Skip to main content
http://speedtest.net/result/1575330489.png 100x100
Nog vergeten te vermelden dit bericht is via 3G gepost, surfen niet meer mogelijk.

u surft blijkbaar nog op een (zeer) traag adsl lijntje

al gekeken of vdsl2 beschikbaar is, je kan via de belgacom tv beschikbaarheidstest eens kijken:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow

als deze test zegt dat je HD tv kan krijgen, dan is ook vdsl2 internet mogelijk en kan je de overschakeling aanvragen via de klantendienst of in belgacom center.

indien vdsl2 niet beschikbaar is vrees ik dat er niet veel aan te doen is, je zou wel jouw abo kunnen downgraden om even traag te surfen aan lager tarief... maar da's dan weer een jaarcontract en of je dat nu wel wil met zo'n trage snelheid moet je zelf uitmaken :p

mvg

Geen VDSL2 beschikbaar.

Het beste is dus verval datum contract afwachten en over stappen naar kabel?

Is er een manier om de VDSL2 rollout in België op te volgen? Bij de klantendienst konden ze mij geen datum geven.

eerlijk gezegd, onder ons gezegd en gezwegen, ik denk dat dit het beste zal zijn ja.... de beschikbaarheid van vdsl2 wel blijven checken want het kan er plots zijn.

planning vdsl2, als er een datum is zie je die meestal wel via de beschikbaarheidstest... je kan evt nog eens extra info vragen aan Eva

mvg

Beste TomT,

Kan u mij een privébericht sturen met uw vaste lijnnumer of login? Dan kijk ik het even na.

Mvg,

Eva van Belgacom.

Beste TomT,

Uit de testen blijkt dat uw lijn vrij stabiel is op een 4,6Mbps profiel, ik zie wel dat er elke dag een verbreking is. U hebt ook Belgacom TV op dezelfde lijn, als deze aan staat dan kan u wel een drastisch verschil merken in snelheid.

Momenteel is er geen synchronisatie met ons netwerk. Staat uw modem nu uit? Als uw modem aan staat en de bekabeling is goed, dan moet er een technieker bij u langskomen om uw lijn na te kijken. Dit kan via de 0800 22 700, 7/7 tot 22uur bereikbaar of via privé bericht naar mij toe. U geeft dan nog een contactnummer en enkele datums waarop u vrij bent zodat ik een afspraak kan inplannen.

Mvg,

Eva van Belgacom.

Eva,

Bedankt voor de snelle reactie!

Het probleem doet zich vooral voor in het weekend en dan vooral op zondag. (ongeveer 1 weekend op 2 zeer lage snelheden).

Ook de TV geeft inderdaad soms problemen (happeren beeld gedurende zeer korte tijd en fouten id tekst-geluid synchronisatie).

Onze modem en digibox staan tijdens de werkuren inderdaad uit om energie te sparen. Kan dit problemen geven?

mvg.

TomT

Reageer