Beantwoord

Maxi abonnement - Micro snelheid


BBOX3 sinds enkele maanden.

Downloadsnelheid gemiddeld 5Mb met een Maxi abonnement. Volgens de criteria van Proximus zou ik 27 Mb moeten halen.

Vroeger met BBOX2 idem lage snelheden met dit verschil dat ik met de BBOX3 nu zelfs geen HD tv-kanalen meer aankan, vroeger met de BBOX2 wel.

Een aanpassing na bellen met de helplijn bracht toen even de HD-kanalen terug om in de loop van de dag vast te stellen dat er opnieuw een automatische downgrade gebeurde en foetsie HD-kanalen terug weg.

Sinds enkele dagen krijg ik 1x daags ook een opmerking op het tv scherm 'bandbreedte laag' of iets van die aard.

Het gaat eigenlijk van kwaad naar erger en ja ik heb het al meermaals gelezen, de afstand tot de centrale speelt een rol maar centrum van Mechelen en toch maar 5 Mb, really? Antwerpen is het centrum van de wereld dus moeten we in Mechelen niet te hoog van onzen 'toren' blazen, maar dat kan toch beter?

Al dikwijls overstap overwogen maar ik ben verder behoorlijk tevreden met Proximus. Kunnen jullie please geen centrale naast mijn deur installeren? Grapje! Is hier echt geen oplossing mogelijk?
icon

Beste antwoord door T_Scheen 20 June 2016, 11:02

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 4
Badge +2
daarom dat ik TS ook gevraagd heb om zijn bbox synchronisatie lijnsnelheid te controleren om te zien of hij op een repairprofiel gekomen is waarvan de reden dikwijls te zoeken is in de binnenhuis installatie / bekabeling
Of schort er iets aan de bbox3 zodat de modem op fallback speed gezet wordt !?


Meten is weten 🙂
Bedankt allen. Genoeg stof, zal nog posten zodra er iets uit de bus valt.
Met al die regen zal er niet veel stof meer zijn 😉
Reputatie 7
Badge +6
Bert, indien je na je testen nog steeds problemen ondervindt met je snelheid. Stuur dan even je telefoonnr of klantennr door via privébericht naar Het Proximus Team. Dan kijken we dit even voor je na.

Reageer