Internetsnelheid recentelijk sterk gedaald


Aloha




Zeer recentelijk is mijn internetsnelheid toch wel sterk gedaald. Vroeger kreeg ik ongeveer 40/50 Mbit (LAN) van mijn internetverbinding. Nu dat 70Mbit mogelijk is haal ik met moeite 28Mbit dus ik vroeg me af of er een storing op mijn lijn zit. Ik heb dit nog al eens voorgehad en toen lag de fout bij belgacom. Dit is trouwens op elk uur van de dag dus aan piekuren zal het niet liggen. Ik heb wel wat kennis van deze materie dus bespaar u de moeite om mij hier dingen over wijs te maken.


Heel toevallig werkt de lijntester ook, letterlijk, nooit dus daar kan ik ook al niet wijzer van worden. Ik weet niet of hier bgc medewerkers zitten maar indien wel zou ik het appreciëren moesten jullie mijn lijn is een keertje testen. Ik had ook al geprobeerd via de support een 'mail' te versturen maar ook heel toevallig werkt de next knop niet om deze te verzenden. Klantenservice het is me toch wat! Alvast dank bij voorbaat.




Groetjes

48 reacties

De andere toestellen staan niet aan dus zijn deze ook niet verbonden met mijn router wanneer ik de test doe. Ik meen mij echter te herinneren dat ik toch al meer dan 20Mbit op mijn wifi behaald heb hoor. Het resultaat momenteel is


Wifi: http://www.speedtest.net/result/4301463506.png" target="_blank




Ethernet: http://www.speedtest.net/my-result/4301482649" target="_blank


Maar aangezien mijn max snelheid ver onder het normale ligt is deze snelheid nog wel normaal aangezien je met WIFI altijd wat verliest. En het gaat me niet zozeer dat ik de 70Mbit niet haal maar eerder dat mijn internet ervaring wel veel minder aangenaam is geworden. Een voetbalmatch of wat ijshockey kijken zit er in enkel met veel geduld van het wachten tijdens de constante haperingen die ik voordien niet had 🙂. Streamen is niet meer de toekomst, streamen is al volledig ingeburgerd, nu nog een ISP die dat begrijpt.




En hier nog wat extra data.. en yep de 2-3 Mbit is geen grap.





Ik haal met mijn bbox2 ongeveer het zelfde als u


speedtest.net: 15,10 Mbps Up/ 4,34 Mbps Down op ongeveer 9 m van de bbox


Pingtest.net: : Packetloss= 0% | Ping= 25ms | Jitter= 12ms
RolandT



up 10M moeten hebben



Dat hangt af van welk abonnement je hebt {Start | Comfort | Maxi | Intens | Pro} <==> {4 | 5 | 6 | 8 | 10Mbps}
Normaal gezien stream ik vanaf mijn desktop naar mijn chromecast en zelfs daar lagged het, niet zo fijn 🙂.
Reputatie 2
Badge
aha ik heb Maxi dus up 6 en ik heb 5+, dat zit dan ook goed.
ik ben van 63 kbps down naar 30.063 kbps gegaan en upload is nog altijd 10.064 kbps vectoring staat op no vorige week op yes


modem heeft gisteren en eergisteren herstart.


ik heb vandaag gebeld en technieker zegt dat kan zijn dat de lijn gedeeld is. ???? kan zijn dat er iemand mee op de lijn zit dat er een klant bij gekomen is, zei hij. ???


als ik vroeg hoelang kan dat duren dat ik niet op vectoring sta, zegt hij kan maanden duren.


leuk is andersverdrietig
Dat kan inderdaad als er klanten bijkomen dat de DLM moet gas terug nemen om de stabiliteit te kunnen vrijwaren.


Ik sta ook nog niet op vectoring hoor (zoals nog vele anderen), als alles verloopt zoals ze voorzien (voorspeld hadden),

zal vectoring uiteindelijk maar op het einde van 2015 volledig afgerond zijn.


Geduld is toch een schone deugd hé knipoog
vandaag modem weer herstart zal is terug moeten bellen denk en modem is wisselen als dat zo om de 2 dagen gaat zijn dan kan ik iedere keer ext ip in mijn gsm aanpassen voor bewaking camera's.


voordeel bij telenet dat je dat probleem niet heb voor bewakingscamera's


morgen is terug bellen se smiley
Hebben ze je lijn al een tijd gemonitord, want het is niet altijd aan de modem gelegen ook.
ze hebben het is na gekeken Elsa maar zagen er geen problemen op.


en de lijntest heb ik ook gedaan maar ook geen foutmeldingen.


wel raar dat in de modem oudercontrole anders ingesteld was ik kon van het weekend niet op internet met mijn windows tabled.


ik ging in de modem kijken en ik stond geblokt za en zondag en de kids niet meer. die oudercontrole doet niet wat het moet doen.huilend


ook gezien dat de dlm op no staat en repair op no
Het probleem is opgelost het lag aan de sagem bbox 3 die altijd rebootte, zou door een bug fout zijn op de sagem bbox 3


deze is een technicolor bbox 3 en oudercontrole werkt tenminste goed van. smileyja




Wel raar de meeste willen juist een sagem en hebben die bug niet van het regelmatig rebooten !!!


Maar he bijzonderste voor u is dat het opgelost is.
Badge +4
In een ander topic van modem uitval had ik ook problemen met een sagem die regelmatig herstarte, heb nu ook een Technicolor.... voorlopig heb ik nu al 13 dagen zonder onderbreking (dus al langer dan de sagem)


Wat ik nu wel ondervind is dat de Technicolor meer tijd nodig heeft om DLM te laten langs komen, met de sagem was dit altijd op de kop 10 dagen, nu nog geen verhoging 😞 (na 13dagen) ....... wel beetje saai om op 20 Mbps te zitten terwijl ik zelfs met die sagem 50 Mbps kon halen.... ( op een manuele profiel aanpassing naar 50 zal ik wss niet moeten rekenen, had een DTM van 14dB) verder DLM afwachten ..... :/
er zijn nochtans heel weinig klachten te lezen over het af en toe rebooten van de bbox3/S maar ja dit wil nog niet zeggen dat het nooit kan voorvallen dat gebeurde soms met bepaalde bbox2's ook.


DLM forceren kan je proberen door de automatische lijntest te bellen er zijn er die dan vlugger een verhoging krijgen (vroeger was dit niet zo) maar wat geduld en 't komt in orde en nog beter als vectoring passeert ;-)


Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424




Badge +4
Ja toen ik de technicolor aangeloten heb na de modem ruil ,heb een paar uur erna de 0800 lijntest gedaan, intussen 13 dagen verder.


mss nog eens de 0800 doen
Kan ook zijn dat je gewoon nog wat moet wachten en het wel vanzelf in orde komt, normaal gaat het toekennen van de DLM profielen veel vlugger dan vroeger.
Ik heb de lijntest gedaan stond op 30 na 20 min test sta ik terug op vectoring dat ging snel http://www.speedtest.net/my-result/4396671064" target="_blank
Dat is ook logisch een vectoring profiel kan direct toegekend worden, daarentegen een DLM profiel verhoging, vraagt evaluatie tijd en kan zowel een verhoging of een verlaging zijn, daarom staat de D van DLM ook voor Dynamisch
Badge +4
Ook vandaag terug gebeld naar PX, snelheid zakte op bepaald moment deze middag tot 3 a 5 Mbps (met UTP) en webpagina's kwamen er niet door ook.


Ze hebben een sync probleem gezien op mijn lijn waardoor ik foutieve pakketten enzo heb die terugkomen of niet aankomen bij mij, er zal een technieker komen om het sync probleem op te zoeken, straatkant of binnenhuis bij de modem....


Moet zeggen die ellende stopt hier niet sinds ik klant ben van februari, eerst de bbox 3/S die de eerste drie maanden steeds een paar keer in de week reboot en heb nu andere modem en er is nu weer iets :(


voor mijn aansluiting hebben ze ook eerst een put moeten graven aan het voetpad om mij deftig te kunnen aansluiten omdat er toen ook al een probleem was met de buitenkabel .......


Ik en gezin worden er stilaan moedeloos van en betreur enigzins mijn overstap naar PX, want daarvoor bij telenet had ik geen enkel probleem met niets, maar vond de prijs beetje te hoog worden..... maar alles werkte wel al die jaren perfect.......


Het moest er eens uit.


Mvg,
Ja als nieuwe klant weet je dan waarschijnlijk nog niet dat je bij PX soms heel veel geduld en doorzettingsvermogen moet hebben maar het komt tenslotte altijd uiteindelijk goed. Ik heb in het begin dat ik aangesloten was ook heel veel problemen ondervonden ook met de bbox2 die regelmatig rebootte , en uiteindelijk zat het ook in de DSLAM maar eerst schuift men altijd de reden op de bbox,


Uiteindelijk ben ik ondertussen al vele jaren een gelukkige klant zonder problemen en ik zou het ook graag zo houden ;-)
Badge +4
Update:


Technieker vandaag langs gekomen, heeft hier binnen niets ontdekt wat fout is aan de modem, maar heeft in de ROP wel een Vdsl poort vervangen, nu afwachten of het beter zal gaan, zonder fouten ... We hopen .
Als hij u op een andere poort gezet heeft van de DSLAM in de ROP, dan is de kans heel groot dat het nu zal opgelost zijn, was net het zelfde probleem bij mij in het begin dat ik aangesloten was en bij mij was het zelf nog erger, ik heb nadat er wel vier techniekers over de vloer gekomen zijn, aan de laatste gevraagd of hij aub wilde de modem eens op een andere poort aansluiten in de ROP, en sindsdien was het ook opgelost, dus hopelijk is het voor u dan ook zo opgelost.


Het is blijkbaar nog altijd het zelfde bij Belgacom/Prox het kost veel moeite om een technieker vast te krijgen die de zaak eens deftig wilt aanpakken en volhard tot het opgelost is.

Maar zoals ik al eerder gezegd heb, ben ik achteraf wel heel tevreden over Belgacom/Prox en nooit echt nog problemen gehad.
Badge +4
Op een andere poort gezet of dezelfde vervangen weet ik niet precies, volgens zijn verslag dat hij opmaakte op zijn laptop stond er vdsl poort vervangen wegens syncro problemen.


maar ik zei het de technieker ook, als hier alle draadjes aan contact en modem enzo in orde zijn dan kan het misschien een probleem zijn aan de lijnkaarten of een poort in de kast zijn en dan is hij even gaan kijken en heeft daar een werkje gedaan.


Vandaag telefoon van klantendienst gehad aangaande mijn klacht over mijn eerste maanden als klant bij PX met al deze problemen, heb een commerciële geste gekregen als een gratis maand voor mijn pack., en ze hopen mij te behouden als klant.


mvg

Reageer