is het nu de decoder of de "rest" bij Belgacom die niet werkt

  • 13 October 2011
  • 33 reacties
  • 4037 Bekeken

dat is nu de vraag. De decoder reageert heel traag of helemaal niet, zo erg dat ik al begin de stekker uit te trekken, heropstarten gaat sneller. Tot ongeveer een week geleden had ik dat probleem niet, of maar heel af en toe, nu is het elke dag!!!

Opnames doorspoelen, hmmm neen neen liever niet anders loopt die door tot het einde, dus alle reclame maar mee bekijken, misschien doen ze dat met opzet opdat we die wel degelijk zouden bekijken?

Terug op digitale tv drukken werkt ook niet meer!! Uitzetten ook niet!!! Neen de battarijen van de afstandsbediening zijn niet leeg!!

8x, 32x, 64x,.... waar is die 16x naar toe?

of er staat 8x maar het is 64x, maar mensen toch, is dat nu zo moeilijk om in te stellen?? Of er staat "play" en het beeld is op "pause".

Zijn ze weer aan het experimenteren bij Belgacom? Mischien iemand in opleiding die eens mag proberen het goed te doen?

Hervatten of herbeginnen, er is nog altijd geen systeem in wanneer dat verschijnt, af en toe ja en af en toe neen,... b.v. ik kijk straks of morgen de rest,... een keer met hervatten pop up en andere keer niet!

of er komt helemaal geen info meer geen enkel teken meer van wat je aan het doen bent.... ik heb wel mijn verstand gebruikt dan wist ik wat er gaande was Stoer

Gelukkig heb ik een "huurdecoder" als het blijft duren, gaat die terug naar de winkel!

En wanneer zal dat met die (serie) opnames weer lukken, als je het manueel veranderd b.v. naar 1 min ervoor beginnen en 5 min na einde stoppen, neemt hij niets meer op..... probeer maar zelf b.v. 3 programma's na elkaar op dezelfde dag, haal er tussen de uitzendingen de "marge" uit, en hij neemt niets meer op..... of je moet alles de dag zelf opnemen, wat lastig als je weg bent voor meer dan 1 dag......

Of wanneer stopt het dubbel opnemen van uitzendingen, b.v. je neemt een uitzending op 's avonds die wordt ergens op een andere dag 's morgens nog eens uitgezonden, dan neem je het gewoon 2x op en je schijf raakt ongewenst vol!

Of ik wis de opname van een "serie" en opeens staan ze er weer in, dus niet gelukt dat niet meer opnemen van een programma.

Belgacom zou moeten rode wangen krijgen Schamen dat het nog altijd niet naar behoren werkt... misschien is er niet alleen een tekort aan lassers (ergens anders gelezen hier of in ideeënbus) maar ook aan medewerkers in die dienst die dat moet op orde krijgen???

Kan natuurlijk zijn dat het alleen weer bij mij zo is.

33 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Eindelijk! Succes en het beste.
Bon; hier mijn enkele dagen ervaring met de decoder,....na factory reset:

Neemt nog altijd dubbel op, (een opname van 's avonds die ze in de ochtend nog eens uitzenden) waardoor als hij maar max 10 uitzendingen van een serie opneemt, ik eigenlijk maar 5 verschillende opnames heb, omdat ze er allemaal dubbel in staan.

Vooruit, achteruit, stop, enz... werkt nog altijd niet naar behoren,.....

Gewiste opnamens staan er plost weer in.

Ik denk het interface is beter, ze hebben iets aan de schrift gedaan volgens mij, ik kan het toch beter lezen dus plus puntje voor BGCMKnipogen

Voor de rest heb ik nog niet veel tijd gehad om te kijken, zal het later wel posten.
Reputatie 5
Badge +3
Beste Tania, volgens mijn mening is er toch iets aan de hand met de harde schijf van je decorder, heb je hem al omgeruild? Zoniet, bellen T.D. voor een omruilnummer. Mvg.
gisteren nog opgemerkt, de ondertiteling is niet altijd syncroon, maar is niet zo bij alle uitzendingen, gebeurd maar hier en daar.

Misschien volgend WE nog eens een factory reset doen?
Zeg, ik lees hier dat jullie serie-opnames doen, waw, dat lukt bij mij dus niet. Ik heb al een paar keer geprobeerd 'Desperate Housewives' via serie-opname te programmeren, maar telkens opnieuw heb ik dan het probleem dat de aflevering wel is opgenomen, maar ik kan enkel de samenvatting zien of wissen, maar niet kijken!

Als het bij jullie wel lukt, ligt het probleem dan aan onze lijn? Ik heb er wel eens voor naar de helpdesk gebeld, en die gaven toe dat er problemen waren met de serie-opnames en dat er aan gewerkt wordt. Maar het is blijkbaar geen algemeen probleem?

@Eva: je raad om op te nemen op harde schijf om het probleem van het afspelen te vermijden, bij sommigen onder ons (bij mij in ieder geval) is dat ook niet de ideale oplossing, want als ik iets op harde schijf opneem kan ik niet terzelfdertijd naar een ander programma kijken, heeft iets met streams en zo te maken. Ik wil maar zeggen, dat is niet ideale oplossing voor iedereen.

Groetjes.
hmmmm, ik denk dat ofwel iedereen die problemen heeft ofwel niemand, allee al naargelang welke software op de decoder zit misschien wel, maar ik kan me niet voorstellen dat het bij een persoon gaat en de andere niet, we hebben allemaal Belgacom decoders,..... ik denk dat het gewoon is zoals ze hier overal zeggen, updaten via factory reset! en misschien gebruiken toch niet alle mensen alle functies en zijn dan hier op het forum actief Stoer

Traag genoeg werken bij het instellen van een opname, te snel lukt digitaal niet, ik druk ook altijd sneller dan dat er gereageerd wordt.

Kiezen van "Desperate Houswives" in de TV gids....... enz.... bij keuze van serie opname of alleen die ene,... kiezen serie en niets veranderen in de marge of zo (manueel aanpassen) dan werkt niets meer....zou moeten lukken
Dan zal ik de fameuze factory reset maar eens uitvoeren, want bij het instellen van de opname heb ik nooit iets aangepast, dus daar kan het niet aan liggen.

Bedankt, ik hoop dan dat het helpt.
Bij mij is het zelf een vaste routine geworden om maandelijks een FR uit te voeren, dit doe ik 's morgens als ik opsta en tegen dat ik onbeten heb is het gefikst.

PS: Bij de V4 gaat dit tamelijk vlug, dat je niet denkt da'k zo traag ben om te ontbijten KnipogenLachen

Reageer