Skip to main content

Issue Internet & BBOX 3

• 13 augustus 2013
  • 2 reacties
  • 351 Bekeken

Besten,

Ik ben sinds kort abonnee van Belgacom. Ik had een BBOX 3 gekregen, wat ik leuk vond, want ik heb dus VDSL liggen. Hiervoor moest er een installateur komen. Hij vertelde me dat het zijn eerste keer was dat hij een BBOX 3 installeerde.

Het eerste wat ik vroeg was of ik mijn wachtwoord van mijn Wireless kon aanpassen. Volgens deze installateur ging dat nog niet. Want die functionaliteit zat nog niet in de BBOX3 voor gebruikers. Zeer frustrerend, want ik werk voor een bedrijf die apps ontwikkelt dus ik kom met verschillende devices thuis.

Soit,

Er gaat anderhalve maand voorbij en gisteren gaat mijn internet traag. Blijkbaar zou ik tijdens mijn laatste verbinding meer dan 100GB hebben gedownload waardoor ik op Small Band wordt gezet. Dit op een zondag waar mijn computer slechts 4 uur heeft opgestaan. De verbinding was natuurlijk niet verbroken aangezien mijn iPhone & iPad nog verbonden waren. In 4 uur tijd is het technisch onmogelijk om 100GB te downloaden, dus er moet iets fout gelopen zijn.

Ik bel gisteren avond naar de technische dienst. Ze bevestigen dat er inderdaad iets vreemd aan de gang is. Ze vragen of ik mijn wireless heb beveiligd (dat is inderdaad beveiligd, met het wachtwoord dat op de BBOX zelf staat). Toch is hun conclusie dat mijn internet connectie gehacked is en dat ik mijn wachtwoord zo snel mogelijk zou moeten veranderen. Ik vraag hoe ik terug op een normale snelheid kan surfen, waarna ze mij vertellen dat ik daarvoor best contact opneem met de klantendienst. Ze zouden mij eventueel gratis packs kunnen geven aangezien ik benadeeld ben.

Vandaag contact gehad met de klantendienst waar ik te horen kreeg dat ik een pak van 50GB zou kunnen aankopen en dat als na onderzoek blijkt dat ik hier recht op heb ze dat bedrag kunnen debiteren. Nu ik vertrouw heel dit zaakje voor geen haar dus ik bedank. Ik vraag hoeveel het mij zou kosten moest ik mijn abonnement opzeggen, de persoon verzekert mij dat dit volledig gratis is.

Wat blijkt, mijn wantrouwen was terecht. In de kleine lettertjes van mijn contract lees ik dat als ik binnen de 6 maanden van mijn contract opzeg ik mogelijks een boete moet betalen.

Ik voel mij dus 3x bedrogen in 1,5 maand tijd.

Bedrog 1: Ik kan mijn wachtwoord niet zelf veranderen

Ondertussen heb ik geprobeerd mijn wachtwoord te veranderen, maar dit lukt inderdaad niet. Ik heb geen Admin account gegevens gekregen van mijn BBOX enkel een User account. Met een User account kan ik mijn wachtwoord niet aanpassen. Ik neem aan dat dit met een Admin account wel zou moeten lukken maar deze gegevens heb ik dus niet ontvangen.

Bedrog 2: Er wordt via mijn lijn 100GB gedownload.

Het zou kunnen dat mijn lijn gehacked is, akkoord. Het zou me echter heel erg sterk verbazen gezien de straat waar ik in woon, maar het kan. Als ik mijn buren zie, krijg ik niet het gevoel dat er daar heel wat ITers bijzitten die de capaciteit hebben om mijn lijn te hacken. Wat er ook aan is, het feit dat die 100GB kon gedownload wordt door de technische dienst van Belgacom gestoken op het feit dat mijn lijn gehacked is, maar ik ben niet in staat om mijn passwoord te veranderen. Ik zit hier dus letterlijk met mijn handen in het haar.

Bedrog 3: Er wordt mij verteld dat ik gratis mijn abonnement kan opzeggen maar als ik dan de kleine lettertjes lees van mijn contract blijkt dit niet zo te zijn.

Hier zou ik eigenlijk ook graag een sluitend antwoord op willen hebben.

Wat ik dus zou willen vragen via dit Forum, aangezien ik me via de telefonische klantendienst niet echt verder geholpen voel:

- Hoe kan ik mijn passwoord van mijn BBox 3 veranderen? Of hoe krijg ik een Admin account van mijn BBox 3? In de documenten die ik heb gekregen heb ik dit niet.

- Ik ben nu vanplan om ongelimiteerd volume pack te kopen. Ik weet dat deze ook een limiet kennen. Graag had ik geweten hoeveel dit is, aangezien ik dit niet vind op jullie website. Ongelimiteerd staat meestal samen met een 'normaal gebruik', wat is dit normaal gebruik?

- Ik zou dat volume pack graag opzeggen tegen het einde van deze maand, zodat ik dit niet nog een extra maand hoef te betalen.

- Ik zou het sympathiek vinden na al het voorgaande dat de aankoop van dat volume pack door Belgacom wordt terugbetaald.

- Ik zou graag willen weten hoeveel het mij zou kosten indien ik mijn abonnement voor 6 maanden opzeg.

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,

Ruben

This topic has been closed for comments

2 reacties

Elsa
  • 156 reacties
  • 13 augustus 2013

- Hoe kan ik het passwoord van mijn BBOX 3 veranderen? Mijn wifi is immers beveiligd door het wachtwoord op de BBox

Ervaring met de bbox3 hebben we op het forum nog niet veel.

Maar uit je vraag moet ik dan afleiden dat je uw wifi passphrase (wachtwoord) niet kunt veranderen als je inlogt met het paswoord van je bbox3 als user .

Bij de bbox3 veronderstel ik toch dat dit het zelfde is als bij de bbox2 dat het paswoord van de user (om in te loggen http://192.168.1.1 ) ergens op een sticker staat van je bbox3.

Alsook het passwoord (passphrase) van je wifi beveiliging staat ook op deze sticker.

Dus als je inlogt op http://192.168.1.1 met het passwoord dat normaal het SRN is op de sticker kan je dan uw wifi passwoord veranderen als bij de bbox2 of gaat dit niet bij de bbox3?

Elsa
  • 156 reacties
  • 13 augustus 2013

- Hoe kan het dat ik een ongelimiteerd volume pak koop, dat mijn BBOX af staat en dat ik in 1 dag 500GB download. Op een 50Mbit lijn, waar mijn effectieve download snelheid 30 Mbit is, is dit technisch onmogelijk. Immers: 30Mbit/8 = 3,75Mbyte/sec * 60 * 60 * 24 /1024 = 316,4 GB.

Met een modem die uitstaat is dit zeer moeilijk haalbaar.

Ik zou graag vanavond terug op een normale internetsnelheid zitten, aangezien ik een internet connectie nodig heb voor mijn job. Hoe ga ik te werk?

Alvast bedankt voor je snelle reactie.

ik denk dat als het rap moet gaan dat je dan alleen maar één keuze meer hebt en dit is bellen naar Technische dienst 0800 22 800 kan tot 22u.

Zeker als je al geprobeed hebt om via e-services gratis datavolume aan te kopen en dit niet lukt.

Normaal moet je via e-services gratis datvolume kunnen bijkopen aan de prijs van 0 € (raar maar waar , dit is bgc filosofie) als je onbeperkt datavolume op is.