Help onze nieuwe "MyProximus" website te maken



Toon eerste bericht

51 reacties

Reputatie 2
Badge
Beste,

"My support" tab
-------------------
De 'tab' 'my support' vind ik veel te rommelig. Die zou ik laten vallen, is 'redundant' en vooral verwarrend.
IT- ill moeten wij als klant er niet van worden, maw IT kan hier beter een 'CONTACT' tab van maken.

"Navigatiemenu"
------------------------
Een goed opgebouwde website is de 'less is more' website en de main page moet aantrekkelijk blijven en deze is veel te 'druk'.
Waarom 3 niveaus "navigatiemenu - headers" onder elkaar?
Is die met "Welcome to my Proximus" header niet voldoende"?

Over het onderste deel van de body met de tables moet ik nog eens nadenken...

Mvg,

Vortex_2017
-Een werkende myproximus, bij ons kan je de particuliere abonnementen versies op adres A aanpassen
maar niet de 2 bizz gsm abbos op adres B. (volgens mij zit daar een programmeerfout)
-duidelijk welke opties er in je pakket zit en wat ze inhouden.
-een support email zodat je het probleem duidelijk kan neerschrijven.
-een kale, lichte, pagina, al die toeters en gifjes hoeft niet, schept trage laadtijd en vooral erg onoverzichtelijk.
-uitbreiden van mogelijkheid om eigen opties te beheren, heb het idee dat de bizz experts aan de telefoon veel minder weten dan via forum of sociale media. (ik druk mij diplomatisch uit)

als ludiek idee;
-pc zetten met teamviewer op 😉 kunnen we zelf kijken en aanpassen, denk dat dit veel sneller zou gaan.
[quote=LindeVVL]
Jij hebt duidelijk ervaring met de opties (en de problemen ermee 😕 ), kun je wat verduidelijken?
Ontbreken er opties in je huidige overzicht?

We hebben vast internet, een data sim, en 2 gsm nummers, van die laatste 2 zie je welk abonnement, maar niet welke opties actief zijn.
Vroeger ging dit wel, echter, sinds de 2 gsm nummers bijgevoegd zijn bij het internet en de data sim niet meer.
Volgens mij is dit omdat het adres verschillend is en/of omdat bizz en particulier/residentieel abo mixen ergens slecht loopt in de software.
Als dit allemaal goed zou werken dat zou ik veel beter vinden dan de kleur en al die tierlantijntjes waar je niks aan hebt, een wit blad maar een werkende myproximus, dat moet de doelstelling zijn.
Reputatie 3
Badge
De proxiclubpunten vermelden ( momenteel zijn deze niet meer zichtbaar )
Dataverbruik in het buitenland met afzonderlijke vermelding kostprijs op de factuur.
App bijvoegen voor speedtest te doen van wifinetwerk waarmee je bent verbonden.
Reputatie 3
Badge
Dag Jojo_01

Bedankt voor je feedback!

De proxiclubpunten vermelden ( momenteel zijn deze niet meer zichtbaar )
Dataverbruik in het buitenland met afzonderlijke vermelding kostprijs op de factuur.
App bijvoegen voor speedtest te doen van wifinetwerk waarmee je bent verbonden.


Normaal kan je je Premium Club punten reeds op de overview-pagina zien. Van daaruit kan je dan doorklikken om ze in te ruilen. Als dit op dit moment voor jou niet mogelijk is, welke melding wordt dan gegeven?
Hallo,

Waarom niet experimenteren met verticale menu's?
Links drukknoppen wanneer aangeklikt rechts uitgeschoven tabblad.
Terug inactief wanneer andere drukknop aangeklikt wordt.
Startpagina bevat al je gegevens...(met niet teveel links)
Huidige startpagina geeft links naar andere delen van MY Proximus wat nogal verwarrend kan werken.
Ik krijg ook de mogelijkheid mijn gsm nrs te koppelen aan My Proximus , wat steevast niet mogelijk is.
Premium club punten zijn blijkbaar belangrijk voor de klanten. Gelieve ze dan ook in het gezichtsveld te plaatsen
bij het openen van de gepersonaliseerde pagina.

Vriendelijke groeten,

Artie
Is een dashboard niet te vergelijken met het Windows 10 Start Tegelmenu?
Reputatie 7
Badge +3
De cookie bij het inloggen zou moeten verwijderd worden. We hebben hier meerdere logins. De laatste blijft staan met zijn login ID, maar zonder paswoord. Je krijgt dan steeds te zien "Hallo xxxx" "Ben je niet xxxx". Het zou leuker zijn als er dus niks in het inlog-veld staat.
Ook zou het leuk zijn als we vanop "My Proximus" de TV gids kunnen behandelen, als er een Proximus TV aan die login verbonden is. Dan zou ik de opnames kunnen beheren (korte termijn naar langere termijn zetten).
Reputatie 7
Badge +2
Bovenstaande suggesties kan ik mij allemaal in vinden. Wat ik vooral vooraan wil zien: mijn datavolume verbruik met een knop ernaast om extra bij te voegen met 1 enkele klik. Nu moet je allerlei schermen doorlopen, een vinkje zetten om de voorwaarden te accepteren, opnieuw OK klikken etc. Kan dat niet met één klik?

Dat geldt trouwens voor veel functionaliteiten. Té veel geklik en dat komt erg bureaucratisch over.


Wou vandaag bijbestellen en de hyperlink achter "Bestel een extra volume" linkt nu naar https://admit.belgacom.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/home (vanaf URL https://admit.belgacom.be/myproximus/nl/Personal/services/My-usage__/overview)
Ook in het Frans linkt die terug naar de homepage.
In het Engels krijg je wel het nieuwe scherm om bij te bestellen, maar krijg ik een foutmelding bij het bestellen.

Via de URL https://admit.belgacom.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/home en de hyperlink "Bekijk en configureer internetopties" linkt het soms naar het nieuwe bestelscherm, maar ook daar dan met een foutmelding na het bestellen. En soms kom je ook weer op de homepage.

Het bevestigingsscherm is dan weer in het Engels op de Nederlandse pagina.



Vervolgens wordt mijn adres niet meer correct weergegeven. Ik woon in Brussel, maar de straatnaam staat voortaan in het Frans en de gemeente in het Engels.

Krijg het gevoel dat MyProximus nu in alpha versie zit. Fix this please.
Reputatie 3
Badge
Dag Evebxl,

Bedankt voor je feedback.
Foutieve links en verkeerde talen zouden inderdaad niet mogen voorkomen. Ik geef dit door en we zullen dit zo snel mogelijk aanpassen!

Heb je verder nog tips of trics om onze 'overview'-pagina te verbeteren?
Welke zaken vind je essentiëel om onmiddellijk te zien? En welke zaken hoeven niet persé op de eerste pagina binnen MyPx?
Reputatie 7
Badge +2
Dag Evebxl,

Bedankt voor je feedback.
Foutieve links en verkeerde talen zouden inderdaad niet mogen voorkomen. Ik geef dit door en we zullen dit zo snel mogelijk aanpassen!

Heb je verder nog tips of trics om onze 'overview'-pagina te verbeteren?
Welke zaken vind je essentiëel om onmiddellijk te zien? En welke zaken hoeven niet persé op de eerste pagina binnen MyPx?


Voorlopig is dit het. Geef je ook wel door aan het technische team dat je dus momenteel geen extra GB meer kan bijkopen? Alvast bedankt
Ik vraag mij af of het abbo fullcontrol dan niet beter is om meer zekerheid te bieden , om niet voor zo'n verrassingen te komen?
Reputatie 7
Badge +2
Ik wou gewoon effen laten weten dat je opnieuw extra volume kan bestellen. De andere foutmeldingen zijn wel nog niet opgelost.
Reputatie 5
Badge +1
Hallo iedereen,

Ga vlug eens kijken naar het nieuwe topic om het resultaat van jullie input te bewonderen 😉
Reputatie 5
Badge +1
Dus jullie hebben je tijd gestoken in het aantrekkelijk maken van de website met daarin nog steeds dezelfde fouten... WOW jullie hebben je diploma wel dik verdiend dan hé! O en er is ook nog eens een gelukkige winnaar, nou die moet voorlopig even zijn mond houden dan, geen klachten bij hem of haar! Gelukkig zijn er genoeg verliezers die nog kunnen klagen over het amerikaanse beleid, nietwaar :)

Bedankt voor jouw bijdrage Johan72 😲 , als je problemen hebt met bepaalde functionaliteiten kan je dit steeds melden, aangezien het om MyProximus gaat best in dit gedeelte: https://nl.forum.proximus.be/myproximus-16.
Dit topic ging eigenlijk om samen met onze users naar een betere, gebruiksvriendelijker overzicht te bekomen (vooral qua lay-out dus). En dat wil niet zeggen dat de achterliggende functionaliteiten niet hoeven te werken, daar werken we verder aan 😉
Reputatie 5
Badge +1

4 Wijn zijn geen "users" maar klanten! 🐔


Op ons forum zijn er niet alleen klanten actief, vandaar users 😉
En ga je dan ook hier publiceren wie deze bon in zijn magt zal slepen, ben benieuwd 🙂
Badge
Zou er eigenlijk niet teveel aan veranderen. Is toch gewoon een superhandige pagina. Snap dus de kritiek niet echt.
Op de website krijg je nu een compleet overzicht van je producten/facturen/punten/verbruik/... . Als je dieper gaat dan krijg je meer details. Lijkt me perfect.

Ik gebruik vooral de functionaliteit om opties bij bepaalde producten te activeren/verwijderen. Is voor mij persoonlijk superhandig, omdat je zo snel dingen kan wijzigen.

Een grafisch overzicht van je verbruik , zoals dat in de myproximus-app is, zou misschien handig kunnen zijn voor mensen die geen gebruik maken van de app.

Wat misschien ook nog handig kan zijn is vanaf de website een rechtstreekse link naar een 'social media support ' , waarin je bijv via twitter/chat/... contact kan opnemen met de mensen van proximus. Maar dan moet Proximus, natuurlijk eerst werk maken van support via social media 🙂 . En die support is dan rechtstreeks gekoppeld aan je account, zodat proximus al over de nodige gegevens(lijnnummer, factuurnr, ... ) beschikt .
Reputatie 3
Badge
Hallo,
De proximus club punten staan gewoonweg niet vermeld op de overviewpagina op de iphone en ipad.
Kan ze via de app gewoon niet raadplegen,moet gebeuren via vaste pc of laptop.
Groetjes
Reputatie 2
Badge
beste,

qua visualisatie zou ik het volgende graag zien:
dashboarding: ( widgets )
- summier zicht op verbruik van de verschillende producten
- overzicht van de status van je proximus infrastructuur
- overzicht van de openstaande klachten
- eventueel openstaande saldo

groeten,

Jonay


Ben ook fan van een Dashboard met widgets. Zeer goed idee van Jonay. Het doet wat het moet en bovendien zeer overzichtelijk en gebruiksvriendelijk.
Hoe ik het min of meer zie.
Een startpagina met accountgegevens "klantnummer duidelijk bovenaan" en dan een 6-tal widgets (3 vaste en dan 3 naar keuze). Een vaste zou de widget 'verbruik' moeten zijn, waarin maandelijks lopend verbruik (niet enkel in euro's, maar tevens in MBs vermelden) in detail (in overschrijding limiet zeker aangeven) van mobiel, vast, tv en internet wordt opgenomen met eventueel mogelijkheid tot filtering op periode (x dagen en x weken, min. per dag/ per week). Nu staat het internetverbruik in MBs apart in een kolom naast 'miijn verbruik' vermeld en de details in euro onder 'mijn verbindingen'... vind het te complex. Ook de widget 'facturen' uiteraard met openstaand saldo en waarbinnen je dus ook nog de historiek kan raadplegen van de facturen en/of knop naar historiek facturen kan plaatsen, info betalingsmodaliteiten en duidelijke knop 'betwisting' waarbij je dan een contactformulier kan invullen dat bij de correcte dienst terecht komt waarbij je automatisch een reply terug krijgt met een 'case nummer'. Je kan dan extra widget 'klachten' of 'betwistingen' toevoegen op je dashboard om de klachten op te volgen, omdat niet iedereen klachten zal hebben zou ik deze widget niet als standaard gebruiken, maar wel onder de facturen een link leggen tussen factuur en case nummer indien er een betwisting voor een factuur opduikt. "

Mvg,

Vortex_2017
Reputatie 1
Badge
In dat verband zou het bv. handig zijn dat die meldingen van het mobiel verbruik geen 4 uur duurt.
Mijn vriendin heeft vorige maand niet gemerkt dat haar GSM niet op Wifi stond, en net dan was ze wat YouTube filmkes aan het bekijken.
En dan heb je echt geen 4 uur nodig om je 2.5 GB limiet erdoor te draaien. Resultaat was een bijkomend verbruik van een 38€... op die enkele uren tijd...
Reputatie 5
Echt iets om fier op te zijn,moest het nu nog werken....
mvg
Reputatie 1
qua uiterlijk is het mooier en moderner, maar spijtig zitten er nog wat bugs. Het zou niet mogen, maar in de IT wereld is niets perfect ... :-p
Gewoon ter info:
bij het aanpassen van je profiel of meldingen heeft het fouten bij het bewaren. als je gewoon een tweede keer probeer te bewaren, dan lukt het wel. ( eerst een rode balk daarna, bij tweede poging, een groene balk )

Jonay
de mogelijkheid om een mobiel nr toe te voegen( niet in een pack) is verdwenen.ik heb sinds enkele dagen een nieuw gsm abonnement, ik krijg het met geen stokken aan mijn account gekoppeld! steeds melding enkel voor klanten(in de vorige versie). in de nieuwe versie is de mogelijkheid om een nr aan je account te koppelen foetsie.iemand een idee ?
afspraken vind ik niet relevant( hoeveel keer maak je een afspraak?)
verhuis hetzelfde....
Dus jullie hebben je tijd gestoken in het aantrekkelijk maken van de website met daarin nog steeds dezelfde fouten... WOW jullie hebben je diploma wel dik verdiend dan hé! O en er is ook nog eens een gelukkige winnaar, nou die moet voorlopig even zijn mond houden dan, geen klachten bij hem of haar! Gelukkig zijn er genoeg verliezers die nog kunnen klagen over het amerikaanse beleid, nietwaar 🙂

Reageer