Internetsnelheid wordt heel traag indien er een torrent wordt gedownload.

  • 10 August 2012
  • 33 reacties
  • 1588 Bekeken

http://www.speedtest.net/result/2112574356.png 100x100

33 reacties

@Elsa: Als er wel een torrent gedownload wordt --> dus tegen maximum 300 kB/s, in het geval van de test zelfs maar 50 kB/s denk ik... Dan moet er toch nog veel meer overschieten?
Als je zeker bent dat je torrent download 300 kBps is dan zou er theoretisch 30Mbps - 2,4 Mbps = 27,6 Mbps moeten over schieten.

Indien je tv niet opstaat en geen PVR opnames bezig zijn natuurlijk.

Maar hoe weet je of meet je u torrentdownload speed?

Elsa
@Elsa: Ik zie nu pas je antwoord, ik heb per ongeluk de email notificatie uitgeschakeld. Mijn tv stond niet aan of was niet aan het opnemen.

Mijn torrentsnelheid weet ik adhv het programma utorrent, dat zegt aan welke snelheid dat er wordt gedownload en geupload op een bepaald moment.


Laurent
Ok bedankt voor je feedback, dan weet ik het ook niet meer want mijn trukendoos is opgebruikt ;-)

groetjes, Elsa
Reputatie 1
Badge
Probeer eens een andere torrent programma. 't zou me verwonderen, maar je kan nooit weten.

Met bittorrent heb ik nog geen problemen gehad.
ik met µtorrent ook nog geen problemen gehad hoor!

groetjes, Elsa
Vreemde situatie. Ben je zeker dat er voor de rest niks opstaat wat bandbreedte nodig heeft? Tablets, laptops, smartphones op wifi, of TV die aan staat?

Normaal gezien doet Belgacom niet aan trafic shapen dus dat kan het al niet zijn. Ikzelf gebruik al jaren µTorrent en download altijd tegen mijn lijnlimiet als er genoeg seeders zijn. (3,2MB + Overhead). Normaalgezien zal het geen effect hebben maar je kan in µTorrent opties er voor kiezen versleuteling op te zetten of alleen maar versleutelde verbindingen toe te laten.

Wat je ook nog kan proberen is een andere Torrent client gebruiken, qBittorent bijvoorbeeld. Je kan ook met je instelling van je Torrent client wat spelen. Je upload teveel limieteren kan bijvoorbeeld ook zorgen voor een lagere downloadsnelheid bij torrents met veel leachers. Ikzelf limiteer mijn upload op 65% van mijn lijncapaciteit. Je kan natuurlijk ook nog wat torrents met veel seeders maar weinig! leachers downloaden om slechte peers of teveel leachers echt uit te sluiten als boosdoeners.

In µTorrent zit ook een ingebouwde speedtest meter, welke snelheden verkrijg je bij het testen ervan?

Nog een andere optie is je Hardeschijf die bijvoorbeeld doordat deze bijna vol zit een lagere schrijfsnelheid heeft en je downloadsnelheid hiermee dus tegenhoud. Soms komt er ook een melding in µTorrent te staan (linksonder in de statusbalk) dat het Cache van je schijf te vol zit, wat ook resulteert in zeer lage snelheden (komt wel eens voor bij oude harde schijven + het downloaden van meerdere torrents tegelijkertijd). Mocht je een SSD schijf hebben kan het gebrek aan schrijfruimte ook een grote invloed zijn op je snelheden.

Defragmenteren van je HDD/SDD en voldoende vrije ruimte aanhouden is dus zeker aangeraden.

Wat je ook kan proberen is om met een ander toestel te downloaden om te kijken of het echt aan je internet ligt of alleen maar aan je toestel.


Mvg, Gert-Jan
Als je echt wil weten of het iets met een programma of instelling te maken heeft van je laptop/pc,

zou je ook met een vriend zijn laptop kunnen proberen, dan weet je al of je het moet zoeken in je laptop/pc of aan de kant van de BGC modem.

groetjes, Elsa

Reageer