


Is het eigenlijk mogelijk van mijn 30/10 profiel te verhogen door bv een B-box 3 aan te schaffen ofzo?


Of is dit profiel gewoon het hoogste dat bij mij mogelijk is en moet ik het daar maar mee doen
Hangt ervan af of je ROP waarop je bbox aangesloten is reeds vector actief staat dan kan je hogere snelheden halen met een bbox3


maar voor tv mogelijkheden maakt dit (voorlopig) nog niks uit alleen voor je surfsnelheid
Als je nu op 30/10 staat kan je met een bbox2 een verhoging krijgen tot 70/10 maar dit niet zeker dat de DLM dit zal kunnen geven want stabiliteit moet gegarandeerd kunnen blijven.


Als je een ROP hebt die vectoring actief staat dan ga je met een bbox3 direct op 70/10 komen te staan aangezien dit het vectoring basis profiel is voor zone 1 waar jij invalt, als je nu op 30/10 zit
Je kan het zo bezien als je 3 decoders hebt dan wordt 20 Mbps gereserveerd voor de TV streamen wat wil zeggen dat je van je lijnsnelheid van je bbox 20 Mbps moet aftrekken om te zien hoeveel je aan internetsnelheid over houdt, maar als de decoders in standby staan en geen PVR opnames zijn dan moet je natuurlijk geen 20 Mbps aftrekken voor 3 decoders.
Ok ik snap het. Kan je ergens zien of je ROP vectoring actief staat of moet je daarvoor naar de klantendienst bellen?


Als je surft naar ▬► http://proximus.be/internetsnelheid" rel="nofollow" target="_blank (al klopt dit niet altijd, meestal wel,)


Dit voorbeeld is het resultaat van een lijn in zone 1 met een actieve Vectorized ROP (hier werd comfort gekozen, ivm uploadsnelheid die gecapt wordt op 5Mbps, vandaar die 4,7Mbps) 92,0 komt van 100Mbps waarvan de overhead afgetrokken werd)

http://proximus.be/internetsnelheid" rel="nofollow" target="_blank
Ik krijg dit als resultaat:


Max.: 95,6 Mbps download - 5,7 Mbps upload


Min.: 45,3 Mbps download - 1,8 Mbps upload.


Als ik nu surf verbonden via kabel met alle decoders op stand by haal ik max zo'n 28 Mbps, zou ik een aanzienlijk hogere internetsnelheid kunnen halen met een B-box 3 denk je?
Je valt in zone 2 aan dit resultaat te zien dwz als je een bbox3 zou hebben dat je direct op 50 Mbps (45,3 Mbps zoals in je resultaat) zou komen te staan dus volgens mij kan je inderdaad belang hebben om je bbox2 om te ruilen voor een bbox3 aangezien je nu maar een lijnprofiel hebt van 20 Mbps die blijkbaar verhogd werd naar 30 (28Mbps) aan je speedtest te zien.


Je kan naar 0800 22 800 bellen (technische dienst) en als je als reden opgeeft dat je de bbox2 wilt omruilen voor een bbox3 ivm vectoring op je lijn dan zullen ze wel een ruilnummer geven om deze te gaan ruilen in een Proximus center, eigenlijk heb je niks te verliezen als je voor een bbox3 kiest


De DLM zou je snelheid zelf nog kunnen eventueel verhogen naar één van deze snelheden:

60/10, 60/8, 60/6, 60/4, 50/10, 50/8, 50/4
Je kan ook je huidige lijnsnelheid zien via de bbox2 als je surft naar http://192.168.1.1 en daar je paswoord invoeren dat het serienummer is dat op de sticker staat van je bbox2


zie voor wat uitleg ▬►bboxstatistics
Nog louter ter info en als het je moest interesseren: bbox3 modem specificaties
Aha, misschien daarom dat ik dan bij 2 tv's de melding krijg dat ik te weinig bandbreedte heb om HD te activeren, omdat ik eigenlijk maar een profiel heb van 20/2 (ook al is het wel verhoogd in mijn geval). Wel raar dat die beschikbaarheidstest dan aangeeft dat ik 3 HD tv's kan aansluiten.


In ieder geval zou dat dan ook moeten opgelost zijn met een B-box3. Hopelijk kan ik mijn modem gewoon laten omruilen anders is het toch weer een kost van 100 euro...


Ik zal mijn charmes mogen bovenhalen als ik naar de klantendienst bel brutaal


Reageer