Meerdere tv's in HD mogelijk?

  • 14 August 2015
  • 61 reacties
  • 583 Bekeken


Toon eerste bericht

61 reacties

Daarnet de bbox3 geinstalleerd en downloadsnelheid is meteen gestegen van een max van 28 mbps naar 45 mbps gemeten via een speedtest en kan alle 3 mijn tv's in hd bekijken. Ik ben dus een tevreden man! lach






Proficiat ja


Dan klopt mijn info die ik gekregen heb wel degelijk dat de TV Profielen aangepast zijn aan de Vectoring profielen.
Deze ochtend helaas al een heel ander verhaal...


Kon niet meer zappen op mijn tv, constant blokjes, gekraak en het signaal viel constant weg.


Ik heb dan al mijn decoders eens uitgedaan en een speedtest gedaan en ik kwam maar aan een downloadsnelheid van 17 Mbps terwijl ik gisteren nog 45 haalde. Dat verklaart dus ook waarom die storing op de tv want zo'n trage lijnsnelheid kan 3 tv's in HD gewoon niet aan.


Ik realiseer me dus nu dat ik terug op mijn oorspronkelijk 20/2 profiel sta (want ook mijn uploadsnelheid is terug gezakt naar 1,8 Mbps) en dat ik zelfs die DLM verhoging naar 30/10 kwijt ben. En dus ook de snelheidswinst door vectoring die ik gisteren wel had...


Iemand enig idee hoe dit komt en of dit opgelost kan worden want nu is het zelfs nog slechter dan voordien...


Nu ben ik dus niet zo een tevreden man brutaal










Reputatie 7
Badge +1
Dat kan zich na een tijdje nog wel herstellen denk ik.
@Kevin,


lees eens je bbox3 uit met het 'sagem tool' dat je kan downloden hier
@sinjoor75


Is dat algemeen geweten dat dat een tijdje nodig heeft om zich aan te passen als je verandert van modem? Want ik vind het raar dat gisteren wel alles direct naar behoren werkte en nu plots niet meer.


@Elsa


Ik heb helaas een technicolor meegekregen dus dat zal niet werken.


Normaal moet je direct op het vectoring profiel staan met een full vectored modem zoals de bbox3 en alleen om nog eventueel een grotere lijnsynchronisatie te halen moet je zeker een week geduld hebben of meer van de DLM heeft daar tijd voor nodig, maar dit zou ook niks uitmaken voor je TV mogelijkheden. Blijkbaar zit je niet meer op een Vectoring profiel aan je snelheden te zien.

Stuur eens een e-mail form met je klacht door te surfen naar : http://support.nl.proximus.be/app/contact_email
Ik heb een berichtje gestuurd naar proximus via twitter en ze reageren echt supersnel! Ze hebben iets aangepast aan mijn lijn en ik haal nu terug mijn volle snelheid. Goed nieuws dus! lach


Inderdaad je krijgt heel vlug antwoord op twitter het is ook een medium dat door jan en alleman tegenwoordig heel veel gebruikt wordt.

@Kevin, lees eens je bbox3 uit met het ''sagem tool'' dat je kan downloaden hier



Eigenlijk is het ook een beetje 'gemeen' van proximus dat ze de gebruiker van een bbox 3 van technicolor niet laten uitlezen. Want via de lijntest krijg ik dit



Max.: 95,6 Mbps download - 5,7 Mbps upload


Min.: 45,3 Mbps download - 1,8 Mbps upload


Dus dan zou je denken een 50/2 profiel maar mijn upload snelheid gaat veel sneller dan dat ik geraak zelfs boven de 7 Mbps dusja welk profiel heb ik dan?


Iemand enig idee?

Proximus laat geen van beide uitlezen niet de sagemcom en ook niet de Technicolor, alleen is er iemand in geslaagd om van de sagemcom een programmatje te maken om die uit te lezen, maar aangezien de technicolor beter afgeschermd is het hem niet gelukt voor de technicolor bbox3..


Nu zou ik via een email-form vragen dat ze uw synchronisatiesnelheid van de bbox3 even willen doorspelen. Of gewoon vragen aan de technische dienst 0800 22 800 dat ze die eens willen uitlezen op je modem


Nu eigenlijk weet je hoeveel je lijnsynchronisatie is door de speedtest te doen via een utp kabel aan je modem verbonden want dit klopt wel ongeveer hoor .


welk abonnement heb je eigenlijk want de upload kan max

4 / 5 / 6 / 8 Mbps zijn voor respectievelijk start / Comfort / Maxi / (kan op de naam niet komen) packs
Ik heb een Maxi pack


En ik vraag me eigenlijk ook iets af


Bij mijn vorige modem had ik een verhoging van mijn lijnsnelheid door DLM, maar nu ik een nieuwe heb moet mijn lijn nu opnieuw getest worden vooraleer ik eventueel opnieuw verhoogd wordt? Of heb ik nu mijn maximum bereikt?


Niet dat het zo nauw steekt want ik ben al heel tevreden met mijn nieuwe snelheid, ti's bijna een verdubbeling van wat ik had. Maar ik ben graag van alles op de hoogte knipoog




Maxi pack wil zeggen dat je upload gecapt wordt op 6Mbps


Vroeger was dit zo dat de DLM opnieuw moest gans de testcyclus doorlopen om te zien of je op een hoger snelheid kan gezet worden bij het aansluiten van de nieuwe modem, Nu is de DLM intelligenter geworden en heeft hij onthouden op wel DLM profiel je stond.
NB: in ieder geval moet je minimum 50/6 Mbps (rekening houdende met overhead ongeveer 45,4/5,6 Mbps) halen met je bbox3 op vectoring en de DLM kan dit proberen te verhogen theoretisch zelf tot 100/10 maar daar zou ik nog niet direct op rekenen ;-)


DLM zal je proberen te verhogen naar 50/8, 50/10, 60/4, 60/6, 60/8, 60/10 (maar opgepast maxi abonnement capt op 6Mbps upload zelf al kan de DLM je meer geven)




Haha, op 100 had ik inderdaad al niet gerekend, dat is in principe ook allemaal niet echt nodig. Misschien als ik eens een film download ofzo dat het sneller zou gaan maar het is nu alles behalve traag.


Ik had misschien gedacht dat het van 50 naar 60 zou gaan omdat ik bij mijn vorige modem ook van 20 naar 30 was gegaan, maar dat is dus niet het geval. Of misschien komt het toch nog wie weet.


En dat van die capping van 6Mbs vind ik gwn wat raar omdat ik met een speedtest al vaak 6,9 en daarrond heb gehaald. Maar misschien is een speedtest ook niet altijd nauwkeurig en zit die er soms wat naast.
Neen de speedtest gaat eerder wat minder snelheid aangeven , zeker niet meer!

mss hebben ze de cap per abuis voor een hoger pack dan maxi ingesteld, maar daarvoor zou ik nu niet gaan reclameren knipoog
Haha, oeps, hopelijk lezen de medewerkers niet stiekem mee anders heb ik mezelf verraden! knipoog




Ik heb zoals je aangaf effe een berichtje gestuurd naar proximus en ze hebben mij bevestigd dat ik idd een profiel heb van 50/6. Dat was ook het meest logisch. En dat het eventueel nog verhoogd kan worden op termijn via DLM. Dat gebeurt automatisch na grondige analyse van de lijn.


Dus ja, zoals voorspeld, maar nu zijn we zeker hé smiley






Het voordeel is dat je internetsnelheid alleen maar hoger kan worden, dus er is hoop knipoog
Reputatie 7
Badge +1
Dat hangt van je lijncapaciteit af. Met lijnprofielen van 50/10 of 70/10Mbps is 3 TV's in HD geen enkel probleem. Tegelijk op 3 TV's live kijken naar HD en in PVR van andere zenders opnemen ook niet (6 x 6 = 36Mbps). En met nPVR in HD kan er nooit een capaciteitsprobleem probleem zijn.


Dit is een overzicht:
































Product Belgacom TV
Lijnnummer 012345678
Status Beschikbaar
Maximaal aantal tv's 3
HDLogo.png Beschikbaar
Maximaal aantal tv's in hd 3


één van de volgende resultaten is mogelijk:

• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)

• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)

• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)

• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel) of hoger

@ Kevin


hier kan je goed zien in deze tabel wat mogelijk is voor uw profiel, als je surft naar ▬► beschikbaarheidstest=tv3=hd3


Het overzicht staat ook hier ▬►haalbare snelheid
Dus daar kan je zien dat je inderdaad op alle 3 HD kunt bekijken op voorwaarde dat er geen je PVR opnames hebt of geen serie opnames hebt geprogrammeerd. want als je op bv op je eerste decoder een HD PVR opname hebt, telt die ook voor één HD signaal en dan kan je alleen maar kijken op deze decoder naar hey programma die je aan het opnemen bent anders zou je vier HD signalen binnen trekken.

Je kan er wel 3 binnen trekken en één in SD maar dat zie je allemaal in die tabel op de rij met naam '3 tv's HD'


Als je een bbox2 hebt kan je zien hoeveel je lijnsnelheid is en op een bbox3 van Sagem hebt kan je dit met het bbox3 tool, de link om dit tool te downloaden vind je hier ▬►bbox3 statistics
Bedankt voor jullie reactie!


Ik heb even op mijn bbox2 gekeken en die geeft het volgende aan:





















Downstream line rate 30064 kbps
Upstream line rate 10064 kbps


Is dit dan een 30/6 profiel?


En ik heb nu dus automatisch 1 tv in HD en 2 niet, is dat dan zo om te zorgen dat je nog voldoende internetsnelheid overhoudt?
Reputatie 7
Badge +1
In het tabelletje dat ik hierboven doorstuurde heb je met een 30/6 profiel (het jouwe dus) nog steeds de mogelijkheid van 3 TV's kijken in HD. Dat zou dan ca. de helft van je lijncapaciteit opslorpen; dus dan hou je nog theoretisch ca. 15Mbps downstream over voor internet, in praktijk eerder 11 à 12 Mbps. Opnemen in HD op de harde schijf (PVR) zal het systeem dan niet toelaten, maar bij het programmeren zal het systeem automatisch naar nPVR-opnames overschakelen (voor zover de zender er voor voorzien is). Die zijn sedert kort toch 60 dagen beschikbaar voor weergave, en wel op alle 3 je decoders en zullen dan ook op alle decoders in de lijst van opgenomen programma's staan.


nPVR is mogelijk van volgende zenders;


  • Nederlandstalige zenders: 2BE, 2BE HD, Acht, Canvas, Canvas HD, Cartoon Network NL, Discovery Animal Planet, Discovery Channel, Disney Channel NL, Disney Junior NL, Disney XD NL, één (VRT), één HD, Eurosport, Kanaal Z, Ketnet, Lacht, Nickelodeon, Nick Junior, NPO 1, NPO 2, NPO 3, VIER, VIER HD, VIJF, VIJF HD, Vitaya, VTM, VTM HD en VTM Kzoom.
  • Franstalige zenders: AB3, AB4, Action, Arte, Canal Z, Cartoon Network FR, Club RTL, Club HD, Discovery FR, Disney Channel FR, Disney Junior FR, Disney XD FR, Escales, Eurosport, France 2, France 2 HD, France 3, France 4, France 5, France 24, La Une (RTBF), La Une HD, La Deux, La Deux HD, La Trois, La Trois HD, LCI, Nickelodeon, Nick Junior, Plug RTL, Plug HD, RTL-TVI, RTL-TVI HD, TF1, TF1 HD, Ushuaïa en Ushuaïa HD
  • Engelstalige zenders: Bloomberg, CNN, Euronews, Fashion TV en F.O. TV.

Serie-opnames zijn voorlopig niet mogelijk in nPVR, maar dat zit wel in de 'pipeline' in de loop van september geloof ik. Dit vooral om tegemoet te komen aan mensen die een V5 mini (zonder HDD) hebben gehuurd of gekocht.


Elsa mag me nog tegenspreken of corrigeren..cool
@Kevin,


30/6 is nu inderdaad 30/10 geworden maar dat is daar nog niet aangepast dus dan heb je volgende TV mogelijkheden


(haal ik uit die tabel ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#beschikbaarheidstesttv3hd3" rel="nofollow)





























Mogelijkheden TV

TV's: 3 waarvan in HD: 3

(30/10)
1e Decoder 2de Decoder * 3de decoder *
Kijken Opnemen Kijken Opnemen Kijken Opnemen
3 tv's HD HD SD HD ⚫ nPVR HD ⚫nPVR


Dus dat is de mogelijkheid die je normaal zou moeten hebben als alle drie je decoder op HD ingesteld staan
Als één decoder in HD staat en de andere op SD is het als volgt:





























Mogelijkheden TV



(30/10)
1e Decoder

HD


2de Decoder

SD


3de decoder

SD


Kijken Opnemen Kijken Opnemen Kijken Opnemen
1 tv HD en 2 in SD HD HD SD SD SD ⚫nPVR


Reageer