Hallo,
Er is net een nieuwe bbox3 geinstalleerd bij me ter vervanging van een andere bbox3. dit na het verkeerdelijk afsluiten van onze aansluiting en het terug aansluiten na anderhalve maand wachten. de reden waarom er plots nood was aan een nieuwe modem is me onbekend, maar soit.
Ik had een klein LAN netwerkje draaien waarin men NAS, HTpc, printer en desktoppc, tv en audioversterker inzaten, allen aangestuurd door de bbox 3 waarin ik reservaties had aangemaakt op mac adres. Eveneens zat er nog een linksys wireless router tussen voor wifi, gezien de bbox wifi niet in het hele huis raakte stond deze uitgeschakeld. Via de linksys waren ook de tv, versterker en tv-decoder aangesloten op het netwerk. Deze setup werkte reeds een jaar probleemloos.
Nu met die nieuwe bbox3 zie ik geen enkel apparaat meer op men LAN?! Ik zie trouwens ook nergens een instelling waar ik eventueel dhcp kan in/uitschakelen. en als ik er static adressen wil inzetten gebeurt er ook al niets. wifi werkt wel.
Iemand enig idee wat hier gaande is? En waarom er zo weinig te configureren is aan die modem? de software versie is 10.A.0.D.BL.
ik zou bijna gaan denken dat die modem het gebruik van switchen niet toelaat. maar ik hoop dat ik daar verkeerd in ben.
Vg,
Joram
Bladzijde 1 / 1
Ik zou al eerst eens een factory reset doen van je BBOX3/T-ac, en mss kan je ook zo de laatste software binnenhalen want die heb je blijkbaar nog niet : bbox3 software versies : 10.A.0.I.BU
NB: factory reset door achteraan in het klein gaatje met een tandenstoker bv verzonken knopje ongeveer 15 seconden in te drukken tot de ledjes uitgaan en dan lossen en laten volledig opstarten.
NB: factory reset door achteraan in het klein gaatje met een tandenstoker bv verzonken knopje ongeveer 15 seconden in te drukken tot de ledjes uitgaan en dan lossen en laten volledig opstarten.
Wel, zonder enige wijziging aan de configuratie werkt alles nu plots wel naar behoren. Al men LAN devices zijn terug bereikbaar. Firmware is nog steeds dezelfde.
Conclusie: geen vragen stellen en wachten op miracle healing.
Of mss hebben enkele dreigementen die de woorden venster, door, en smijten bevatten toch gewerkt 😃
Conclusie: geen vragen stellen en wachten op miracle healing.
Of mss hebben enkele dreigementen die de woorden venster, door, en smijten bevatten toch gewerkt 😃
Bij mij is de Softwareversie 10.A.0.D.FJ
op de bbox3 T , zou dit weeral een nieuwere zijn dan ?
Edit : oeps zie net dat deze van juni 2015 , maar is van mij geen ac ..... deze hebben dan een verschillende firmware.
Inderdaad dat is de reden 😉
Zoals Elsa hier dus al zei. Een factory reset kan wonderen doen. Heb zelf ook de nieuwste firmware 10.A.0.I.BU voor de BBOX3 (AC versie).
Bij mij zit er ook een gigabit switch op een LAN poort en deze werkt perfect.
Bij mij zit er ook een gigabit switch op een LAN poort en deze werkt perfect.
mooi toch dat ik dat allemaal niet gedaan heb, of zou die modem zichzelf toevallig snachts gereset hebben dan?
iets ofwat van log om te bekijken zou wel leuk zijn. ach ja..het werkt.
iets ofwat van log om te bekijken zou wel leuk zijn. ach ja..het werkt.
Vermoedelijk een DHCP release omdat de BBOX3 om de zoveel tijd (dacht 1x per 24u) een nieuw extern IP adres binnenkrijgt. Hierbij is de BBOX3 misschien nieuwe interne IP adressen gaan toewijzen aan uw LAN apparaten waardoor het boeltje terug werkt. Dit had je zelf kunnen forceren door een FACTORY RESET, zoals Elsa had beschreven. Op dat moment krijg je ook nog eens de laatste firmware gepushed die vaak oplossingen biedt voor problemen (instabiele verbindingen, ...)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.