Internet trager dan het zou mogen?

  • 22 June 2011
  • 2 reacties
  • 453 Bekeken

Mijn maximum downloadsnelheid is ongeveer 1Mbps.(dit is dus echt als ik iets download).

In de router settings zie ik Downstream line rate 9064 kbps, Upstream line rate 552 kbps.

Via een speedtest krijg ik 8.64Mbps download en 0.47 Mbps upload.

Zou dit normaal niet veel hoger moeten liggen? Ik heb internet favorite, heb een bbox 2 and heb gecheckt dat vdsl2 beschikbaar is in mijn regio. Nu dacht ik dat ik die vdsl 2 geactiveerd was, dacht toch dat dit gebeurd was toen ik mijn router gekocht heb. Hoe check je dit? En als dat het probleem niet is wrm is mijn downloadsnelheid dan zo traag?

2 reacties

beste

als u inderdaad op vdsl2 staat zou u wel eens op een repair profile kunnen gesukkeld zijn (9/0.5 profiel)

meestal is de binnenkabeling hier de boosdoener, dus gelieve eens te checken. zoniet bellen met de 0800 22 700

mvg
Beste stephane,

Als u VDSL2 hebt dan is het goed mogelijk dat u op een verlaagd profiel zit. Dit wordt automatisch gedaan om uw lijn te stabiliseren. Dat betekent dat er ergens een foutje in de bekabeling zit. Dit kan binnenshuis zijn maar ook buitenshuis.

Wat u alvast kan nakijken is zien of uw splitter en modem aangesloten staan op het beginpunt. Dus vlakbij het punt van binnenkomst van de lijn.

Daarna kan u best naar onze technische dienst bellen. 0800 22 700 deze zijn alle dagen tot 22uur beschikbaar. Zij zullen dan zien of ze uw lijn op een hoger profiel kunnen zetten.

Mvg,

Eva.

Reageer