is het nu de decoder of de "rest" bij Belgacom die niet werkt

  • 13 October 2011
  • 33 reacties
  • 4037 Bekeken

dat is nu de vraag. De decoder reageert heel traag of helemaal niet, zo erg dat ik al begin de stekker uit te trekken, heropstarten gaat sneller. Tot ongeveer een week geleden had ik dat probleem niet, of maar heel af en toe, nu is het elke dag!!!

Opnames doorspoelen, hmmm neen neen liever niet anders loopt die door tot het einde, dus alle reclame maar mee bekijken, misschien doen ze dat met opzet opdat we die wel degelijk zouden bekijken?

Terug op digitale tv drukken werkt ook niet meer!! Uitzetten ook niet!!! Neen de battarijen van de afstandsbediening zijn niet leeg!!

8x, 32x, 64x,.... waar is die 16x naar toe?

of er staat 8x maar het is 64x, maar mensen toch, is dat nu zo moeilijk om in te stellen?? Of er staat "play" en het beeld is op "pause".

Zijn ze weer aan het experimenteren bij Belgacom? Mischien iemand in opleiding die eens mag proberen het goed te doen?

Hervatten of herbeginnen, er is nog altijd geen systeem in wanneer dat verschijnt, af en toe ja en af en toe neen,... b.v. ik kijk straks of morgen de rest,... een keer met hervatten pop up en andere keer niet!

of er komt helemaal geen info meer geen enkel teken meer van wat je aan het doen bent.... ik heb wel mijn verstand gebruikt dan wist ik wat er gaande was Stoer

Gelukkig heb ik een "huurdecoder" als het blijft duren, gaat die terug naar de winkel!

En wanneer zal dat met die (serie) opnames weer lukken, als je het manueel veranderd b.v. naar 1 min ervoor beginnen en 5 min na einde stoppen, neemt hij niets meer op..... probeer maar zelf b.v. 3 programma's na elkaar op dezelfde dag, haal er tussen de uitzendingen de "marge" uit, en hij neemt niets meer op..... of je moet alles de dag zelf opnemen, wat lastig als je weg bent voor meer dan 1 dag......

Of wanneer stopt het dubbel opnemen van uitzendingen, b.v. je neemt een uitzending op 's avonds die wordt ergens op een andere dag 's morgens nog eens uitgezonden, dan neem je het gewoon 2x op en je schijf raakt ongewenst vol!

Of ik wis de opname van een "serie" en opeens staan ze er weer in, dus niet gelukt dat niet meer opnemen van een programma.

Belgacom zou moeten rode wangen krijgen Schamen dat het nog altijd niet naar behoren werkt... misschien is er niet alleen een tekort aan lassers (ergens anders gelezen hier of in ideeënbus) maar ook aan medewerkers in die dienst die dat moet op orde krijgen???

Kan natuurlijk zijn dat het alleen weer bij mij zo is.

33 reacties

een groot gedeelte van jouw frustraties hebben blijkbaar te maken met netwerkopnames. zie ook : frustratie(s) bij netwerkopnames

dat traag reageren van de decoder, heb je dit ook in combinatie met het bekijken van een netwerkopname? of komt dit spontaan voor?

ik weet niet of al jouw problemen te herleiden zijn tot de bekende problemen met de netwerkopnames of dat er nog andere zaken spelen

mvg
Zo zie je maar: bij de frustraties was ik nog niet gaan kijken en ja, die problemen ken ik ook absoluut hetzelfde..... de battarijen van de afstandsbediening had ik al meer uitgewisseld, dus dat kan het niet zijn. Het is ook iets wat nu elke dag is, maakt niet uit wat ik opgenomen heb of welke plaats (server of hd) en wil bekijken. Ik dacht ook al oh deze kijk ik maar niet; dan maar een andere, maar het helpt niets.

Deze opmerking ben ik dan ook vergeten in mijn eerste bericht.

Daar ik ook weet dat dit digitale tv is en alles trager reageert ben ik ook al gestopt met snel na elkaar de knopjes van de afstandsbediening te gebruiken, maar tot 5min of langer daar te zitten en er gebeurd niets, ik denk niet dat dat normaal is, volgens mij vriest dat ding vast, net zoals een computer en daarom trek ik dan de stekker uit...... dus dat heb ik ook al genoeg gedaan de laatste dagen zonder resultaat.

Eerst moet ik eens gaan opzoeken wat netwerkopnames zijn, dan wat pvr en npvr is, maar het maakt eigenlijk niet uit. Ik had dit probleem vroeger maar af en toe, en sinds een paar dagen altijd, maakt niet uit wat ik opgenomen heb of op de harde schijf of de server. (Misschien weet ik ook niet waar het opgenomen wordt), soms staat er 30 dagen en soms niets. Laat staan dat ze zeggen waar, zou het niet gemakkelijk zijn moesten ze er HD over server bij zetten, dat weet je dat onmiddelijk en die begrippen zijn voor iedereen oud en jong een begrip.

Moet wel zeggen dat ik die zin geselecteerd onderwerp is tijdelijk niet beschikbaar nu minder krijg. Ik pas geen enkele opnames meer manueel aan (dat met die marge voor en na de uitzending); als ik me niet vergis had ik een link naar die functie gelegd bij het uitproberen waarom het zo was dat je die zin krijgt.

Nog iets dat ik vergeten ben: redelijk wat uitzendingen worden maar voor enkele minuten opgenomen, en mits ik niet meer manueel aanpas zou dat niet mogen, maar ja,..... dus mensen kijk eens als je op pause drukt tijdens je die zin ziet of op info (dacht ik) ergens zie je dan hoeveel van dat programma opgenomen is (aanhand van de opnametijd die je normaal gezien kan aflezen). In elk geval heb ik vastgesteld hoe meer je de dingen individueel aanpast hoe erger het wordt, dus doe ik daar niets meer mee met die "aanpassingen"....
Reputatie 2
Badge
Ik vermoed dat de 'meeste doorspoel' problemen op nPVR zich voordoen tijdens prime time, dus tussen 8 en 10 ('s avonds).
Kan iemand die stelling ontkrachten?
Wel daar heb ik nog niet op gelet, maar het is wel de tijd rond die ik begin te kijken,.... meestal na 20.30, het komt in elk geval ook voor na 22-23.00.

Ik zal er eens op letten.
"Hervatten of herbeginnen, er is nog altijd geen systeem in wanneer dat verschijnt, af en toe ja en af en toe neen,... b.v. ik kijk straks of morgen de rest,... een keer met hervatten pop up en andere keer niet!"

Hier spreek je waarschijnlijk over de bug, waarbij je altijd terug naar start gaat (zonder eerst naar de gevangenis te gaan), als je op 'digital tv' drukt. Als je op 'stop' drukt (vierkant blokje) zou dit wel gaan.
Mss is het daarover dat je spreekt?


Indien ja: druk vanaf nu op 'stop' ipv digital tv. Belgacom zal dit ooit eens fixen. (kan nog effe duren)
Reputatie 7
Badge +3
@ Bart

Als alles zo slecht is bij Belgacom waarom ben je dan nog bij Belgacom.???Verstomd


stop eens met uw constante off topic aanvallen.

Dit was een bevestiging van een bug bij Belgacom TV,erkend door Belgacom/EVA

Go play!.
Reputatie 7
Badge +3
Ah de bekentenis die ik wilde....Lachen

Ik gebruik maar 1 alias hier ...Onschuldig


mvg,Afgesloten
Voor Patrick 3 vakjes hoger!

Ik zei niet dat het slecht was, ik kaartte problemen aan, die al lang aanslepen. Misschien heb jij die niet? Mag een mens niet vragen wanneer het in orde komt?

Of ronsel je "ontevreden" klanten voor andere aanbieders? Wie zegt dat het daar beter is, die hebben ook zo hun problemen.


Voor Bart 4 vakjes hoger: ja waar je altijd terug naar start gaat (zonder eerst monopolie te spelen). Ik zal eens proberen wat je daar zegt. Dus "kijken" indrukken en dan digital tv of stop, dan kan je hervatten?


Voor Patrick ik gebruik helemaal geen alias, mijn naam en mijn foto, dat ben ik.
" Dus "kijken" indrukken en dan digital tv of stop, dan kan je hervatten?"


(ik wil wel nog eens benadrukken dat ik uiteraard niet 100% zeker ben als we over dezelfde bug spreken).

Als je naar een opname kijkt, of "on demand", dan moet je op de 'stop' knop drukken als je wil stoppen met kijken en later verder kijken.
Dan zal je normaal kunnen hervatten als je die opname/on demand terug wil bekijken..

Als je op digital tv drukt in plaats van stop, dan kan je niet hervatten (maar herstarten.


Beste Tania,


de meeste van de problemen die je aanhaalt, komen inderdaad voor bij nPVR-opnames (netwerkopnames die op onze server worden bewaard en die 30 dagen beschikbaar zijn).

De andere forumgebruikers hebben je hier al heel wat info gegeven en zoals je merkt zijn er inderdaad wel problemen met de opnames. Om veel van deze problemen te vermijden, is het aan te raden van opnames te doen op de harde schijf.

Je kan de manier waarop de opnames worden opgeslagen aanpassen via een druk op de Menu-toets, selecteer "mijn opnames" => "gepland". Klik op de geplande opname die u wenst te bewaren en verander de beschikbaarheid: kies "opties" => "verwijderen" => "indien schijf vol".


Dit is natuurlijk in afwachting dat deze problemen volledig van de baan zijn. Onze ingenieurs werken hier volop aan.


Mvg

Eva van Belgacom
Hallo,

Wij hebben ook deze problemen, alles is zeer herkenbaar. Maar wat die nPVR en PVR betreft, wanneer wij willen opnemen voor 'onbeperkte tijd' dan zien we de volgende dag dat de opname niet doorgegaan is? Ze gaat vanzelf over tot 30 dagen??? Resultaat, nog steeds kunnen we geen opnames bekijken.

De problemen doen zich ook overdag voor, wanneer ik een dag thuis ben en wil op eender welk moment een opgepakt programma bekijken, 9 op de 10 lukt het niet.

Groetjes
Reputatie 7
Badge +1
Vandaag enkel probleem met een opname die nog 3 dagen beschikbaar is "Silent Wittness" van 17.9. Die wil niet meer starten, ik krijg steeds het bekende bericht "het geselecteerde onderwerp is tijdelijk niet beschikbaar", nu al een paar dagen. En ja, voor je het vraagt, ik heb de decoder al terug heropgestart. Silent Wittness" zit niet in Ooit Gemist maar in Net Gemist (maar één week nà uitzending beschikbaar trouwens), waarvoor een maandabo moet genomen worden. Een credit helpt me daar dus niet mee.....dus ik zal er naar kunnen fluiten...

Bij oudere nPVR-opnames gaat het doorspoelen dikwijls maar tg. 2x, dus 10 minuten doorspoelen duurt dan 5 minuten....

Andere (jongere) nPVR-opnames werkten dan weer wél. Zelfs tijdens een lopen de PVR-opname.
tja, als je alles zo leest, het lijkt wel dat BGCM er zelf niet meer aan uit raakt.

Volgens mijn persoonlijk gedacht...... gewoon opnemen drukken, met marge, dan heb je veel doorspoelwerk, maar meestal lukt het met bekijken zonder problemen. Zodra je iets verandert in de vooropgestelde opnames door BGCM "manueel" dan lukt het meestal niet. Voor de rest heb ik de indruk dat het er maar erger op wordt ipv beter omdat er maar wat geprobeerd wordt op te lossen en dat niet lukt. Een tijdje geleden was de voor en terugspoelfunctie nog zo la la nu is het helemaal om zeep (bij de opnames). Nu ja we zien het wel.
Reputatie 7
Badge +3
Beste Tania


Die opmerking

Ah de bekentenis die ik wilde....Lachen

Ik gebruik maar 1 alias hier ...Onschuldig
mvg,Afgesloten
was niet voor jou bedoeld.

De persoon in kwestie heeft ze wel begrepen.

mvg,
@ Tania : ... Of ik wis de opname van een "serie" en opeens staan ze er weer in, dus niet gelukt dat niet meer opnemen van een programma ..

De planning van de opnames staat op de server van belgacom. Ik denk dat de diezelfde serie soms ook wel dubbel op de server staan en dat één keer wissen inderdaad niet voldoende is. Ik heb ook al ondervonden dat het na enkele minuten dan toch écht gewist wordt (zonder dat je nog iets hebt ondernomen). Het is een online-gebeuren maar met een héél lage baudtrate ...

Misschien dat de nieuwe update iets oplevert (rel5 ...31). Heb net een factory reset gedaan én met succes Lachen
Vandaag kom ik thuis rond 14.00 en dat ding is iets aan het opnemen, dat ik niet geprogrammeerd heb (allee toch niet op dat uur), ik denk dat het een serie is die ik al 10 keer zeker gewist heb en die hij sowieso altijd dubbel opneemt. ik zal die factory reset eens doen in het WE..... misschien dat het dan lukt.
Reputatie 7
Badge +3
Tania,

Serieopnames moet je altijd wissen via "Serieopname wissen" in de "opnames". Anders zijn ze niet gewist.
Reputatie 5
Badge +3
Beste Tania, waarschijnlijk is er iets aan de hand met de harde schijf van je decorder, bellen naar 080022700 en omruilen.
Hallo,


Voor Elma 2 hoger: zo slim was ik ook al. Niettegenstaande staan ze er weer in, er word toch gevraagd wil je de hele serie wissen.

Voor ik hem zal omruilen zal ik eens die factorie reset doen, had nog geen tijd om dat te proberen. Veel mensen hier schrijven dat het veel problemen verhelpt. We zullen zien.

Hier eens een foto van dat bericht dat ik soms krijg, zonder dat het waar is.

(dat met dat icoontje om afbeeldingen toe te voegen werkt waarschijnlijk alleen fatsoenlijk voor PC gebruikers niet voor Apple gebruikers) voor Apple gebruikers is onderaan bestand toevoegen beter
Reputatie 5
Badge +3
Met al die fouten in je decorder had je de factory reset al veel eerder moeten uitvoeren, bij geen resultaat onmiddellijk omruilen!
Wel dan had Belgacom misschien aan zijn klanten moeten meedelen dat er zoiets als factory reset bestaat. Ik heb er pas een week of zo geleden hier op het forum over gelezen. En ik zei het al, de meeste fouten zijn er ook nog maar misschien nu 2-3 weken, dus was er geen reden om te reclameren, en met de andere kleine fouten kon ik wel leven. Ik zal er deze week wel eens tijd voor maken, dan zie ik het wel. Als je niet hier op het forum alles gaat lezen, dan heb je sowieso geen inzicht van wat er alles niet goed loopt.

Zoals deze morgen: kon hier niet inloggen behalve met veel veel problemen en zoeken. De browser kon de pagina niet openen omdat er te veel "omleggingen waren"
als ik op de link klick die ik krijg in de mail van Belgacom (van dit forum), krijg ik dit, NL & FR gemixet .... en dan springt in de browser het adres altijd van NL naar FR....

Heb dus eerst moeten naar het NL veranderen, dan de onthaalpagina, dan inloggen.....
Ja dan moet je mss de modem ook eens resetten of een factoryreset doen van de modem !

http://bgctv.skynetblogs.be/#reset

Voor factory Reset Bbox2 zie hier
Voor factory Reset Decoder zie hier
Voor Reset Bbox2 zie hier
Voor Reset Decoder zie hier
Voor Initialisatie PLC-adapter http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/13914/" target="_blank
Bon, factory reset gedaan, nu een paar dagen testen of het beter is,......

Reageer