Internetsnelheid recentelijk sterk gedaald


Aloha




Zeer recentelijk is mijn internetsnelheid toch wel sterk gedaald. Vroeger kreeg ik ongeveer 40/50 Mbit (LAN) van mijn internetverbinding. Nu dat 70Mbit mogelijk is haal ik met moeite 28Mbit dus ik vroeg me af of er een storing op mijn lijn zit. Ik heb dit nog al eens voorgehad en toen lag de fout bij belgacom. Dit is trouwens op elk uur van de dag dus aan piekuren zal het niet liggen. Ik heb wel wat kennis van deze materie dus bespaar u de moeite om mij hier dingen over wijs te maken.


Heel toevallig werkt de lijntester ook, letterlijk, nooit dus daar kan ik ook al niet wijzer van worden. Ik weet niet of hier bgc medewerkers zitten maar indien wel zou ik het appreciëren moesten jullie mijn lijn is een keertje testen. Ik had ook al geprobeerd via de support een 'mail' te versturen maar ook heel toevallig werkt de next knop niet om deze te verzenden. Klantenservice het is me toch wat! Alvast dank bij voorbaat.




Groetjes

48 reacties

Je kan best ook zelf eens nagaan of er geen storing gemeld wordt op je lijn,

zoals beschreven ➽ http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn" rel="nofollow" target="_blank en daar klikken op de link ' My Self Repair '

Daar zie je de 'Huidige status van ons netwerk'

en dan klik je op 'Start de analyse'

voor verder onderzoek en eventuele melding van de problemen.
hoeveel moet je normaal hebben, wat krijg je als resultaat hier ► http://belgacom.be/internetsnelheid" target="_blank
Om technische redenen kon uw aanvraag helaas niet worden verwerkt. http://support.nl.belgacom.be/app/contact" style="font-family: ProximusRegular; font-size: 14px; line-height: 18px; color: rgb(0, 159, 226); text-decoration: none; cursor: pointer; voor meer informatie over uw internetsnelheid. Onze excuses voor dit ongemak.




En dan bij de lijntest zoals altijd:




It is not possible to test your line right now

Actuellement, il n'est pas possible de tester votre ligne

Op dit ogenblik is het niet mogelijk om uw lijn te testen

We encountered a technical issue with our systems while we were testing your line.

Please try again later.



En testant votre ligne, nous avons rencontré un problème technique avec nos systèmes.

Merci de réessayer le test plus tard.



Tijdens het testen van uw lijn ondervonden we een technisch probleem met onze systemen.

Probeer het later opnieuw.


Maar ik had deze test voordien al gedaan en er stond ~23-63Mbit maar aangezien dit enkel tijdens de piekuren zo laag zou zijn vond ik het verdacht.
Dan best een privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


( NB: of je probleem beschrijven en opsturen kan via ➽ mail ons )
Bij deze heb ik een berichtje verzonden, alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb dat eens paar weken geleden ook voorgehad dat er een bericht stond dat mijn lijn gestoord was en dat er werken gepland waren. Maar bij telefonisch contact werd er gezegd dat dit een systeemfout van de module was en dat alles in orde was. Ik had toen wél geen verlaagde LAN-snelheid.
Sinjoor dan had je eigenlijk een probleem omdat je een probleem aan het zoeken was :-))
Reputatie 7
Badge +1
het 'systeem' genereerde een fout en zette mij op 't verkeerde been hé. Maar dat was toen met die oplossingen voor Proximus TV met die nieuwe Leon_batch interface (met Netflix) voor de V4 (nPVR-probleem met steeds terugkomende gewiste opnames). Ik heb die procedure nog steeds niet kunnen uitvoeren, maar laat het er nu bij, want die ene (van 4 maart) heeft nog 3 dagen te gaan en is dan definitief weg. Latere komen toch niet meer terug.lach


Het was dus niet 'spijkers op laag water zoeken' van mijn kant!duivel
Ik heb trouwens geen Proximus TV, enkel internet & een vaste lijn. Hoelang zal ik ongeveer op een reactie wachten trouwens? Kwestie dat ik er meteen zou kunnen op antwoorden.




Groetjes
Zeker niet nalaten van terug een privé bericht te sturen om ze eraan te herinneren.


je kan ook een klacht indienen of je probleem beschrijven via ➽ mail ons
Na ettelijke keren een bericht te hebben gestuurd zonder reactie is het nogmaals duidelijk geworden dat de klantendiens gewoon gemaan hard sucked. Zelfs een aap kunt ge leren een paar knopkes te duwen. Zelfs inloggen op My Proximus geeft een eeuwig laad cirkeltje. Tis echt armzielig.
krijg je via deze weg


=> klacht indienen of je probleem beschrijven via ➽ http://support.nl.proximus.be/app/contact_email/session/L3RpbWUvMTQyMDU3MTQ1Ny9zaWQvSk9paFFOYm0%3D" rel="nofollow <=


dan ook geen reactie !
Dat heb ik meerdere keren ingevuld!
Uiteindelijk heb ik gebeld en ze hebben mijn lijnprofiel op max 30mbit gezet omdat dat zogezegd het beste is voor mijn lijn. Een jaar of langer tegen een constante van ~40-45 Mbit wijst wel anders uit.




'Maar meneer 28 Mbit is toch ook niet slecht? Een gewone gebruiker merkt het verschil niet tussen 28 of 60Mbit' - Belgacom Support 2015.




Te hilarisch gewoon die support. Gouden tip: Als je aan mensen hun profielen zit te prutsen of er is iets mis met de lijn, verwittig die dan. Het is niet omdat je deels van de staat bent dat je niet naar u klanten moet zien. Nu zou ik tot volgende maand moeten wachten omdat elke maand dat profiel wordt herzien. En als het dat niet is maken ze u wel iets anders wijs precies of ge zijt ne plant die geen denkcapaciteit heeft.


Nogmaals bewezen, ge zou beter op een ander gaan.
De snelheden die de dlm toekent zijn niet permanent maar hangen van verschillende factoren af waardoor je lijn onstabiel kan worden.


Als vectoring zal toegepast worden op je lijn zal je van hogere snelheden kunnen genieten, want die kan de snelheden die je had door de DLM wel garanderen.
En wanneer zou vectoring dan toegepast kunnen worden?
Daar zijn ze vollop mee bezig maar om daar een exacte datum op te plakken dat zal je aan iemand van Proximus moeten vragen als ze daar al een vaste datum kunne opplakken. Het was door Proximus voorzien dat alle ROP's (glasvezelstraatkasten) zouden uitgerold zijn op vectoring tegen einde 2015.
Een schrijnende 8 Mbit op WiFi.. kan zelfs niet fatsoenlijk HD sport streamen. Maarja dat zal een gewone gebruiker ook niet merken waarschijnlijk :')
Als je via utp kabel hogere snelheid haalt, wordt je wifi kanaal dan niet verstoord!
Als je surft naar ▬► wifi channel change


klik daar eens op de link InSSIDer die staat op de regel 'Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met http://www.techspot.com/downloads/5936-inssider.html" target="_blank ( gratis)' zo kan je eens kijken of je noch ergens een vrij kanaal hebt


(zie ook bbox3 wifichannel change)


Ik zit als enigste op channel 6 🙂. De enigste apparaten op dat channel zijn mijn router, chromecast en TV (logisch aangezien e TV en chromecast op de wifi van mijn router connect).
BBOX-2 , Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat het niet aan de apparatuur aan mijn kant ligt 🙂. Ik heb genoeg dingen om de snelheden te testen (Laptop, Desktop, Tv, Chromecast, Tablet, Smartphone(s)) en met mijn router is ook alles perfect in orde 🙂. Het is eerder aan kant van Belgacom zoals tot nu toe altijd al het geval is geweest. Het is ook trouwens geen persoonlijke aanval op jou, jij doet ook maar je werk. Misschien eens beginnen uitkijken naar wat Telenet te bieden heeft 🙂.
Reputatie 2
Badge
Heb hier ook eens de speedtest gedaan, kabel down 43M - up 6M; op mijn tablet (dus wi-fi) geeft speedtest app down 38M - up 5M. tijdens deze test was mijn dochter wel TV aan het kijken en mijn zoon op zijn computer online gaming. Maakt dus niet veel uit of ik draadloos of kabel gebruik. Ik zou normaal (volgens BBOX2 profiel) down 50M en up 10M moeten hebben, dus down zit ik ok, up zit ik maar op de helft.
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb weinig of geen verstand van al het technische van mijn internetverbinding, maar mag ik als klant niet verwachten dat Proximus mij een goede service levert of op zijn minst de snelheden die het belooft???


Zal ik eens zeggen wat het resultaat was van mijn speedtest vandaag. Download , tromgeroffel ...... iets meer dan ... 8 (ACHT) Mb 's, ja goed gelezen, 8, up iets meer dan 4.


DAT IS SLECHTER DAN 56 % VAN BELGIE !!!!! staat er bij de uitslag.Gewoon lamentabel. Ik zou ook niet weten hoe ik dat moet verbeteren, gezien mijn gebrek aan kennis en waar staat trouwens dat je die als Proximusklant moet hebben.


Mag ik nu ook 56 % minder betalen, nee zeker.


Het beste resultaat dat ik haal is, met de wind mee, down +- 12 Mb en up net geen 5, dat is nog altijd C-, slechter dan 44% van België. En ja er zitten 2 PLC's tussen, geïnstalleerd door Proximus technici toch.


Als ik naar de klantendienst bel, krijg ik wss als antwoord: maar mevrouw u merkt daar helemaal niks van, hoor. Nee? Anderzijds, als je een snelle wagen wil kopen en je krijgt een trager model aan de zelfde prijs, 'omdat je toch zo snel niet kan rijden', zou je toch ook protesteren, of niet soms?


Niels als je nu alleen de bbox2 aansluit en totaal niks anders (alle andere utp kabels los) en geen andere wifi toestellen die opstaan buiten deze waaarmee je de speedstest doet,


Hoeveel haal je dan


1) via wifi hoeveel haal je dan (met de bbox2 wifi-g is dit maximum 20 Mbps, als je DSL lijnsnelheid natuurlijk minimum 20 Mbps is)


2) via internetkabel verbonden aan de bbox2 hoeveel dan

Reageer