Vraag

Internet comfort maandelijks verbruik van 300Gb naar 150?

  • 9 August 2016
  • 41 reacties
  • 1375 Bekeken

Hoi, weet iemand misschien het antwoord hierop?

Ik kreeg net melding van Proximus bijna aan de maandelijkse verbruiklimiet te zitten , wat niet ongebruikelijk is maar wel heel vroeg op de maand.
Bij controle zie ik nog 10 Gb over te hebben van mijn 150?! Gb nochtans kon ik gezworen hebben dit voordien steeds 300 gb was.

De mogelijkheid om gratis 20 gb pakketjes te bestellen bestaat ook niet meer (nu 5€) maar nu zit ik wel erg snel aan mijn limiet.
Ik heb hier geen bericht over gekregen of vergis ik mij..

41 reacties

praktisch heb ik het al getest en het is 100 Mbps voor mijn comfort pack
Reputatie 7
Badge +6
Dan vallen bij jou theorie en praktijk gelukkig samen, Elsa, maar ik heb ook een comfort pack en die 100 is hier niet te halen, verre van, plus hier zijn ook nog PLC's, kan niet anders. We kunnen er alles meedoen wat we willen, dus we staren ons niet blind op de cijfertjes.
Wat Coltron zegt is toch wel belangrijk, dat zeg je ook regelmatig: doe eens de Proximus speedtest om te zien wat je echt kan halen. Dat zou Gravity ook eens moeten doen om te weten wat hij werkelijk zou krijgen en hopelijk is dat het hoogste, maar het is de theorie. Dat staat ook in de Proximus uitleg (allicht achter een * of een cijfertje), maar die leest men dikwijls niet en dan kan de ontgoocheling groot zijn.
Ja die packsnelheden zijn snelheden die het pack max toelaat en de prox speedtest zijn de lijnsnelheden die max kunnen gehaald worden (functie van de lengte of beter gezegd afhankelijk hoeveel verzwakking er op je lijn zit en of je reeds al dan niet op vectoring staat )
Dus wat je max kunt halen is wat het laagst is van beiden, packsnelheid of lijnsnelheid
Voor packsnelheid is dit 100 voor comfort en Maxi de hoogste lijnsnelheid die je in het beste geval kunt halen is ook 100
Hier heb je de drie formules op 1 rij op een bladzijde dat je moet opzoeken via de zoekrobot van PX. Is handiger overzicht.
http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/internet/internetabonnementen.html

Voor het start pakket dat de klant daar extra GB moet bestellen en er voor betalen als hij aan zijn 150 GB zit vind ik logisch.

Voor Comfort en Maxi snap ik de redenering niet van PX dat de klant moet beginnen inloggen op zijn My Proximus om gratis extra volume te bestellen. Noem dat klantonvriendelijke dienstverlening. Al die extra klikken voor de klant.

Ik heb het start pakket gemiddeld 10 GB per maand verbruik.
Heb nu 2 maand netflix verleden maand zat ik aan ongeveer 40 GB verbruik en had ervoor 50 uur film en 30 uur online gamen en rest beetje surfen.
Zijn nu 8 augustus en zit nu aan 7 GB verbruik.

Ben ik ben nu supernieuwsgierig om bevoordeeld meer dan 150 GB te gebruiken met het comfort pakket lig dan die vaste pc permanent te downloaden of wat?
Zelf als je dagelijks 10 uur film bekijkt op netflix kom je nog niet aan 150GB.
Wat gebruiken jullie op de vaste pc dat jullie niet toe komen stel die vraag als computer dummy

grtt
Netflix in hoogste kwaliteit is ook al 7GB a 10 GB/uur dacht ik
Maar iemand die bv Crashplan gebruikt om te backuppen komt al gemakkelijk aan 500GB per maand
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb het start pakket gemiddeld 10 GB per maand verbruik.
Heb nu 2 maand netflix verleden maand zat ik aan ongeveer 40 GB verbruik en had ervoor 50 uur film en 30 uur online gamen en rest beetje surfen.
Zijn nu 8 augustus en zit nu aan 7 GB verbruik.
Ben ik ben nu supernieuwsgierig om bevoordeeld meer dan 150 GB te gebruiken met het comfort pakket lig dan die vaste pc permanent te downloaden of wat?
Zelf als je dagelijks 10 uur film bekijkt op netflix kom je nog niet aan 150GB.
Wat gebruiken jullie op de vaste pc dat jullie niet toe komen stel die vraag als computer dummy
grtt


Patrick, onder de schoolvakanties heb ik hier volumes van 800GB/maand, en heb geen Netflix.
aan torrent applicaties 😉
Reputatie 4
Badge +2
aan torrent applicaties ;-)
Dat zou best kunnen...en online gaming...
Reputatie 6
Badge +3
Hier school vakantie: record 108 GByte op 1 dag, met maxi pack. Gelukkig want daardoor kan ik snel mijn limiet optrekken à 150GB per rondje muisklikken...
Beter gaan pokemonnen, pokemon data verbruik wordt niet aangerekend voor het ogenblik en dan kom je mss toe met start ipv maxi :LOL:
Reputatie 6
Badge +3
Beter gaan pokemonnen, pokemon data verbruik wordt niet aangerekend voor het ogenblik en dan kom je mss toe met start ipv maxi :LOL:
geen idee wat ons zoontje heeft uitgespookt , maar met kinderen heb je met een start zeker nooit genoeg.
Comfort in een pack is minimaal nodig, maar dan wel véél extra werk om volume "gratis te kopen" à 20MB per keer...
Of enige keren na elkaar opladen tot je voldoende GB's hebt vraagt inderdaad wat tijd maar mss eens uitleggen aan 't zoontje hoe hij dit kan gratis bijladen, dan ben je van dat vervelend werk af :-))))
Reputatie 7
Badge +6
maar mss eens uitleggen aan 't zoontje hoe hij dit kan gratis bijladen, dan ben je van dat vervelend werk af :-))))
Elsa, best is om je login en paswoord als MyProximus account owner niet te geven aan iemand anders. Je kunt namelijk wel meer dingen doen dan die volume pakketjes bijbestellen (andere diensten activeren, ...). Je blijft, als account owner, wel verantwoordelijk voor alle handelingen op MyProximus...

Groeten,
Wim
Reputatie 7
Badge +1
maar mss eens uitleggen aan 't zoontje hoe hij dit kan gratis bijladen, dan ben je van dat vervelend werk af :-))))
Elsa, best is om je login en paswoord als MyProximus account owner niet te geven aan iemand anders. Je kunt namelijk wel meer dingen doen dan die volume pakketjes bijbestellen (andere diensten activeren, ...). Je blijft, als account owner, wel verantwoordelijk voor alle handelingen op MyProximus...

Groeten,
Wim

volledig akkoord....
Ik denk wel dat Frank dit zal doorgehad hebben dat het om te lachen was en zelf al zou hij het niet door gehad hebben dan ik denk niet dat hij dit door 't zoontje zou laten doen ook !

Maar het bericht van Wim is wel belangrijk voor deze klanten die dit nog niet moesten weten.
Reputatie 6
Badge +3
:8 ha inderdaad, mijn login ga ik niet doorgeven zolang ik zelf de rekening moet betalen.
Anderzijds zou het toekennen van volume door Proximus ook automatisch kunnen gebeuren in plaats van de snelheid automatisch te verlagen.
OF proximus zou een verhoogd volume kunnen laten doorlopen naar volgende maanden aangezien het tenslotte een "abonnement" betreft en een abonnement is voor mij nog altijd méér dan een maand...

Reageer