internet op gsm

  • 30 June 2012
  • 43 reacties
  • 1032 Bekeken

ik krijg een sms van proximus dat ik met gsm op internet zit maar ben er niet op internet mee geweest ik kijk naar men huidige rekening stand en zie dat het al meer dan 100 euro is!! heb naar de klantendienst gebeld om dit te stoppen!! moet ik dit nu betalen? jullie zien toch ook dat ik nergens naar gesurfd heb!

,

43 reacties

Badge +1
Je kan dit bedrag betwisten door een mailtje te sturen naar eva. Misschien zal belgacom dit dan aftrekken van je factuur.
Hartelijk dank swimmer4!! , maar ben een leek, waar kan ik het emailadres van eva vinden? bedankt!
een privé bericht kan je sturen naar Eva van BGC door HIER te klikken

en zoveel mogelijk klantgegevens (bijvoorbeeld naam, klantnr., tel.nr., e-services
login, e-mailadres, gsmnr.) door te spelen.
Ben hetzelfde tegen gekomen

Bij mij hing het af van de instellingen van mijn smartphone

In mijn Nokia Lumia moest ik onder instellingen - dan: onder mobiel netwerk - dan: dataverbindng uitschakelen (wifi moet wel ingeschakeld zijn/blijven)

Recuperatie van de som (eventueel gedeeltelijk) zal waarschijnlijk kunnen gebeuren in functie van het abonnement dat je gaat nemen
Ja inderdaad hier op het forum is die klacht nog aangehaald geweest

dus dit gebeurt blijkbaar nog dilkwijls en als je niet op de hoogte bent dat je die dataverbinding moet afzetten dan rinkelt de teller van BGC !

Het enigste wat ik nog niet goed begrijp is zelf al staat je dataverbinding op waarom heb je dan verbruik als je niet surft of download ?

weet er iemand hoe dit in zijn werk gaat?

groetjes,

Elsa
Allen héél hartelijk dank al voor jullie hulp!!!
Reputatie 7
Badge +1
KeHet gaat hier dan meestal om "acess time" verbruik d.w.z. 0,42€ per 5min. De misvatting is dat dat blokjes van volle 5 minuten zijn, maar zo is dat niet want elke keer dat je smartphone of GSM of tablet een paar seconden op het internet gaat (sommige apps gaan regelmatig op het internet, zeker als ze met GPS je locatie zoeken. Ook voor mail bv. Voor welke 2 of 3 seconden krijg je een blokje van 5 minuten aangesmeerd! Toen ik mijn smartphone kocht 6 maanden geleden had ik hetzelfde voor. Voor ik het wist had ik voor 50€ aan mijn been...De klanten dienst heeft die volledig terug gecrediteerd omdat ik op hun voorstel een Mobile Internet Comfort op GSM genomen heb (4 maanden tegen 4,99€, daarna 9,99€ (12maanden). Ik raad je dus aan dit met de klantendienst op te nemen. Een privébericht aan Eva met je persoonlijke gegevens kan ook natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +1
Het gaat hier dan meestal om "acess time" verbruik d.w.z. 0,42€ per 5min. De misvatting is dat dat blokjes van volle 5 minuten zijn, maar zo is dat niet want elke keer dat je smartphone of GSM of tablet een paar seconden op het internet gaat (sommige apps gaan regelmatig op het internet, zeker als ze met GPS je locatie zoeken. Ook voor mail bv.) krijg je een blokje van 5 minuten aangesmeerd! Toen ik mijn smartphone kocht 6 maanden geleden had ik hetzelfde voor. Voor ik het wist had ik voor 50€ aan mijn been...De klanten dienst heeft die volledig terug gecrediteerd omdat ik op hun voorstel een Mobile Internet Comfort op GSM genomen heb (4 maanden tegen 4,99€, daarna 9,99€ (12maanden). Ik raad je dus aan dit met de klantendienst op te nemen. Een privébericht aan Eva met je persoonlijke gegevens kan ook natuurlijk.
bedankt allemaal voor jullie reakties!! ben der al heel de dag mottig af!pffffff Ik heb een bericht gestuurd naar Eva en hopelijk krijg ik reaktie met goed nieuws, dus afwachten nu he !
zoals sinjoor schreef is aanrekening gestopt na het nemen van een abonnementje (heb het zelfde genomen)

voor alle veiligheid dataverbinding utischakelen en alleen op wifi gaan
Heb deze week iets dergelijks meegemaakt. Op zaterdag 23 juni werd de activatie van internet Overal aangevraagd waarmee ik met het abonnement dat ik toen had Belgacom internet Overal Maxi met mobile evening en weekend en dit werd geactiveerd (gezien via e-services) op zondag 24 juni.

Op maandag 25 juni ga ik naar de Belgacom winkel een smartphone kopen die daar volledig werd geïnstalleerd op e-mail instellingen na, hiervoor belde ik dan 's anderendaags naar Proximus die mij de juiste instructies konden geven. Dus geen probleem tot ik ging kijken naar de e-services, daar werd er voor bijna 50 € internetverbruik aangerekend voor de pogingen die gedaan werden in de Belgacom winkel en door mij voor de e-mail configuratie.

Na verschillende telefoontjes naar de klantendienst werd er vastgesteld dat men mijn internet via laptop in de plaats van mijn internet via gsm had geactiveerd voor het gratis maandelijks beschikbare volume toen van 250 MB. Voor mij was dit dan nog 58 MB omdat er slechts één week overbleef in juni.

In de namiddag, na heel wat verschillende telefoontjes naar de klantedienst, werd ik opgebeld door iemand van de klantendienst van Belgacom (uiterst vriendelijke mevrouw) die mij melde dat mijn internetverbruik niet meer zou te zien zijn via e-services voor het verkeerd aangerekende bedrag en dat er een factuur en tegelijkertijd een creditnota voor dat bedrag werd opgemaakt, wat ik ook heb ontvangen. Hierbij werd mij verzekerd dat er dus geen onterecht aangerekende bedragen niet meer zouden voorkomen omdat nu de applicatie internet mobiel via GSM werd geactiveerd.

Dus was ik gerustgesteld en zag via mijn e-services dat dit bedrag inderdaad werd gecrediteerd samen met de factuur beschikbaar via e-services en later thuis ontvangen.

Mijn geruststelling was echter van zeer korte duur.

's Anderendaag, dus woensdag 27 juni werd er opnieuw voor 84 € aangerekend voor Mobiel Internet. Dus opnieuw enkele keren contact opgenomen met de klantendienst, opnieuw werd mij bevestigd dat alles in orde was met de activatie van mobiel internet via 3 G met de GSM en ik niet hoefde ongerust te zijn.

IK bleef ongerust, en terecht. Dus opnieuw gebeld naar de klantendienst en toen melde men mij uiteindelijk dat ik met mijn abonnement geen recht had op mobiel internet via GSM enkel via laptop. Ik maar aandringen dat er de voorbije dagen meerdere malen door verschillende mensen van de klantendienst werd bevestigd dat mijn mobiel internet via GSM werd geactiveerd en dat ik dat ook kon zien via E-services, maar bij de klantendienst werd mij toen gezegd dat die activatie absoluut niet mogelijk was en niet uitvoerbaar met mijn huidige abonnement en dat automatisch die activatie niet werd geaccepteerd door de computer.

Ik moest onmiddellijke kiezen. Ofwel veranderen van pack waarbij de onterecht aangerekende kosten opnieuw zouden worden gecrediteerd ofwel de kosten voor mobiel internet betalen. Dus besloot ik direct over te stappen naar Internet Overal Maxi zoals vroeger maar met Mobile Comfort 15 in de plaats van Mobile Evening & weekend.

Aangezien ik meerdere malen verkeerd werd geïnformeerd en de activatie niet geldig kon zijn werd er een klacht opgemaakt en werd mij beloofd dat dit zou verrekend worden via mijn volgende factuur en dat ik mij geen zorgen hoefde te maken.

Dit blijft afwachten.

Dat vind ik nogal heel erg. Na ondertussen al vele verschillende personen van de klantendienst aan de telefoon te hebben gehad met telkens verkeerde en andere informatie waarvan ik dan de dupe zou worden in geval van geen abonnementswijzeging.

Vrijdag werd ik opnieuw opgebeld door de klantendienst om mij te vragen hoe het kwam dat ik zo een groot internet verbruik via 3G netwerk had. Op dinsdag 26 juni had ik al een SMS gekregen na 3 uur verbruik en wat later na 6 uur verbruik. Dus zoals hierboven vermeld telkens contact opgenomen met de klantendienst hieromtrent.

Dus heb ik dan opnieuw de hierboven vermelde uitleg moeten doen en toen heeft men mij verzekerd dat ik dit absoluut niet mocht betalen wat verkeerd is aangerekend en indien dit toch verkeerdelijk zou worden aangerekend dat ik dan onmiddellijk contact moest opnemen met de vriendelijke franstalige man die mij heeft opgebeld (heeft zijn naam en nummer nagelaten) en dat hij dan hiervoor het nodige zou doen. Dus opnieuw toegegeven dat het hun fout was en niet de mijne.

Nu hoop ik dat alles in orde zal komenL Ondertussen heb ik de internetverbinding via 3G op mijn smartphone uitgeschakeld tot ik zie via de e-services dat mijn pack is aangepast met het nieuwe pack. Het nog te betalen verbruik is nog steeds te zien via mijn e-services.

Hoe is het toch mogelijk dat zoiets kan gebeuren ? Zo te zien ben ik zéker niet de enige met problemen hieromtrent.

Ik vind namelijk dat de mensen van de klantendienst ten minste op de hoogte zouden moeten zijn van alle packs om iedereen correct te informeren over wat mogelijk is en wat niet.

Nu heb ik heel wat verkeerde informatie gekregen en beloften door verschillende personen van de klantendienst die niet mogelijk waren om uit te voeren of verkeerd werden uitgevoerd door hen.

Gelukkig werd de fout door de verschillende personen van de klantendienst die ik aan telefoon had telkens toegegeven dat ik erzelf niets kon aan doen en er geen enkele fout aan mij is gelegen en dat de fout enkek bij Belgacom zelf lag.

Nu de volgende factuur afwachten en zien dat de beloften worden waargemaakt. Ik hoop het alleszins.
Greetje11, ter info onderstaande post van Eva van Belgacom van paar dagen geleden :

Hallo allemaal,

Het is altijd belangrijk het onderscheid te maken tussen de oude packs en de nieuwe internet overal packs. Er is niet alleen een verschil in gratis 3G volume (oud maxipack 250 MB, nieuw internet overal maxipack 1 GB), maar er is ook een verschil bij invoering in ons ordersysteem.

Een kleine verduidelijking. Om van het gratis datavolume van 250 MB (oud maxipack) gebruik te kunnen maken met een gsm abonnement dient er een mobile internet laptop/tablet limited ingevoerd te worden in ons ordersysteem. De klant ontvangt dan een simkaart die hij moet activeren om met zijn gsm abonnement van het gratis datavolume gebruik te kunnen maken. Dit is een interne werkwijze om het datavolume ook aan de gsm te kunnen koppelen. De simkaart die opgestuurd wordt dient enkel voor een laptop of tablet en er is geen verplichting om deze ook daadwerkelijk te gebruiken. De simkaart van de gsm blijft dus gewoon behouden.

Bij de nieuwe packs is deze werkwijze niet nodig. Heeft de klant al een betalend internet on gsm abonnement dan wijzigt er niets in ons ordersysteem. De klant gebruikt dan eerst zijn betalend volume en als dit op is begint hij aan zijn gratis volume (dat eventueel gedeeld wordt met een laptop of tablet). Heeft de klant geen betalend internet on gsm abonnement dan activeren wij de optie mobile internet in ons ordersysteem.

Een klant kan ook maximum 1 laptop/tablet en 1 gsm van het gratis volume gebruik laten maken.

Ik hoop dat het op deze manier duidelijker geworden is.

Met vriendelijke groeten,

Eva

mvg
Hallo Eva,

Jij brengt mij opnieuw NIEUWE INFORMATIE die ik via mijn vele telefoontjes van deze week met de klantendienst niet gekregen heb.

Men heeft mij duidelijk gezegd dat ik moest kiezen tussen gebruik van GSM en laptop voor het verbruik van het gratis volum 1 GB van mijn nieuwe pack.

Ik kon de twee in elk geval niet actief laten. Daarom hebben ze mijn stick die ik zou kunnen gebruiken op verplaatsing voor gebruik van internet via 3G geblokkeerd voor internetverbruik op verplaatsing via 3G.

Kun jij dit voor mij nog eens nakijken aub. Want nu (tot op heden zie ik niets van activatie van nieuwe pack via "mijn e-services") zou ik enkel het gratis volume internet van 1 GB kunnen gebruiken met mijn smartphone en niet met mijn laptop/tablet.

Dus kreeg ik opnieuw eens verkeerde informatie want jij schrijft duidelijk "Een klant kan ook maximum 1 laptop/tablet en 1 gsm van het gratis volume gebruik laten maken."

Dus toch wel 1 laptop EN GSM. Dus totaal verbruik 1 GB kan wel gespreid gebruikt worden en op GSM en op laptop via 3G.

Dus Eva, indien mogelijk zou ik de optie verkiezen die mogelijk is zoals jij vermeld : 1 laptop & 1 gsm voor verbruik naar keuze verdeeld volgens nodig voor een totaal gratis volume van 1GB/maand via 3G netwerk. Wil jij dit voor mij eens nakijken en in orde brengen.

Van harte bedankt op voorhand.

Groetjes,

Greetje.


Je gsm abonnement moet wel in het pack inbegrepen zitten
@ Elsa,

Ik heb een nieuwe pack Internet Overal met Internet met Internet Comfort15 inbegrepen.

@ Xenne,

Bedankt voor de nieuwe informatie. Ik hoop dat Eva dit voor mij eens kan nakijken en in orde brengen zoals het hoort.

Ik ben haast het noorden kwijt met steeds die verschillende informatie die ik deze week kreeg via de klantendienst en nu verneem ik van U dat ze nog niet helemaal juist was vermits ze mijn stick van mijn laptop voor gebruik van internet via 3G geblokkeerd hebben, dus enkel nog Wifi mogelijk en 3G via GSM.

Dus volgens u is 3G op verplaatsing mogelijk voor ZOWEL LAPTOP ALS GSM en moest ik dus helemaal niet kiezen tussen GSM of laptop.

Bedankt,

Groetjes,

Greetje

Eva zal wel zorgen dat dit in orde komt hoor dit is hier al dikwijls ter sprake gekomen dat er op de helpdesk verkeerde info gegeven wordt maar komt altijd wel in orde via Eva.

Persoonlijk ook meegemaakt maar ook in orde gekomen via Eva daarom heb ik mij al dikwijls afgevraag of het team van Eva de mensen van de helpdesk niet beter kan op de hoogte brengen !!??

groetjes,

Elsa
@ Else,

Ik heb het volste vertrouwen in Eva. Zij heeft mij al meerdere keren geholpen bij problemen. Het is, zoals je meld, ook mijn mening dat de klantendienst veel beter op de hoogte zou moeten zijn van alles wat kan en mogelijk is of juist niet alvorens verkeerde informatie te geven. Zo raakt iedereen wel eens het noorden kwijt want je weet niet meer wat juist is of juist niet.

Ik ben een tevreden klant bij Belgacom en wil dit ook graag blijven, maar deze week heb ik meer naar Belgacom gebeld dan wat anders en dan op de koop toe nog steeds niet volledig in orde. Dus heb ik nog wel eventjes geduld en ben er eigenlijk van overtuigd dat alles wel op zijn pootjes terecht zal komen en zeker met de hulp van Eva en alle behulpzame forumleden hier.

Groetjes,

Greetje
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb juist hetzelfde meegemaakt (hier al meerdere keren beschreven). Het BCC wilde/kon mijn gratis mobiel volume van mijn oud pack niet activeren op mijn GSM/smartphone resp. bijvoegen bij mijn bestaand Mobile Internet Comfort op GSM (250MB), tenzij door overschakeling op een nieuwe packformule (men probeerde mij te verleiden met het hoger datavolume in de nieuwe packs), wat ik echter weigerde, omdat ik mijn TV-Favorite voordelen niet kwijt wou. Dat heeft zo een aantal weken geduurd. Ik had het al gemeld aan Eva in een privébericht met mijn gegevens. Het heeft een tijdje geduurd, maar dan kwam Eva met de oplossing, die Xenne hierboven, al beschreef. Zij liet mij een gratis datasim opsturen, die ik moest activeren. Ik heb dat gedaan met de USB-3G-stick van mijn kozijn, maar het kan bv. ook met een 3G-tablet. Die datasim krijgt dan een apart nr. (zoals je GSM) en het gratis volume wordt dan zowel in de E-services als in de Hello app. aan dat nummer toegekend en komt apart te staan. Eva heeft mijn bevestigd dat deze volumes "communicerend" zijn d.w.z. dat ik dat extra-volume ook volledig op mijn GSM kan gebruiken nadat mijn abonnementsvolume van 250MB opgebruikt is en omgekeerd.
Alleen die truk (om het computersysteem te omzeilen) met die gratis datasim kenden ze blijkbaar toen nog niet in het BCC.
Bedankt sinjoor72,

Ik ben wel overgestapt naar nieuw pack want ik had geen keuze, ofwel betaal je het aangerekende (ONTERECHT) mobiel internet of je stapt NU over naar het nieuwe pack.

Om nog meer moeilijkheden te vermijden heb ik dit dus gedaan. Eva is ondertussen via mail van alles op de hoogte gebracht en heb er alle vertrouwen in dat zij alles wel in orde zal brengen zoals het hoort.

Ook bedankt aan alle forumleden voor alle reacties die soms zeer leerzaam zijn en die ook veel beter op de hoogte zijn dan de mensen van de Belgacom klantendienst/helpdesk.
Bij Eric waar ik de vraag gesteld heb via een privé bericht heeft hij gezegd dat hij een telefoon van BGC gekregen heeft om hem te zeggen dat dit vroeg of laat toch uit komt en dat hij dan toch het verbruik zal moeten betalen en best zijn tweede sim deactiveert !!

groetjes,

Elsa
@ Greetje11, als ik mij niet vergis had jij ook tv favorite, zeker? dan ben je dus kwijt na overstap in zo'n nieuw pack?

mvg
@ senne,

Je hebt gelijk Xenne, ik had inderdaad ook TV & internet favorite. Dit ben ik dus kwijt. Ik was dit zeker niet van plan om te wijzigen, maar zoals eerder al gemeld, ik had eigenlijk geen keuze meer, kiezen of betalen terwiijl ik nergens een fout heb gedaan maar steeds maar verkeerde informatie gekregen heb.

Bij de activatie van mijn gratis mobile internet Overal werd er mij duidelijk gezegd dat ik recht had op 250 MB voor het surfen via 3 GB voor zowel gsm als laptop.

Dus ik kon mijn stick zou geactiveerd blijven voor gebruik van netwerk 3G en ook zou ik gecombineerd kunnen gebruik maken van het gratis volume 250 MB voor mijn gsm met behoud van abonnement dat ik toen had, dus Internet Overal met mobiel Evening & week-end. Dat was geen enkel probleem en dat was wat ik ook wou.

Maar toen alles aangerekend werd, kreeg ik heel meerdere andere versies te horen maar geen enkele meer die klopte met wat was afgesproken, zogezegd niet uitvoerbaar en automatisch geweigerd door computer Belgacom.

Vandaag vernam ik via dit forum dus dat het wel mogelijk is om gebruik te maken van 3G netwerk - gratis volume - voor ZOWEL GSM ALS LAPTOP.

Dus wat eerder was afgesproken was wel mogelijk, maar zoals eerder toegegven door Belgacom werd de activatie voor mijn GSM uit het oog verloren en kreeg ik onmiddellijk een factuur en creditnota voor onterecht aangerekend bedrag.

's Anderendaags zag ik via mijn e-services dat er opnieuw aangerekend werd en niets afgehouden van gratis volume en toen moest ik een nieuwe pack nemen.

Jammer maar helaas, ik vrees dat ik hier niets meer kan aandoen en hoop dat alles, met de hulp van Eva, in orde zal komen.

Groetjes,

Greetje
Laat gewoon Eva het probleem recht zetten en 't komt wel in orde.

Elsa
laat de afloop maar weten, Grietje

mvg
Reputatie 7
Badge +1
EeAaZe wilden mij hetzelfde lappen in het BCC, maar ik weigerde over te stappen omdat ik mijn TV-favorite voordelen (boeketten & credits) niet wou verliezen. Ik had mijn pack-contract nog maar begin februari verlengd in datzelfde BCC, op hun vraag trouwens, want ik kreeg dan alles één maand gratis. Ik hoef nl. geen groot mobiel datavolume. Met mijn 250MB v. Mobile comfort op GSM had ik eigenlijk genoeg, dus kon ik de tijd nemen om via Eva een oplossing voor die extra 100MB v. (oud) Pack met Internet Comfort toch nog te krijgen (uit principe). Dat is ondertussen geluk op de bekende manier. Ik weet niet of het nog zal lukken voor Greetje om alles nog terug te schroeven. Op die computers staat geen "return" of "undo" toets denk ik...maar je weet nooit. Eva kan redelijk veel gedaan krijgen. Succes !

Reageer