Vraag

Internet comfort maandelijks verbruik van 300Gb naar 150?

  • 9 August 2016
  • 41 reacties
  • 1375 Bekeken

Hoi, weet iemand misschien het antwoord hierop?

Ik kreeg net melding van Proximus bijna aan de maandelijkse verbruiklimiet te zitten , wat niet ongebruikelijk is maar wel heel vroeg op de maand.
Bij controle zie ik nog 10 Gb over te hebben van mijn 150?! Gb nochtans kon ik gezworen hebben dit voordien steeds 300 gb was.

De mogelijkheid om gratis 20 gb pakketjes te bestellen bestaat ook niet meer (nu 5€) maar nu zit ik wel erg snel aan mijn limiet.
Ik heb hier geen bericht over gekregen of vergis ik mij..

41 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Welk pack heb je ? bij Comfort en Maxi zijn de pakketjes gratis, wel als je ze in een pack hebt.
Ik zie net dat ik mij vergis van pack , ik heb toch start. de verwarring zit er in dat ik een limiet van 150 Gb heb ipv de geadverteerde 100? en voordien wel gratis pakketjes had.

Weet u hier meer van? waar haal ik momenteel het meeste voordel uit? ik wil alleen een hogere datalimiet (geen limiet ).

alvast bedankt
Bv. waarom zou ik geen comfort nemen als datapakketjes gratis zijn? scheelt toch wat geld ..
Voor comfort: Myproximus -> klik op internet ->





Dit vond ik alvast tussen de 'voetnoten'
1 Vast internet: onbeperkt volume: enkel voor persoonlijk gebruik conform aan de algemene voorwaarden van Proximus. Internet Start: als de klant 100 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 1 Mbps, tenzij hij Extra Volume van 20 GB aan €5 bestelt via MyProximus. Internet Comfort: als de klant 150 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 3 Mbps, tenzij hij Extra Volume van 20 GB aan €5 bestelt via MyProximus. Internet Maxi : als de klant 500 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 5 Mbps, tenzij hij een gratis Extra Volume van 150 GB activeert via MyProximus.

Vast internet in een Pack: onbeperkt volume: enkel voor persoonlijk gebruik conform aan de algemene voorwaarden van Proximus. Internet Start: als de klant 150 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 1 Mbps, tenzij hij Extra Volume van 20 GB aan €5 bestelt via MyProximus. Internet Comfort: als de klant 300 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 3 Mbps, tenzij hij gratis Extra Volume van 20 GB activeert via MyProximus. Internet Maxi: als de klant 500 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 5 Mbps, tenzij hij gratis Extra Volume van 150 GB activeert via MyProximus

wat me nog niets vertelt over de datalimieten. ik ga wel even aan het bellen
Myproximus -> klik op internet ->






Bedankt maar kost 5€ met start internet , en dan weet ik nog niet waarom de datalimiet gehalveerd is .
Heb contact opgenomen met klantendienst en pakket hoger genomen (van start naar comfy) +10 !
500 Gb datalimiet is mij beloofd. De huidige website blijkt verouderde datalimieten te hebben (wat nog steeds vreemd is)

Aangezien ik volgens de huidige website recht had op 100 Gb (in realiteit had ik 300gb) en nu heb ik daadwerklijk 150 gb ??
De man bij de klantendienst had niet echt goed door wat ik bedoelde en verzekerde me dat dit reeds enkele maanden gewijzigd was...

na telefoongesprek nog een oproep met privénummer gekregen (2seconden stilte) om een robottele-enqueteur te krijgen. bedankt 15 minuten aande telefoon was nog niet genoeg...
Reputatie 7
Badge +6
De datalimiet van Start is niet gehalveerd: voor internet Start in een pack is dat al sedert geruime tijd 150 GB:


Voor Comfort in een pack is volume onbeperkt :

, omdat je gratis volumepacks van 20GB kan bijbestellen.
Een volumepack bij internet Start in je pack bijbestellen kost idd 5€.
De datalimiet van Start is niet gehalveerd: voor internet Start in een pack is dat al sedert geruime tijd 150 GB:


Voor Comfort in een pack is onbeperkt :

, omdat je bij je 300GB gratis volumepacks van 20GB kan bijbestellen.
Een volumepack bij internet Start in je pack bijbestellen kost idd 5€.



bedankt voor de reply , dan is de doorvoering erg laat bij mij geweest op tot begin deze maand altijd 300gb gehad en gratis datapakketen
De datapaketten waren wel al sedert een maand aan 5€..

maar het is me nu duidelijk, factuur gaat net de 60€ op nu voor basis TV en (wat ik basis vind) internet..
Er werd mij trouwens verteld dat de comfort een limiet van 500 GB heeft maar hierboven leid ik af dat het onbeperkt is? ik ben benieuwd als het actief is wat ik nu zal hebben...
Reputatie 4
Badge +2
Er werd mij trouwens verteld dat de comfort een limiet van 500 GB heeft maar hierboven leid ik af dat het onbeperkt is? ik ben benieuwd als het actief is wat ik nu zal hebben...


Data volume bij Internet Comfort in een pack is onbeperkt, niet in een pack zit je aan 150Gb/maand.
Er werd mij trouwens verteld dat de comfort een limiet van 500 GB heeft maar hierboven leid ik af dat het onbeperkt is? ik ben benieuwd als het actief is wat ik nu zal hebben...


Data volume bij Internet Comfort in een pack is onbeperkt, niet in een pack zit je aan 150Gb/maand.


Vreemd, net aande telefoon werd mij medegedeeld comfort = 500gb limiet aan 70mbs en maxi is geen limiet aan 100 mbps
werd niets over 'packs' vermeld.

Ik weet zelfs niet of ik een 'pack' heb ik heb basis tv en nu comfort internet..
Reputatie 7
Badge +6
Het is onbeperkt:volgens de procedure die Elsa hierboven geeft, kan je zoveel volumepacks bijbestellen als je wil. Je moet ook niet wachten tot je 'volume' bijna opgebruikt is. Velen bestellen al volumepacks 'op voorhand' als ze denken niet voldoende te gaan hebben. Zo zijn ze zeker aan de zelfde snelheid te kunnen blijven internetten.
Het is onbeperkt:volgens de procedure die Elsa hierboven geeft, kan je zoveel volumepacks bijbestellen als je wil. Je moet ook niet wachten tot je 'volume' bijna opgebruikt is. Velen bestellen al volumepacks 'op voorhand' als ze denken niet voldoende te gaan hebben. Zo zijn ze zeker aan de zelfde snelheid te kunnen blijven internetten.

Ik ken het systeem , heb hier aal meermaals gebruik van gemaakt. maar schept niet echt verduidelijking op wat er nu speelt.
Weet iemand hoe lang activeren kan duren van Start naar comfort? zal pas voor morgen zijn zeker . mvg
Reputatie 7
Badge +6
Jamaar, dat maakt wel een verschil:
internet comfort (niet in een pack):


Zou een pack TV + Internet Comfort niet voordeliger zijn?
Janaar, dat maakt wel een verschil:
internet comfort (niet in een pack:



wat is een 'pack' ? en waarom werd mij dan net bij mijn bestelling aan de telefoon een limiet van 500 gb beloofd aan 10 € meer.
Vreselijk ingewikkeld word het ! 😠 bedankt voor jullie hulp alvast...
Reputatie 7
Badge +6
Kijk hier eens:daar kan je zelf je producten kiezen en je pack samenstellen:samengevoegd is het goedkoper dan allemaal apart:dat is de bedoeling:
www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer/particulieren/producten/pack-internet-tv-telefonie-gsm/stel-mijn-pack-samen.html
Een pack bestaande uit TV + internet comfort zou dan 54,95€ /m kosten, maar je kan er bv ook nog je gsm abo's aan toevoegen en/of een vaste lijn.
Kijk hier eens:daar kan je zelf je producten kiezen en je pack samenstellen:samengevoegd is het goedkoper dan allemaal apart:dat is de bedoeling:
www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer/particulieren/producten/pack-internet-tv-telefonie-gsm/stel-mijn-pack-samen.html
Een pack bestaande uit TV + internet comfort zou dan 54,95€ /m kosten, maar je kan er bv ook nog je gsm abo's aan toevoegen en/of een vaste lijn.


bedankt, wel triest dat dit niet automatisch samengerekend word of verteld door proximus medewerkers. bespaar me namelijk geld ..
Reputatie 7
Badge +6
Normaal spreken medewerkers toch wel over de voordelen van een pack, dus dat verbaast me wel, eigenlijk. Je kan het natuurlijk ook allemaal eens gaan bekijken/bespreken in een Proximus center, om meer duidelijkheid te scheppen in wat je nu hebt/ in de toekomst zou willen.
Normaal spreken medewerkers toch wel over de voordelen van een pack, dus dat verbaast me wel, eigenlijk. Je kan het natuurlijk ook allemaal eens gaan bekijken/bespreken in een Proximus center.

Ik wou net de 2 samenvoegen in een pack (tv basic en internetcomfort) en dan zie ik idd de prijs van 54.95 maar eenmalige installatiekosten terwijl ik aan het begin van de pagina (survey) aangeef al proximusklant te zijn. Dus bel ik nogwel eens morgen naar de dienst om het te laten samenvoegen...
Reputatie 7
Badge +6
Daar vraag je inderdaad best eens naar, want dat is dan toch een dure oefening. Succes ermee!
Reputatie 4
Badge +2
Er werd mij trouwens verteld dat de comfort een limiet van 500 GB heeft maar hierboven leid ik af dat het onbeperkt is? ik ben benieuwd als het actief is wat ik nu zal hebben...


Data volume bij Internet Comfort in een pack is onbeperkt, niet in een pack zit je aan 150Gb/maand.


Vreemd, net aande telefoon werd mij medegedeeld comfort = 500gb limiet aan 70mbs en maxi is geen limiet aan 100 mbps
werd niets over 'packs' vermeld.

Ik weet zelfs niet of ik een 'pack' heb ik heb basis tv en nu comfort internet..


Opletten met die snelheid van 70Mbps bij Comfort en 100Mbs bij Maxi, dat zijn maximale theoretische snelheden, in de praktijk kan het best zijn dat je zowel bij Comfort als bij Maxi een veel mindere snelheid hebt en dat er dus geen verschil in snelheid is !
Je kan wel je snelheid op je thuis adres bij benadering te weten te komen met deze link :

http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html
je zegt: Opletten met die snelheid van 70Mbps bij Comfort en 100Mbs bij Maxi
beide 70 voor internet en beide 100 in een pack
Reputatie 4
Badge +2
je zegt: Opletten met die snelheid van 70Mbps bij Comfort en 100Mbs bij Maxi
beide 70 voor internet en beide 100 voor een paxk


Ja, als reactie hierop : "Vreemd, net aan de telefoon werd mij medegedeeld comfort = 500gb limiet aan 70mbs en maxi is geen limiet aan 100 Mbps"

De info die gegeven of begrepen wordt klopt dus niet altijd met de werkelijkheid of wordt door elkaar gehaald !

Reageer