Internet Favorite - Nieuwe snelheden

  • 3 November 2010
  • 20 reacties
  • 3078 Bekeken

  • Apprentice
  • 6 reacties
Beste

Ik heb gemerkt dat mijn snelheden verhoogd zijn, zo zie ik namelijk op mijn router instellingen dat mijn downstream 30Mbit is en mijn upstream 6Mbit. Nu vraag ik mij echter af of het normaal is dat ik zoveel snelheid verlies. Voordien toen ik 20Mbit downstream had kwam ik aan 17-18Mbit snelheden. Nu dat ik 30Mbit heb kom ik tot 19.5Mbit maar niet hoger, het lijkt me wel sterk dat ik in principe maximaal 2Mbit extra krijg van de nieuwe 10.



Bovenstaande afbeelding geeft mijn huidige snelheden weer. Mijn oude snelheden waren de volgende:

Oud

De upload is wel aardig gestegen maar de download is een zeer klein verschil voor een 10Mbit upgrade. Nu vroeg ik mij af of dit normaal is? Mijn login is trouwens fa039564 .

Met vriendelijke groeten

20 reacties

Leest er hier iemand eigenlijk forum postings, andere dan de zijne? :)

Ad nauseam .. uw Favorite lijn synct op 30/6 maar is gelimiteerd tot 25/3,5 max snelheid voor Favorite .. de reele snelheid boet ong 10% in aan "protocol overhead" (omdat je VDSL signaal moet omzetten in ethernet= computersignaal, dus verlies je "snelheid") dus met eventueel een TV signaal of twee actief kan je niet klagen .. :D
Zoals Regulus al zei: bij een Favorite abonnement is de snelheid voor internet gelimiteerd op 25 Mbit. Het "stuk tussen 25 en 30 Mbit" is gereserveerd voor BelgacomTV.

Wat wel vreemd is, is dat u slechts op 19,5 geraakt, terwijl ik toch eerder waarden rond de 22-23 verwacht. Bent u draadloos verbonden met de bbox2 of met een kabel?

(en voor de zekerheid: uw TV decoder staat toch af als u de snelheidstest doet?)
Ik ben draadloos verbonden met de bbox2, maar ik heb al eens de vergelijking gedaan met of zonder kabel en soms is met de kabel mijn snelheid zelfs trager dan met draadloos. Ik heb geen digitale TV + thuis ben ik de enige die het internet gebruikt.

Mijn favorite abo wordt dus enkel door mezelf gebruikt via wireless, ik had niet gelezen dat de max snelheid gelimiteerd was op 25Mbit aangezien op het vorige forum ik al een antwoord gekregen op een andere vraag die zei dat mijn lijn binnekort werd overgeschakeld naar 30Mbit. Dat ik 5Mbit kwijt ben door de digitale tv die ik niet eens heb is best wel irritant ^^.

Alvast bedankt voor de reacties!
FYI .. Uw lijn wordt sowieso overgeschakeld op een max 30/6 profiel als synchronisatiesnelheid (17B oid) omdat je anders niet eens 25Mbps kan krijgen ... wegen uw type abo nl Favorite wordt uw lijn gelimiteerd tot 25/3,5 niets meer, niets minder en als ik het goed begrijp krijgt men die volle 30Mbps maar met een "Intense"? abo .. oid .. al deze waarden worden echter gedicteerd door twee bijkomende parameters nl de afstand tot het "onderstation" (ROP) die mag max 400 meter zijn en dat wordt dan nog gekoppeld aan de maximale signaaldemping over de kabel.

Je snelheid "meten" over een wireless link is sowieso nutteloos, je kan evengoed een natte vinger omhoog steken .. de enige juiste manier is wired, direct naar de bbox .. oh & BTW .. met speedtest.net krijgt men de meest debiele waarden afhankelijk van browser en locatie .. 😃 meet "speed.io" zou je, wired en in optimale omstandigheden, iets rond de 22,5Mbps moeten halen

Met de google chrome browser .. kompleet maf ...


Eitherway als het 25Mbit cap is waarom verlies ik op mijn download 7Mbit & op mijn upload bijna zo goed als niks? Op die speed.io shizzle kwam ik op 15Mbit download & 3.3 upload. Je kan nu wel zeggen wireless dit & wireless dat , maar al mijn gemeten resultaten zijn met wireless. Voordien was het 20mbit met 2-3Mbit verlies, nu heb ik 5Mbit extra die ik compleet verlies of mss 1Mbit extra van krijg. Ik weet dat er snelheidsverlies is qua range van de centrale en dergelijke meer.

For the record: Wireless + Chrome + Enigste machine die op mijn router connected is:



Ik heb nog nooit absurde resultaten als jouw voorbeeld gekregen op speedtest.
Reputatie 2
Badge +1
Meet eens met kabel... en je zal zien dat de resultaten vermoedelijk wel de geadverteerde snelheden halen...
Is er enige mogelijkheid om mijn wireless netwerk te verbeteren zodat deze die snelheden kan halen? Mijn router staat namelijk boven en ik zit altijd in de living. Zonder de router te versplaatsen weliswaar
FYI .. ik heb ALTIJD absurde resultaten met speedtest.net :)

.. en lees uw eigen antwoord ... met een 20 of met een 25Mbps profiel haal je op wireless vrijwel dezelfde throughput .. wat denk je nu zelf wat de bottleneck is? heck .. 't is al voldoende dat een van uw buren zijn WiFi aanzet opdat uw speedtest de mist ingaat ...
<quote="Ech">
Is er enige mogelijkheid om mijn wireless netwerk te verbeteren zodat deze die snelheden kan halen? Mijn router staat namelijk boven en ik zit altijd in de living. Zonder de router te versplaatsen weliswaar
</quote>

- een repeater
- een andere draadloze router met een sterker signaal achter uw bbox hangen, bij voorkeur 802.11n (vb: Linksys E2000 of E2100L)
Ik heb hetzelfde probleem. En het heeft weinig met wireless of niet te maken. Wireless zal de snelheid wel in negatieve zin beïnvloeden, maar dat mag niet in zo'n hoge mate !

Ik werk NIET draadloos, heb GEEN Belgacom TV en toch haal ik slechts maximale waarden rond 18 Mbps. Speedtest is niet zaligmakend, maar speed.io al helemaal niet. Daar haalde ik vandaag 17.5/2.8 Mbps. De "beste" resultaten haal ik met Ziggo (http://speedtest.ziggo.nl/). Momenteel 18.3/3.2 Mbps, dus ver van de 22 die je zou mogen verwachten ! (en van Eva moet je ook niet veel reactie verwachten, ik denk dat die met vakantie is sinds de invoering van deze Belgacom Community).
@Mikki

De "beste" resultaten zijn in deze totaal irrelevant .. het gaat er om dat je de beste "zo juiste mogelijke" resultaten kan lezen .. en voor wat mijzelf betreft is speedtest.net daar volledig knudde .. 🙂 ik heb al pieken gehad tot 145 en 165 Mbps Verstomd

.. en voor wat WiFi interferenties betreft .. kijk op het userbase forum .. daar is gepost wat de mogelijke problemen zijn ivm interferentie in functie van het gekozen WiFi kanaal ... vergeet niet dat "vers uit de doos" de meeste Wiefietjes op kanaal 6 (of 11) staan dus als je buren allemaal ... inderdaad :)

Een "sterker" WiFi signaal is geen echte oplossing toch niet als ge het probleem niet wil verplaatsen tot bij uw buren!
<quote="Mikki">
Ik werk NIET draadloos, heb GEEN Belgacom TV en toch haal ik slechts maximale waarden rond 18 Mbps.
</quote>

Mikki, ben je wel al overgeschakeld op het 30 Mbit profiel? Ik heb zo'n vermoeden dat je nog steeds op 20 Mbit zit (zoals mijzelf). Ga eens naar http://192.168.1.1 en kijk naar de line rates.
Wouter,

Ik zit reeds een tijdje op het 30 Mbit profiel, maar kwa downloadsnelheid maakt dit niets uit. Upload is wel verhoogd.
Dag,

Bij mij is het hier hetzelfde, ik zit sinds gisteren ook op het 30mb profiel en mijn downloadsnelheid is hetzefde gebleven 19mb maar mijn Uplaod is wel verhoogd. Als ik mijn tv aanzet op een hd post blijft mijn snelheid nu op 19mb staan wat vroeger niet het geval was, zodus denk ik dat mijn modem zeker die 30mb krijgt. Kan iemand van belgacom hier eens op antwoorden of dat normaal is?

Ik dank u.
Mikki en Adi,

scroll eens helemaal naar vooraan in dit topic en lees daar de eerste reactie.

Groetjes Twen

reacties


  • https:///people/c5beb2c66d


    • geplaatst nov. 3 door https:///people/c5beb2c66dFavorite User


      • https:///posts/9d3f8d7879?lang=nl_NL&opentoken=QXBpS2V5PTM3TWNKaGI0aU16WjVqS0ImcF9jaWQ9MzQ5NCZwX2VtYWlsLmFkZHI9d2lsbHlhZ2h0ZW4lNDBza3luZXQuYmUmcF9uYW1lLmZpcnN0PVR3ZW4mcF9uYW1lLmxhc3Q9LiZTaWduYXR1cmVWZXJzaW9uPTImU2lnbmF0dXJ
        • https:///scripts/flagobject?objectType=Comment&objectId=3025&action=flag&redirect=%2Fposts%2F9d3f8d7879%3Flang%3Dnl_NL%26opentoken%3DQXBpS2V5PTM3TWNKaGI0aU16WjVqS0ImcF9jaWQ9MzQ5NCZwX2VtYWlsLmFkZHI9d2lsbHlhZ2h0ZW4lNDBza3luZXQuYmUmcF9uYW1lLmZpcnN0PVR3ZW4mcF9uYW1lLmxhc3Q9LiZTaWduYXR1cmVWZXJzaW9uPTImU2lnbmF0dXJlPUs4RlVidW9pOVlVWmtWZXY1TjNENjR4dTZNYyUzRCZwX3Nlc3Npb25pZD15dWh0S0dlayZwX3RpbWVzdGFtcD0xMjg5MzgzMzEyJnBfaXA9OTEuMTc2LjIxNy4yMzY%2A

        [/list]
        [/list]



        Leest er hier iemand eigenlijk forum postings, andere dan de zijne? Onschuldig

        Ad nauseam .. uw Favorite lijn synct op 30/6 maar is gelimiteerd tot 25/3,5 max snelheid voor Favorite .. de reele snelheid boet ong 10% in aan "protocol overhead" (omdat je VDSL signaal moet omzetten in ethernet= computersignaal, dus verlies je "snelheid") dus met eventueel een TV signaal of twee actief kan je niet klagen ..





        [/list]
Waarom zegt belgacom dan dat onze snelheid naar 25mb gaat gaan en volgens u er toch niets gaat aan veranderen?Verstomd
Eva,

Ik heb internet favorite maar mijn downloadsnelheid is beperkt tot +/- 16 Mbps en mijn uploadsnelheid tot 1,5 Mbps. Kan hier niets aan gedaan worden? fc863946

Groetjes

Dirk
@Twen : heb ik gedaan hoor, maar volgens mij is 25 - 10% gelijk aan 22,5 en niet ongeveer 18 !

Groetjes
Mikki, ik meen te mogen begrijpen dat je uploadsnelheid verhoogt is tot de beloofde (3,5), maar je downloadsnelheid (25) niet.

Laat door 080022700 eens controleren of men je toevallig niet heeft laten staan bij de wijziging op 20/3,5 inplaats van te verhogen naar 25/3,5. Dus de upload wel gewijzigd maar de download niet. Komt meer voor las ik op een andere forumsite.

Groetjes Twen


Vanaf vandaag is mijn snelheid goed zonder iets aan te doen, zie test.:D

Results from http://www.speed.io
(Copied on 2010-11-12 16:52:24)
Download: 24209 Kbit/s
Upload : 3522 kbit/s
Connects : 2667 conn/min
Ping: 21 ms

Reageer