internet op gsm

  • 30 June 2012
  • 43 reacties
  • 1032 Bekeken

ik krijg een sms van proximus dat ik met gsm op internet zit maar ben er niet op internet mee geweest ik kijk naar men huidige rekening stand en zie dat het al meer dan 100 euro is!! heb naar de klantendienst gebeld om dit te stoppen!! moet ik dit nu betalen? jullie zien toch ook dat ik nergens naar gesurfd heb!

,

43 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Ze wilden mij hetzelfde lappen in het BCC, maar ik weigerde over te stappen omdat ik mijn TV-favorite voordelen (boeketten & credits) niet wou verliezen. Ik had mijn pack-contract nog maar begin februari verlengd in datzelfde BCC, op hun vraag trouwens, want ik kreeg dan alles één maand gratis. Ik hoef nl. geen groot mobiel datavolume. Met mijn 250MB v. Mobile comfort op GSM had ik eigenlijk genoeg, dus kon ik de tijd nemen om via Eva een oplossing voor die extra 100MB v. (oud) Pack met Internet Comfort toch nog te krijgen (uit principe). Dat is ondertussen geluk op de bekende manier. Ik weet niet of het nog zal lukken voor Greetje om alles nog terug te schroeven. Op die computers staat geen "return" of "undo" toets denk ik...maar je weet nooit. Eva kan redelijk veel gedaan krijgen. Succes !
Reputatie 7
Badge +1
Ze wilden mij hetzelfde lappen in het BCC, maar ik weigerde over te stappen omdat ik mijn TV-favorite voordelen (boeketten & credits) niet wou verliezen. Ik had mijn pack-contract nog maar begin februari verlengd in datzelfde BCC, op hun vraag trouwens, want ik kreeg dan alles één maand gratis. Ik hoef nl. geen groot mobiel datavolume. Met mijn 250MB v. Mobile comfort op GSM had ik eigenlijk genoeg, dus kon ik de tijd nemen om via Eva een oplossing voor die extra 100MB v. (oud) Pack met Internet Comfort toch nog te krijgen (uit principe). Dat is ondertussen gelukt op de bekende manier. Ik weet niet of het nog zal lukken voor Greetje om alles nog terug te schroeven. Op die computers staat geen "return" of "undo" toets denk ik...maar je weet nooit. Eva kan redelijk veel gedaan krijgen. Succes !
He hallo, ik hoef helemaal geen internet via mijn gsm! van mij mag dat voor altijd geblokkeerd blyven op men gsm!!!! zal ik de rekening nu krijgen voor iets dat ik eigenlijk niet gebruikt heb????



groetjes Krista
Sinjoor hopelijk is het niet zoals ze bij Eric verteld hebben dat je nog de rekening krijgt den dag dat er iemand vaststelt dat er iets verkeerd in het sysyteem staat want zoals je zelf zegt iemand moet wel het systeem omzeilen.

Maar ja als je de post van Eva nog hebt waarin dit staat kunnen ze moeilijk er u nog achteraf laten voor opdraaien hé.

groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Neen hoor, dat is allemaal met facturen en cr.nota's geregeld; behoorlijk gecompliceerd, maar uiteindelijk klopt het allemaal (je moet al bijna een hogere graad boekhouding hebben om er aan uit te kunnen...)
Hallo allemaal,

Zo te zien ben ik niet alleen in dezelfde situatie terecht gekomen, een magere troost, maar toch bedankt voor de vele reacties.

Ik zal zéker niet nalaten om jullie in de toekomst op de hoogte te houden van de verdere afloop, maar ik blijf toch vertrouwen dat met de hulp van Eva eens alles grondig wordt nagekeken en dat men aan de helpdesk eens de puntjes op i zal zetten voor de mededeling van informatie in de toekomst aan andere Belgacom klanten zodat die ook niet in hetzelfde straatje terecht komen van verkeerde en onvolledige informatie. Daar ligt de grootste fout, hoe is dat toch mogelijk dat men aan de heldesk zelf niet weet hoe het eigenlijk in elkaar zit.

Ik heb er alleszins vertrouwen in dat alles zal in orde komen. Positief kijken is hier een must en na regen komt er toch steeds zonneschijn.

Soms raak je in zo'n situaties wel eens het noorden kwijt, de ene zegt dit de andere dat en dan nog zovelen die beweren dat het niet zo is maar wel zo maar gelukkig heb ik heel veel geduld en geef ik niet snel op alvorens alles correct geregeld is zoals het hoort.

Ik heb het volste vertrouwen in Eva dat alles correct afgehandeld zal worden.

Tot binnenkort met verdere informatie over het verloop.

Vele groetjee,

Greetje,
Het is hier nog ver van in orde.

Vandaag nogmaals contact opgenomen met de klantendienst. Daar wist men mij te zeggen dat mijn vorig pack nog actief is en zal blijven, dus zou het nieuwe pack geannulleerd zijn, volgens hen maar of dit zo is dat zal de toekomst moeten uitwijzen

want... ongelooflijk vandaag werd nogmaals bevestigd dat mijn gratis volume internet overal geactiveerd was voor mijn GSM. Vanavond heb ik geprobeerd eventjes op het 3G netwerk te gaan en GEFACTUREERD !!!

Dus nog steeds is mijn internet overal voor GSM niet orde terwijl er zeker al bijna tien verschillende medewerkers van de klantendienst mij hebben gezegd dat het wel geactiveerd staat. Hoe komt het dan dat ik op mijn e-services nog steeds zie dat het gefactureerd staat en er geen gratis beschikbaar volume wordt aangesproken.

Hoeveel keer zal ik nog met de klantendienst moeten contact opnemen alvorens dit in orde komt.

Hoelanger het duurt, hoe minder ik weet. Ik weet nu zelfs niet meer welk pack ik effectief heb want eerst moet ik een nieuw pack onmiddellijk nemen en vandaag zegt men mij dat dit geannulleerd is en dat ik mijn oude pack kan verder gebruiken en dat dit zo blijft.

WIE GAAT MIJ EENS ALLE CORRECTE INFORMATIE GEVEN OVER MIJN PACK EN ACTIVATIE VAN GRATIS MOBIEL INTERNET ????

Ik heb opnieuw zopas een privé-berichtje naar Eva gestuurd.

Wordt vervolgd...


Greetje, heb jij ooit een simkaart ontvangen? want volgens Eva is deze procedure nodig om in een oud pack uw 3G volume aan uw gsm te kunnen koppelen. indien je nooit een simkaart ontvangen hebt zal het dus nooit lukken

deze procedure is niet nodig in een nieuw pack... ik vermoed dat hier de verwarring zit.... eenvoudiger is het er allemaal niet op geworden na 16/04...

mvg
@ Xenne,

Ik ben vorige week maandag 25 juni een nieuwe smartphone gaan kopen in een Belgacom winkel en daar werd alles geconfigureerd en alle instellingen gedaan en uitgelegd om te surfen Wifi en om op 3G netwerk te gaan. Ook heb ik gevraagd om gebruik te maken van het gratis volume dat toen, zichtbaar via mijn e-services, geactiveerd werd.

Ondertussen heb ik al zoveel keer gebeld en telkens zegt men mij dat het geactiveerd is, maar dat is echt niet zo want anders had ik vanavond toch mijn gratis volume moeten kunnen gebruiken. Als ik op de e-services ga kijken en ik klik mijn internetverbruik aan dan staan er 3 internetverbinden, vast internet - laptop en gsm.

Bij mijn internet staat mijn GSM niet vermeld er staat enkel :

Mijn Internet Belgacom Internet Overal Maxi

Mijn Internet Mobile Internet laptop/tablet


Bij mijn internetverbruik staat enkel het verbruik en volume vermeld van Belgacom Internet Overal Maxi (dus thuisgebruik PC)

Bij mijn internetverbruik voor de laptop of voor de gsm (beide telefoonnummers staan ook bij vermeld bij mijn verbindingen, dus in totaal 3 nummers) staat vermeld :

"You do not have any mobile internet usage yet."

Tot 30 juni kon ik het beschikbare volume voor laptop en gsm wel zien op e-services, nu krijg ik vanaf deze maand hogervermelde melding bij de raadpleging internetverbruik.

Bij de aankoop van mijn smartphone in de Belgacom winkel heb ik duidelijk melding gemaakt van het gratis beschikbare volume en Belgacom fon (deze apllicatie werd in de winkel ook geïnstalleerd op mijn smartphone) er werd een nieuwe micro sim kaart in mijn toestel geplaatst,ik veronderstel dat deze dan toch gebruiksklaar is gemaakt om het gratis volume te kunnen gebruiken. In elk geval ik heb dit in de winkel gevraagd bij mijn aankoop of alles dan hieromtrent in orde was en dit werd bevestigend beantwoord.

Morgenochtend bel ik opnieuw voor de zoveelste maal nog eens naar de klantendienst en ben benieuwd wat ze nu uit hun mouw zullen slaan. Misschien nog eens een ander verhaal.

Groetjes,

Greetje

"You do not have any mobile internet usage yet." zal er staan omdat je nog geen verbruikt gehad hebt. eens je verbruikt zal meter in gang schieten

een nieuwe micro simkaart werd geplaatst in gsm -> omdat u nog een gewone simkaart had wellicht?

anyway, om uw 3G volume te kunnen koppelen aan uw gsm met een oud pack is een data only kaart vereist, dit is gewoon een interne procedure om het 3G volume te kunnen koppelen aan uw gsm, je moet van deze kaart geen gebruik maken, maar deze is blijkbaar vereist om het datavolume aan de gsm te kunnen koppelen

met een nieuw pack is die procedure niet nodig

maar u heeft nog een oud pack, dus als u geen data only sim ontvangen heeft kan met het volume niet aan uw gsm gekoppeld hebben in het ordersysteem

mvg
@ Xenne,

Dank U voor uw snelle reactie.

Heeft men dan in de Belgacom winkel bij de aankoop van mijn nieuwe smartphone iets verkeerd gedaan. Ik heb hen nochtans duidelijk gemaakt dat ik die smartphone kocht met de bedoeling gebruik te maken van mijn gratis beschikbare volume hieromtrent.

Als ik in de e-services ga kijken bij mijn belkredieten van mijn gsm nummer dan zie ik bijverbruik op dit toestel waarden uitgedrukt in kilobutes beschikbaar :











Beschikbaarbeschikbaargebruikt
Verbruik op dit toestel 1.048.576.000 0 1.048.576.000

Ik heb ook gezien via mijn e-services dat alle gesprekken vandaag met mijn gsm werden gefactureerd en TEGELIJKERTIJD afgetrokken van mijn BELKREDIETEN dankzij mijn getrouwheidsprogramma. Dus dubbel aangerekend. Hier zie ik ook dat nog steeds mijn abonnement Internet Overal Maxi met Mobile10 Evening en weekend geactiveerd staat, vermits ik die 10 toegekend gratis belminuten heb opgebruikt en mijn belkrediet van het getrouwheidsprogramma verder wordt gebruikt + ONTERECHTE FACTURATIE hiervan nog eens erbij.

Morgen bel ik opnieuw dus naar de klantendienst, wat kan ik hen nog meer zeggen of wat kan ik eventuel nog doen om toch maar mijn gratis beschikbare volume te kunnen gebruiken en opnieuw geen facturatie meer te ontvangen voor mobile internet 3 G ?

Dank bij voorbaat voor je antwoord,

Groetjes,

Greetje

ik denk dat men gewoon gedaan heeft wat men had moeten doen had u een nieuw pack gehad.........

maar om dat volume aan uw gsm te koppelen in een oud pack is de zaak iets complexer...

ik zou verwijzen naar de post van Eva, blijkbaar is niet iedereen van de klantendien op de hoogte van deze procedure

Om van het gratis datavolume van 250 MB (oud maxipack) gebruik te kunnen maken met een gsm abonnement dient er een mobile internet laptop/tablet limited ingevoerd te worden in ons ordersysteem. De klant ontvangt dan een simkaart die hij moet activeren om met zijn gsm abonnement van het gratis datavolume gebruik te kunnen maken. Dit is een interne werkwijze om het datavolume ook aan de gsm te kunnen koppelen. De simkaart die opgestuurd wordt dient enkel voor een laptop of tablet en er is geen verplichting om deze ook daadwerkelijk te gebruiken. De simkaart van de gsm blijft dus gewoon behouden.

mvg
@ Xenne,

Ik heb een stick voor mijn laptop. Er werd mij gezegd door de klantendienst dat ik deze gewoon verder kon gebruiken en dat ik ook geen andere simkaart nodig had. Zij konden dit van bij hen wijzigen. Ik heb vorige maand juni ook het gratis beschikbare volume voor mijn laptop van 24 juni tot 30 juni 58 MB (dus voor enkele resterende dagen van juni) kunnen zien op mijn e-services. Nu niet meer enkel dus via belkredieten zie ik het beschikbare volume staan zoals ik hierboven vermeld heb.

In elk geval er iets toch weer iets wat niet klopt. Als mijn oud pack geactiveerd blijft is het gratis beschikbare volume 250 MB en ik zie op mijn e-services 1 GB wat mij vandaag ook door de klantendienst werd gezegd. Ik dacht dat 250 MB voor oud pack en 1 GB voor nieuw pack. Wie geraakt er hier nu nog aan uit ?

Groetjes,

Greetje
ah zo, dan heb je free weekend omgezet in uw internet overal voordeel...?

da's dan weer iets anders.... want dan is er een simkaart voor laptop/tablet ingevoerd in het systeem en zou het moeten lukken het volume ook aan uw gsm te linken

250MB is idd wat je krijgt in oud pack, 1GB krijg je in nieuw pack

succes & keep us posted

mvg
Gisteren kreeg ik een zeer beleeft telefoontje van Belgacom om te melden dat alle onjuiste en onterecht aangerekende bedragen (nog niet echt gefactureerd maar te zien via e-services) zouden worden gecrediteerd. Dit is inmiddels gebeurt. Met hun excuses erbij voor het ongemak. Zeer vriendelijk.

Mijn oud pack kan ik niet behouden en zal dus in de volgende weken omgewisseld worden naar Internet Overal Maxi met Mobile Comfort15.

Dit is jammer, maar helaas.

Ik had liever mijn oude pack behouden (Internet Overal Maxi met Mobile10 Evening & weekend) waar ik TV favoriet had, dit ben ik nu helaas kwijt en dit door de schuld en fout van een opdringere medewerkster van de klantendienst die mij verplichtte om onmiddellijk te beslissen anders zou ik het mobiele verkeer (onterecht aangerekend wegens fout bij Belgacom bij activatie gratis volume 3G) toch dienen te betalen.

Tot nu toe is er echter nog niets te zien van mijn nieuw pack via e-services maar er werd mij wel bevestigd dat mijn mobiel gratis internet voor 1 GB beschikbaar is en dus geactiveerd. Dit kan ik momenteel gebruiken met mijn smartphone maar nog niet via mijn laptop. Dit is voor mij geen probleem, ik gebruik toch mijn smartphone voor 3G.

Voor mijn laptop moet ik binnenkort een nieuwe gratis simkaart halen in een Belgacom winkel 'dus ook verkeerde informatie via klantendienst gekregen over activatie hieromtrent) maar ik moet nog wachten want in de Belgacom winkel moet men eerst kunnen vaststellen dat het nieuwe pack is geactiveerd. (dus binnen een paar weken).

Verder nieuws en verdere verloop zal ik melden als alles eens volledig in orde en geactiveerd is.

Hopelijk tot zeer binnenkort,

Groetjes,

Greetje
bedankt voor de update Greetje

't is idd jammer dat ge uw oud pack kwijt zijt, was niet nodig geweest

mvg
Inderdaad jammer dat ik mijn oud pack kwijt ben en nu is mijn nieuw pack Internet Overal Maxi met optie Mobile 15 volledig geactiveerd sinds een paar dagen.

Ondertussen zijn de problemen ook opgelost met de onterecht aangerekende bedragen voor internet mobile 3G en heb ik daaromtrent ook de facturen/creditnota's inclusief ontvangen er wordt er dus niets aangerekend - zo hoort het ook.

Elk pack heeft natuurlijk zijn voordelen. Alhoewel ik liever mijn oud pack had behouden wegens TV favoriet en voor de GSM (mobile evening & weekend) heb ik nu 1 GB volume i.p.v 250 MB - een gratis tablet Samsung 7 en 105 minuten belkrediet/maand voor de GSM.

Alhoewel ik niet zoveel gebruik maak van het 3G netwerk en momenteel met 250 MB genoeg had, ben ik nu met 1 GB meer dan op mijn gemak voor het 3G gebruik.

De voorbije weken is er heel wat gebeurt en dit sinds de aanvraag voor de activering van internet overal via 3G. Het loopt meestal verkeerd door personen die bij de klantendienst onvoldoende op de hoogte zijn. Een zeer vriendelijke medewerkster van Belgacom heeft ondertussen al verschillende keren contact opgenomen om alles in orde te brengen zoals het hoort en telkens met veel excuses erbij voor het ongemak.

Zo te zien is alles opnieuw in orde en laat ons hopen dat het zo blijft. Men moet soms veel geduld hebben en vooral niet opgeven tot men tevreden kan zijn met een geschikte oplossing. Het loopt niet altijd van een leien dakje. Het is overal wat dus hieruit kan ik besluiten, men weet wat men heeft maar (in geval van overschakeling naar andere provider) niet wat er in de toekomst te wachten staat.

Dus eind goed, al goed.

Groetjes,

Greetje


okay Greetje, bedankt voor de update....

't is idd jammer dat ze bij de klantendienst nog altijd niet perfect op de hoogte zijn

mvg

Reageer