ineens is het niet meer mogelijk een tweede TV aan te sluiten

  • 4 August 2011
  • 30 reacties
  • 1095 Bekeken

  • Rising star
  • 10 reacties
Hallo,ik begrijp niet goed hoe dit mogelijk is. Tot maart van dit jaar had ik 2 TV's,maar daar er 1 stuk ging, heb ik tijdelijk ik de decorder opgezegd. Nu een paar maanden later schaf ik mij terug een 2 de Tv aan en koop een decorder in plaats van huren.Maar na veel telefoons , zegt belgacom mij nu dat er een tweede aasluiting op mijn lijn niet mogelijk is.Onbegrijpelijk want ik heb al jaren 2 aansluitingen gehad. Ze zouden een oplossing zoeken? Ik zit nog altijd te wachten.Bravo Belgacom, als je zo voort doe, dwing je mij na al die jaren klant te zijn over te schakelen.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Bel eens naar de technische dienst 0800 22700 en vraag of ze die oude decoder, die je hebt binnen geleverd, niet in hetr systeem op jouw lijn hebben laten staan. Zolang die niet verwijderd is kan je geen andere aansluiten. Doe ook eens een check hoeveel TV's je volgens de berekenmodule kan aansluiten.

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv

Nog een vraagje, heb je al eens gecheckt op de configuratiesite van de modem, of je al VDSL2 hebt ?

http://192.168.1.1/

onder advanced settings/status
Hallo op de eerste link heb ik gezien dat er maar voor 1 TV aansluiting is,wat ik niet begrijp omdat ik altijd 2 TVs heb gehad en op de site van de modem heb ik gekeken , maar zie nergens VDSL2 staan. Misschien heb ik niet goed gezien.
kijk eens wat je ziet staan bij Dowstream Line Rate & upstream line rate als je kijkt via http://192.168.1.1/

de verklaring die sinjoor71 gaf leek me aannemelijk (ttz oude decoder die nog in systeem zat), maar als site zegt dat je maar 1 tv kan krijgen lijkt het wel of jouw lijn gedowngrade is. misschien van adsl2 naar adsl? raar.......

mvg
best eventjes belgacom bellen, om lijn meting te doen, dat is het snelste.
Hallo downstream 4640

upstream 512 kbps

heb belgacom laten meten en daarom mijn vraag; heb jaren 2 TV's gehad en nu is dat niet meer mogelijk???? zeer raar , heb zelfs gevraagd of dat ik mijn abonnement moet verhogen,maar dit heeft er blijkbaar niets mee te maken. De modem is een nieuwe van verleden jaar, daar kan het dus ook niet aan liggen

Ik denk dat belgacom zijn klanten liever naar telenet stuurd.
Reputatie 7
Badge +3
Met zo een lage waarde zit je op ADSL en niet op Vdsl en dan is inderdaad een tweede TV niet mogelijk. (of op een repair profiel wat me zou verwonderen)

Bel eens naar het nummer 080022424 en volg de instructies .
Ik heb die test juist gestart.Wat kan ik met het resultaat doen?
Reputatie 7
Badge +3
Check nu opnieuw uw downstream en upstream via 192.168.1.1 in je internet browser

Zijn de waarden nu hoger dan zat je op een repair profiel.
Is uw down- en upstream nu verandert ?

correctie: 'patrick 2060' was me juit voor
Ik moet de uitslag van de test nog afwachten,dit is binnen 10 minuutjes
ondertussen kan het weeral om zeep zijn :D
volgens de instructies moest ik 20 minuten wachten, dan de decorder uitschakelen en test zou nadien op het beeld te zien zijn
Ik weet niet waar die test staat,ik krijg hier niks te zien
Reputatie 7
Badge +3
je moet naar 192.168.1.1 in je webbrowser surfen en daar kijken of je up/downstream veranderd is
Deze is nog hetzelfde als daarvoor
Reputatie 7
Badge +3
Dan zit je op ADSL en niet op VDSL het beste is bellen naar 080022700 om te laten nakijken waarom je nu op ADSL zit deze helpdesk is tot 22.00 uur bereikbaar

Welke modem heb je??
een b-box2
Reputatie 7
Badge +3
Bellen naar 080022700 B-box2 is voor VDSL dus is er een probleem op je lijn
Reputatie 2
Badge +1
@Patrick: BBOX2 werkt voor zowel ADSL/ADSL2+ als VDSL2.

@Topicstarter: bel eens met 0800 22 700 voor meer uitleg
niet volledig correct.

bbox2 is ook ADSL compatible, dus kan ook zijn dat die een bbox2 gekregen heeft voor zijn lijn.
Zowieso is een 4.6MB niet echt een VDSL repair profiel.

(KAN)

zowieso..0800 22 700 of 0800 22 312, dan weet je het onmiddellijlk.
ja beste mensen, ze zit dus nog op adsl....

haar & mijn vraag is ... als ze vroeger 2 tv's kon aansluiten zat ze minstens op adsl2

waarom is ze nu op adsl gesukkeld?

mvg
ja mensen eindelijk gelukt,bij belgacom weten ze ook niet hoe ik op ADSL ben gekomen,maar eindelijk heb ik iemand gevonden die mijn lijn terug op vdsl gaat zetten. Dit heeft me 3 dagen gekost Bij de andere ging dit dus niet. De boodschap is dus geduld hebben en dank zij jullie
amaai rona, kwestie van de juiste man aan de lijn te krijgen?

begrijp wel niet dat ze je gedowngrade hebben van vdsl2 naar adsl??????????????

mvg
Reputatie 7
Badge +3
Goed te horen dat het is opgelost

mvg,
Reputatie 2
Badge +1
Vreemd... want ADSL/ADSL2+ wordt gevoed vanuit de centrale, VDSL2 vanuit de ROP...

Reageer