Vraag

Internetspeed via Testaankoop

  • 25 August 2016
  • 6 reacties
  • 241 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Eind vorig jaar(2015) nam ik deel aan een actie van TESTAANKOOP betreffende mijn Internetspeed
Daaruit bleek dat ik de snelheden die mij door PROXIMUS werden beloofd niet kreeg
Op 14 juni kreeg ik dan via TESTAANKOOP de boodschap dat na onderhandelingen met
Proximus dit probleem dat zich volgens hen stelde bij vele deelnemers aan deze actie als
prioritair zou behandeld worden .
Proximus zou mij contacteren en een technieker gratis langssturen om deze problemen op te
lossen.
Ondertussen zijn we 2 maand verder en heb ik van PROXIMUS nog niets vernomen
Nog iemand ervaringen hiermee
mvg

6 reacties

Maar wat bedoel je juist proximus geeft niet de snelheden die ze beloofd.
Er is hier al veel verwarring over geweest
je hebt enerzijds je abo snelheid en daarnaast je lijnsnelheid (die afhangt van je lijnlengte/verzwakking)
De meesten nemen de snelheid die in het abonnement aangegeven staat op de prox site als snelheid die ze zouden moeten halen, maar deze snelheid die aangegeven wordt geeft aan dat zelf al moest je lijnsnelheid hoger zijn dan wordt die snelheid daarop beperkt (cap )
Als je op de site de voetnoten leest wordt ook t" een en 't ander uitgelegd over je te behalen snelheid.
De aangekondigde maximale snelheid is een theoretisch snelheid, voor de vaste internetverbinding die in de praktijk niet door alle klanten behaald kan worden. Je downloadsnelheid thuis hangt voornamelijk af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, de beschikbaarheid van VDSL, je computerinstallatie en de binnenbekabeling. Enkel als deze optimaal zijn, kunt je genieten van de maximale snelheid. Gebruik van een draadloze connectie (wifi) kan de haalbare snelheid eveneens beïnvloeden. Meer info: www.proximus.be/internetpolicy.

Wat je wel zou moeten halen is de minimum snelheid die aangegeven wordt hier => proximus.be/internetsnelheid .
En als je via speedtest deze haalt dan geeft proximus je eigenlijk wel de beloofde snelheid.
(speedtest moet je voor alle zekerheid doen als je pc/laptop verbonden is via utp kabel aan je bbox modem/router en ook terwijl je decoders uit staan en er geen programma's op harde schijf opgenomen worden.)
Reputatie 3
Badge +1
Beste
Als er met de door mij aan Testaankoop bezorgde metingen van mijn internetsnelheid niets aan de hand zou zijn waarom engageert
Proximus zich dan tegenover Testaankoop
om de problemen die zich stellen gratis te verhelpen
mvg
't is in feite heel simpel, haal je de minimum snelheid zoals op gegeven in mijn link hierboven dan vraag ik mij af wat Test aankoop dan daar kan tegen inbrengen ?!?
Want dit is in feite gesteund op wat er in de voetnoten ook staat op Px Site.
Als ik controleer op deze link haal ik zeker deze minimum snelheid en uit de test van TestAankoop betaalde ik ook te veel, maar met één pittige detail toen ik de eerste keren hun speedtest deed haalde ik 130 Mbps, moet er geen zand zijn ?

NB: ik post hier maar hetgeen ik persoonlijk weet en ervaar en als TestAaankoop voor mij dan kan zorgen, dat wat ik zogezegd teveel betaal, dat ik in de toekomst ga moeten minder betalen, dan is dit zeker altijd welkom 😃
Reputatie 3
Badge +1
Dank U
Ik zal zeker de door U aanbevolen link eens proberen
Misschien misplaatste reclame vanwege TESTAANKOOP
mvg
Ik heb zeer veel twijfels over de competenties van Testaankoop in deze materie (en bij extensie in elk onderwerp dat over digitaal gaat, ze tonen mij iets te dikwijls dat ze er de details echt niet van snappen).
Eén van hun "hoofdredacteurs" pleegde een overzichtsartikel in één van hun nummers, over deze zogezegd niet bekomen snelheden zoals beloofd en die bleef maar emmeren over zijn 425 Mbps snelheid die hij zou moeten halen en die hij niet kreeg en etc etc ...
Juist ja .. competentie ter zake ? Komaan zeg ! Men gaat mij nu toch niet doen geloven dat men die komma, in dat artikel, ieder keer MET OPZET vergeten is in dat getal ? Kwestie van de domme klant te lijmen zeker ?
Oh ja, iedereen probeert zijn winkel draaiend te houden zeker !

Reageer