kan niet meer opnemen op harde schijf

  • 14 August 2012
  • 25 reacties
  • 828 Bekeken

sedert enkele dagen kan ik niet meer opnemen op de harde schijf maar enkel nog op de server. Als ik dan de opties wil aanpassen en de opnames bewaren tot de schijf vol is, lukt dit ook niet, alle opnames blijven maar 30 dagen beschikbaar. Enkele weken geleden had ik ook hetzelfde probleem, maar ineens was dit zomaar in orde en kon ik gedurende de laatste weken gewoon op de harde schijf opnemen. Nu dus weer niet meer. Iemand een idee wat er mis is?

groetjes,

Marnix


25 reacties

heb je al geprobeerd van eens een factory reset te doen van de decoder










Factory Reset van BGC-decoder:
⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !)
Voor een Belgacom V3-decoder
Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

Voor een Belgacom V4-decoder
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

° De ganse Factoryreset duurt ongeveer 20 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.

° Met Dec. SW-versie: Charles is dit al na 9 min
wel moet je de taal van de menu's terug op NL zetten via:
Menu / Mon Compte +OK / paramétres +OK /réglage du système +OK / Language
=========================================================

♦ Factory Reset Belgacom decoder V3b Filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=oPjlZAgZMWg&feature=player_embedded" target="_blank



Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
http://community.belgacom.be/posts/34c314242c" target="_blank Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en
haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.
♦ De zendervolgorde alsook nPVR opnames staan niet in je decoder
maar op de server in de instellingen voor jouw lijn.

Bron: ricy's blog => http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

groetjes, Elsa

Reputatie 5
Badge +3
Waarschijnlijk een gevolg van de nieuwe update, probeer eens een restore van de decorder, ik bedoel een factory Reset, decorder via stekker of schakelaar 10 sec uit/terug aan/de 3 knoppen vooraan op de decorder gelijktijdig induwen tot wanneer start DRA verschijnt/knoppen los laten, en de decorder 9 min laten opstarten...zien wat dit geeft.

mvg
oke, bedankt, dat zal ik morgen eens proberen , ik laat dan weten of het gelukt is.


groetjes,

Marnix
Ok 'k ben benieuwd en hopellijk lukt het.

groetjes, Elsa
hallo Elsa,


ik heb zojuist een factory reset gedaan.

Ik heb nu 2 opnames gepland en het ziet ernaar uit dat alles terug goed zal gaan. Ik kreeg geen melding dat de opnames slechts 30 dagen beschikbaar zijn, ik heb zelfs 2 opnames gepland ongeveer op hetzelfde uur en dat lukte ook, duimen maar...

Het ziet er wel allemaal anders uit als ik de tv gids en pvr gebruik, is dit normaal?

Nog bedankt voor je hulp.

Marnix,
aan JDM, ook bedankt voor je antwoord, hoewel het niet te zien is op het forum kreeg ik er toch een mail van.


Marnix
Badge
Beste Marnix,

u kunt spijtig genoeg allen maar zien dat het in die 30 dagen zit, tijdens de opname of na de opname. Dat is nog zo een zwaar probleem die zo vlug mogelijk moet opgelost worden. Normaal kunt ge meerdere programma's zo opnemen, drie , vier en zelfs meer. En het ziet er inderdaad helemaal anders uit. Vroeger zag u meteen dat de opname op uw HD werd opgenomen of op de HD van de server. Nu niet meer, en dat is spijtig.

Groetjes.
het probleem met nPVR opnames en het zien ervan is op dit forum al meerdere keren toegelicht geweest sedert de nieuwe software Charles op de V4 decoders gepushd geweest is.

onder ander hier :

• ☞ http://community.belgacom.be/posts/43e7b860de" rel="nofollow" target="_blank

• http://community.belgacom.be/posts/75a31b725b" rel="nofollow" target="_blank



en als je de ganse lijst met links wilt omtrent topics "Charles" :

je vind ze allemaal hier: http://community.belgacom.be/comment/75783



Groetjes, Elsa




spijtig genoeg is met die factory reset alles schijnbaar nog slechter geworden!

Ik kan nog steeds niets op harde schijf opnemen en alles is dus 30 dagen beschikbaar, maar ik kan de opnames zelfs niet afspelen, er komt op het scherm " bedankt, uw programma zal dadelijk starten...en dan gebeurt er niets meer en na een komt gewoon het programma waar ik naar keek terug in beeld.

Hoe kan het dan dat ik tot een paar dagen geleden gewoon kon opnemen op harde schijf en naar een ander programma kijken en dit nu niet meer mogelijk is?

Ik programmeerde manueel een programma, en dat scheen te werken, maar toen de opname wilde starten kon ik niet anders dan op deze zender meekijken, wat ook niet de bedoeling is als je iets opneemt.

groetjes, Marnix
Reputatie 5
Badge +3
@marnix: wat bedoel je met mijn antwoord? wat heb ik je gemaild? Kan me dat niet meer herinneren...

Doe nu eens een gewone reset van de decorder, schakelaar af...10sec...terug aan, kijken wat dit geeft?

mvg
@JDM,

Ik kreeg een mail dat u een reactie plaatste op mijn bericht maar die is niet te zien op dit forum, dat bedoelde ik dus.

Ik heb juist een gewone reset gedaan, blijft hetzelfde, programma start niet, kan dus nog steeds mijn opnames niet bekijken.

Heb ook net geprobeerd een lijntest te doen, maar blijkbaar lukt dat ook niet, kreeg een melding dat er een technische fout of zo is, zal dit morgen nog eens proberen.


groetjes,
Als het niet lukt met FacR zal het zeker niet lukken met een gewone reset.

Elsa
Elsa, wat kan ik dan nog proberen?

Marnix
Reputatie 5
Badge +3
Modem resetten, als dat niet lukt, zou ik overwegen om maandag de helpdesk te contacteren...080022800

Als het niet lukt met FacR zal het zeker niet lukken met een gewone reset!

Weet ik Elsa, maar als er hoegenaamd niets meer lukt zou men alles proberen!

mvg


hoe moet ik de modem resetten?
Reputatie 5
Badge +3
Gewoon met de schakelaar af, eventjes wachten, en terug aan, dit is de gewone reset, voor een factReset kan je handmatig onderaan het knopje indrukken gedurende 20 sec. bij deze methode moet je terug je WiFi instellen met paswoord enz...dus eerst even de spanning aan en uit en zien wat dit geeft.
Je zou best de technische helpdesk eens opbellen 0800 22 880 ook op zondag tot 22u

want er is hier nog iemand geweest met dergelijk probleem (of het was op een ander forum, ik weet het al niet meer) en oof al de factoryresetten hebben niks geholpen.

Maar laat ook in dit geval als je belt eens het resultaat weten.


groetjes, Elsa
goede morgen,


heb dus net contact genomen met Belgacom.

Daar hebben ze alles nagezien en blijkbaar kwam het doordat de modem ingesteld stond op router-mode en niet op bridge-mode.

Dit werd zo gedaan door de technieker toen hij alles kwam installeren toen we verhuisden eind mei, omdat we 3 tv's hebben. Hij had toen die 'switch' niet bij en loste het zo op, zei ook dat het geen problemen zou geven.

Nu hebben ze de modem weer op bridge-mode gezet en moet ik naar de Belgacomwinkel om een 'switch', en daarmee zouden de problemen opgelost moeten zijn.

Op mijn vraag hoe het dan kwam dat alles tot verleden week goed werkte, zei hij dat het vroeg of laat op die manier toch moest mis gaan .

Nu is er dus 1 tv die niet werkt en daar heb ik dan die 'switch' voor nodig. Iemand van jullie daar ervaring mee? Ik wil geen onnodige kosten doen als het dan nog niet naar behoren werkt.

Ondertussen heb ik geprobeed en kan wel al mijn opnames terug bekijken, nu nog eens zien als ik iets wil opnemen of dit lukt op de harde schijf, ik hou jullie op de hoogte.


groetjes, Marnix
Reputatie 1
Badge
Ik gebruik hier een goedkoop 5-poort gigabitswitchje om het "internet"-gedeelte van de Bbox2 te verdelen. Dat ding kostte 30 € en werkt zonder problemen.

Normaal moet dat dus ook lukken om het televisiegedeelte te verdelen over meerdere decoders. Maar ik heb maar 1 decoder, dus ik kan dat niet uittesten.

Blijkbaar geeft die router-mode inderdaad nogal wat problemen...
Patrick_V, je zou het kunnen testen met je switch of het werkt voor tv door even hem tussen je modem en decoder te zetten .

Inderdaad routed mode is al door veel mensen op forum gemeld geweest dat er problemen waren maar een deftige technische uitleg heb ik nog niet gelezen of mss heb ik nog niet genoeg gezocht.

Er waren meldingen van problemen met nPVR opnames en ook dat de modem vast loopt door oververhitting omdat de µ-processor te veel belast wordt enz...

maar nooit door BGC bevestigd geweest of toch niet dat ik weet.

groetjes, Elsa
hallo,

het lukt dus nog altijd niet om opnames langer dan 30 dagen te houden. Ik heb vandaag een programma opgenomen en heb de opties niet veranderd, dus wissen indien schijf vol en toch is de opname maar 30 dagen beschikbaar. Volgens Belgacom ging ik dus dit probleem niet meer hebben...Nu is er ook een opname bezig en er staat nu ook al 30 dagen bij. Morgen nog eens contact opnemen dus. Vroeger woonden we in Brugge en daar ook 2 tv's en daar heb ik nooit dit probleem gehad. In plaats van verbeteren verslechtert het dus, ik kan nu minder met BTV dan vroeger. Misschien ens aan telenet beginnen denken....


groetjes,

Ik heb hetzelfde probleem sinds maandag de technieker is langsgekomen.
Het lukt dus nog altijd niet.

Ik wacht nu op de technieker, de tweede decoder wilde niet meer opstarten, een nieuwe gehaald en lukte nog niet, blijkbaar is er iets met onze lijn , wat verleden week nog niet was.

Ik hoop dat hij nu alles weer kan goed zetten zodat we weer kunnen opnemen. Ik had ook al met Eva van Belgacom contact genomen en zij stelde voor om de opties te veranderen naar nooit verwijderen, maar als ik dat doe zijn we verplicht te kijken naar het programma dat opgenomen wordt, wat ook de bedoeling niet is natuurlijk.

@ Vince,


is het nu opgelost?


groetjes,

@ Marnix,


nee hoor. dinsdag ging de technieker weer langskomen. 's namiddags liet hij weten dat hij woensdag zou langskomen. Uiteraard niets laten weten. Vandaag terug gebeld. Ze zouden volgende week maandag langskomen. Toen ik hier niet mee akkoord ging werd er ingelegd.


Morgen zou er alweer iemand moeten langskomen. We zullen zien.


Heb ook het probleem dat de decoder verspringt naar wat opgenomen wordt.
hallo,


De technieker is ondertussen geweest en na lang zoeken werkt alles weer zoals het moet, alleen nog een 'switch' halen en dan kan de derde tv ook weer werken. Ben al in de Belgacom-winkel geweest, maar daar hadden ze er nog nooit van gehoord, hoewel 'Eva' me zegde dat zij ze ook aanbieden. Nu dus naar een pc-winkel gaan zoeken....


Duimen maar dat alles nu goed blijft, voor langer dan een paar weekjes....

@ Vince, is bij jou al alles in orde?

groetjes,

Reageer