Beantwoord

Maxi abonnement - Micro snelheid


BBOX3 sinds enkele maanden.

Downloadsnelheid gemiddeld 5Mb met een Maxi abonnement. Volgens de criteria van Proximus zou ik 27 Mb moeten halen.

Vroeger met BBOX2 idem lage snelheden met dit verschil dat ik met de BBOX3 nu zelfs geen HD tv-kanalen meer aankan, vroeger met de BBOX2 wel.

Een aanpassing na bellen met de helplijn bracht toen even de HD-kanalen terug om in de loop van de dag vast te stellen dat er opnieuw een automatische downgrade gebeurde en foetsie HD-kanalen terug weg.

Sinds enkele dagen krijg ik 1x daags ook een opmerking op het tv scherm 'bandbreedte laag' of iets van die aard.

Het gaat eigenlijk van kwaad naar erger en ja ik heb het al meermaals gelezen, de afstand tot de centrale speelt een rol maar centrum van Mechelen en toch maar 5 Mb, really? Antwerpen is het centrum van de wereld dus moeten we in Mechelen niet te hoog van onzen 'toren' blazen, maar dat kan toch beter?

Al dikwijls overstap overwogen maar ik ben verder behoorlijk tevreden met Proximus. Kunnen jullie please geen centrale naast mijn deur installeren? Grapje! Is hier echt geen oplossing mogelijk?
icon

Beste antwoord door T_Scheen 20 June 2016, 11:02

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Bert, indien je na je testen nog steeds problemen ondervindt met je snelheid. Stuur dan even je telefoonnr of klantennr door via privébericht naar Het Proximus Team. Dan kijken we dit even voor je na.
Met al die regen zal er niet veel stof meer zijn 😉
Bedankt allen. Genoeg stof, zal nog posten zodra er iets uit de bus valt.
Reputatie 4
Badge +2
daarom dat ik TS ook gevraagd heb om zijn bbox synchronisatie lijnsnelheid te controleren om te zien of hij op een repairprofiel gekomen is waarvan de reden dikwijls te zoeken is in de binnenhuis installatie / bekabeling
Of schort er iets aan de bbox3 zodat de modem op fallback speed gezet wordt !?


Meten is weten 🙂
daarom dat ik TS ook gevraagd heb om zijn bbox synchronisatie lijnsnelheid te controleren om te zien of hij op een repairprofiel gekomen is waarvan de reden dikwijls te zoeken is in de binnenhuis installatie / bekabeling
Of schort er iets aan de bbox3 zodat de modem op fallback speed gezet wordt !?
Reputatie 4
Badge +2
Heb ook een vermoeden dat je binnen bekabeling slecht is, ik haal bij een speedtest wel de snelheid die PX opgeeft als technisch max.
Van 27Mbs naar 5Mbs is toch erg veel, een paar Mbps verschil zou nog aanvaardbaar zijn.
Bedankt.
Reputatie 2
Badge
Hi Bert,
ik heb twee maanden geleden ook gewisseld van BBOX2 naar BBOX3 en toen begonnen de problemen:
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/bbox2-omruilen-voor-bbox3-34242/index2.html
Het komt erop neer dat de BBOX3 gevoeliger is voor interne lijnstoringen.
Een Belgacom technieker is langs geweest bij mij en heeft alle slechte verbindingen in mijn huis tot de aansluiting met de BBOX3 GRATIS gerepareerd.
Sindsdien is alles OK (Zelfs beter dan voordien).
Ik raad je sowieso aan om de BBOX3 tool (zie post van Elsa boven) te downloaden en te installeren - "Meten is weten".
Good luck🆒
Dat er mss iets aan je binnenhuis installatie kan schillen en als dat zo is en ze iemand moeten sturen dat het niet gratis is en dus mss best zelf eens kan kontoleren of er aan je intro VDSL filter bvb geen slechte contacten zitten o.a. oxidatie .
Je zou ook als je het zit zitten je modem rechtstreeks kunnen aansluiten op de twee binnenkomende draadjes waar je lijn binnenkomt op de intro.
Enfin je ziet maar en voor de rest moei ik me er niet meer mee ;)
succes en geniet vooral van de voetbal,
groetjes,
Elsa
En wat lost dat op Elsa?
En wat lost dat op?
Reputatie 4
Badge +2
@Bert,
ik stel je nogmaals de vraag
@Bert

je zit mss op een repair profiel, heb je een bbox3 van sagemcom dan kan je uw lijnsnelheid uitlezen met het sagemtool dat je kan downloaden HIER


Zou PX dan dat niet gemerkt hebben bij hun lijntest ?
@Bert,
ik stel je nogmaals de vraag
@Bert

je zit mss op een repair profiel, heb je een bbox3 van sagemcom dan kan je uw lijnsnelheid uitlezen met het sagemtool dat je kan downloaden HIER
Ik vrees dat het een probleem zal zijn met de lijn in het appartementsblok. We zien wel, even vh voetbal genieten nu. 🙂
Reputatie 4
Badge +2
Je zal het wel stilaan beu worden, maar je kan niets anders doen dan blijven bellen tot het in orde is en blijft.
Inderdaad. Hulplijn zou mij na half uur terugbellen wat niet gebeurde. Vermoedelijk zag men dat ik terug HD tv kanalen had en dat het ok was.
Reputatie 4
Badge +2
Wel raar als je belt dat het dan wel even goed gaat....
Als het met de bbox2 goed ging, zou het ook met de bbox3 goed moeten gaan lijkt me.
Je hebt gewoon de bboxen gewisseld, verder is er aan de bekabeling niets veranderd ?
Hulplijn gebeld, even terug HD-tv kanalen gehad en even internetsnelheid van 7, ook even 8 Mb en ondertussen is alles opnieuw zoals daarstraks, geen HD tv en terug rond de 5 Mb. Ik betaal dus eigenlijk veel te veel voor wat het in werkelijkheid is lijkt mij. Vreemd dat ik het HD tv probleem NIET had met de BBOX2.
@Bert

je zit mss op een repair profiel, heb je een bbox3 van sagemcom dan kan je uw lijnsnelheid uitlezen met het sagemtool dat je kan downloaden HIER
Reputatie 4
Badge +2
Dan zou ik nu weer bellen, ze zijn nog bereikbaar tot 22:00uur dacht ik.
Is gebeurd ---> "Een aanpassing na bellen met de helplijn bracht toen even de HD-kanalen terug om in de loop van de dag vast te stellen dat er opnieuw een automatische downgrade gebeurde en foetsie HD-kanalen terug weg."
Reputatie 4
Badge +2
Ik zou eens bellen naar 0800 22 800 en vragen om een lijntest.
ze kunnen u mss dit als oplossing aanbieden:
=> https://nl.forum.proximus.be/nieuws-3/proximus-combineert-vaste-mobiel-4g-netwerk-voor-sneller-internet-34796
Geeft nagenoeg geen verschil.
Reputatie 4
Badge +2
De telefoonlijn van je aansluiting naar je bbox.
Meet je de snelheid met wifi of met ethernetkabel ?

Reageer