Beantwoord

Internet Maxi overdreven traag...

  • 8 December 2017
  • 10 reacties
  • 493 Bekeken

Hallo,

De laatste paar weken is men internet overdreven traag. De eerste paar maanden was de snelheid zoals het hoorde.

http://pxs.speedtestcustom.com/result/f9a00a10-dbb8-11e7-8590-ad16dd9d8969
http://pxs.speedtestcustom.com/result/b29579f0-dbba-11e7-b424-f9dc2605d8d0
http://pxs.speedtestcustom.com/result/d06290d0-dbba-11e7-b424-f9dc2605d8d0
Dit is het resultaat van men laatste meting.
Download speed
85 Mbps
Upload speed
15 Mbps

Hiervoor heb ik betaald.

Ik heb dit ook al telefonisch gemeld en ze gingen een technieker langssturen. We zijn ondertussen 5 weken later.

Mijn vraag is dus. What the fuck is er aan het gebueren? En wanneer komt die verrekte technieker? En wanneer krijg ik de snelheid dat ik voor betaal?
icon

Beste antwoord door KimB 8 December 2017, 17:29

Bekijk origineel

10 reacties

hoe meet je die speedtest hopelijk toch niet terwijl je met wifi op 2.4 GHz verbonden bent, want de snelheid kan daar om verschillende reden slecht zijn, zoals naburige wifi signalen enz....
zo een meting moet je doen als je met een utp kabel verbonden bent de bbox.
Ter info: je kunt altijd zelf een gratis technieker aanvragen via > http://proximus.be/happyhouse

De snelheid die je lijn zou moeten minimum halen kan je altijd hier opvragen > http://proximus.be/internetsnelheid

Je hebt waarschijnlijk al een bbox3 want met een bbox2 zal je met zijn wifi-g zelfs in goede omstandigheden maar zo een 15 a 20 Mbps halen.
De bbox3 heeft wifi n en ac aan boord en ook een 5GHz wifi band waar je veel hogere snelheden kunt halen.

Nog een bijkomende opmerking je abonnement waarvoor je betaalt maxi, duidt alleen aan wat je max zou kunnen halen indien je lijn dit aankan en de upload bv is door je maxi op 15 gecapt zelfs al kan je lijn bv 45 Mbps aan.
Reputatie 7
Badge +4
Goeiemorgen Michael, kan je me even je klantennummer doorgeven? Dan bekijk ik dit onmiddellijk even voor je. Groeten, Charlotte.
Goeiemiddag Charlotte,

Mijn klantennummer is 620366780. Bedankt voor de reactie.

Martin ik heb inderdaad een bbox 3 maar ik gebruik geen wifi ik heb men pc verbonden met een kabel.
Kheb ook gekeken op die internetsnelheid dat je zei en dit zou het moeten zijn.
Geadverteerde snelheid
tot 100 Mbps download - tot 15 Mbps upload
Maximumsnelheid beschikbaar voor 81.5% van de lijnen met uw configuratie
92 Mbps download - 13,8 Mbps upload
Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid
64,4 Mbps download - 5,5 Mbps upload

Is ver van wat ik krijg.

Mvg Michael
Reputatie 6
Badge +4
Deze snelheid (85 Mbps) meten we toch tot aan de modem. Heb je dit met meerdere toestellen? Of andere toestellen du momenteel niet aan het downloaden zijn. Heb je beter resultaat met een heropstarting van de modem? Via de achterkant waar de kabels zijn aangesloten is een zwarte schakelaar. Kan je die al eens proberen om 20 seconden af te zetten en terug op te zetten? Of als dit niet werkt eens een reset van de modem te doen door 15 seconden op het rood gaatje te drukken? Want de vertraging zou allesinds niet op de lijn zitten. Groeten Jean-Paul
Mijn internet snelheid verschilt aangelang welk uur van de dag. Deze morgen was het rond de 34Mb/sec.
Ik heb men modum eens gereset door 15 seconden op de rood gaatje te drukken en dit is het resustaat.
http://pxs.speedtestcustom.com/result/45970160-dc2e-11e7-8823-7f927697e17d

Het is hetzelfde als deze morgen. Het is natuurlijk al een pak sneller dan 14mb/sec maar nog altijd niet dicht bij wat ik voor betaal.

Mijn pc en tv zijn de enige toestellen dat momenteel internet verbruikt. Ik vind het gewoon raar dat ik sneller internet heb als de tv aanstaat dan als hij uitstaat. S'nachts heb ik echt overdreven lage Mb/s en tijdens de dag schommelt het tussen 15-35 Mb/s

Mvg Michael.
heb je eigenlijk een bbox3 want normaal zou je via vectoring wel al op een hoger basis VDSL/Vectoring moeten zitten.
ofwel is de reden te zoeken op je pc/laptop waarmee je de speedtest doet heb je ook soms een smartphone waar je eens de speedtest kunt doen op wifi-5.0-XXXX terwijl je dicht bij de bbox3 staat.
Ik heb zeker een Bbox 3 en dat ben ik 110% zeker aangezien het met dikke letters op men modem staat.

Heb de speedtest gedaan met men gsm en komt maar op 19 mb/s

Ik zelf heb hier heel weinig verstand van maar het lijkt me toch dat Proximus zelf dit zou moeten oplossen..?
Aangezien zei de "experts" zijn en ik voor de service betaal.

Ik wil niet boos of slecht overkomen maar zou het niet simpeler zijn moest die technieker dat me weken geleden beloofd was om die eens langs te sturen en deze "bullshit" te laten fixen?

Mvg michael
Inderdaad dat zou het simpelste zijn en als je in de 9 tips kijkt op hun site stellen ze zelf een happyhouse bezoek voor.(tip 9)
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html

#Heb de speedtest gedaan met men gsm en komt maar op 19 mb/s#

is dit terwijl je verbonden bent op het wifi-signaal met als SSID = Wifi-5.0-XXXX (SSID = naam van het draadloos netwerk)
Ja.

Maarja nu stop ik met zelf het te proberen te fixen. Als de technieker niet langskomt dien in gewoon een klacht in want dit begint seriues op men zenuwen te werken.

Ben blij dat ik over een paar weken verhuis zo kan ik terug gaan naar telenet. Als zij zeggen dat er iemand langskomt komen die personen gewoon. Niet zoals bij proximus ja wij komen op vrijdag dit uur endan krijg je een telefoon "onze auto staat in panne we kunnen niet komen" Nieuwe afspraak is niet nagekomen en dit is al weken geleden.

Ik ben al deze bullshit bue.

Merci martin om me toch proberen te helpen maar hier stopt het. Nog een leuke dag.

Mvg Michael
Reputatie 7
Badge +4
Dag Michael,

De tips waar Martin het over heeft vind je via deze link terug: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html

Indien je een smartphone hebt die via android werkt, kan je onze home optimizer app downloaden (https://play.google.com/store/apps/details?id=be.proximus.android.proximushomeoptimizer), daarmee kan je eenvoudig je wifi signaal analyseren en het kanaal ervan aanpassen.

Als je liever hebt dat er een technieker langs komt hiervoor kan je steeds een happy house technieker aanvragen via onze website.




Mvg,

Kim

Reageer