Help onze nieuwe "MyProximus" website te maken


Reputatie 5
Badge +1
Jullie kennen ongetwijfeld onze "MyProximus" website? Nee? Serieus ? ? Ga dan zeker even kijken of bekijk afbeelding in bijlage.
De komende maanden krijgt deze een makeover en hiervoor doen we geen beroep op Jani maar willen we jullie mening horen.
We erkennen ? dat er soms technische mankementen zijn en daar wordt hard aan gewerkt maar in deze topic gaat het meer over de inhoud, lay-out, functionaliteit, ...
Het gaat dus om de "overzicht" pagina waar je op terechtkomt wanneer je aangemeld bent (website dus niet app).

Enkele vragen die je op weg kunnen helpen:
  • Wat ontbreekt er op deze pagina?
  • Wat vind je goed aan deze pagina?
  • Wat zou volgens jou het hoofddoel moeten zijn van deze "overzicht" pagina?

Professor Linde staat klaar om te reageren dus schrijf er maar op los en zet ze aan het werk .
We sluiten deze topic af op 30/06 en zullen een waardebon van 50 € (bol.com) weggeven aan 1 van de deelnemers ? .

Steven

51 reacties

Reputatie 5
Badge +1
En de winnaar is ...



Je mag je adresgegevens via privĂ©bericht doorsturen 👍
Reputatie 3
Badge
Gefeliciteerd Jherrera!
En bedankt aan iedereen voor de vele reacties!
Reputatie 7
Badge +6
Met alle excuses aan de ploeg die verantwoordelijk is voor de toekomstige nieuwe outlook van MyProximus, die zeer waarschijnijk niks te maken heeft met de functionering ervan maar de timing van die nieuwe look lijkt me toch zeer slecht gekozen, want ik lees hier de laatste tijd niks anders dan klachten over de werking van MyProximus.
Bij mij functioneert MyProximus nu na een paar maanden gehakketak met de klantendienst nu eindelijk weer wel zoals het hoort, maar iets veranderen daarin heeft soms onvoorziene/ ongewenste gevolgen, zoals een omschakeling van abonnement of het gebeurt gewoon niet. Dat laatste heb ik dus meegemaakt. Dat is toch ontoelaatbaar?
Nu over datgene dat ik belangrijk vind op de site:
1) mij interesseert vooral mijn factuur, maar voor ik de echte details kan bekijken, jeetje. Klik, klik, klik enz. Voor gsm enz. nog erger. Pfff.Zeer tijdrovend om dat verbruik vlug te kunnen raadplegen.
2) op de eerste pagina is het laatste wat ik wil wil zien: Voor mij aanbevolen, zeker als men mij voor de zoveelste keer iets wil aansmeren dat ik niet: geef mij dan.a.u.b. de mogelijkheid af te vinken dat ik bepaalde opties absoluut niet wil.
Wat ik wel wil is duidelijke informatie, no nonsense, zo vlug mogelijk,
Dat is dus voor mij persoonlijk, maar als MyProximus niet werkt naar behoren voor iedereen, blijft dit verloren moeite.
Reputatie 3
Badge
Beste Jonay,

Bedankt voor je feedback! Leuk te horen dat je ook goede punten in de aandacht brengt.
In verband met het volgende:


qua visualisatie zou ik het volgende graag zien:
dashboarding: ( widgets )
- summier zicht op verbruik van de verschillende producten
- overzicht van de status van je proximus infrastructuur
- overzicht van de openstaande klachten
- eventueel openstaande saldo

Maar zoals eerder gezegd door andere, werken met widgets zodat de klant kan kiezen uit de widgets die hij het belangrijkste vindt en die te zetten op je myproximus dasboard.


Dit vind ik een heel goed idee! Op die manier kan de klant dus zelf kiezen wat hij/zij op zijn/haar overzichtspagina te zien krijgt, wat de ervaring zeker ten goede zal komen. Ik zal dit idee voorstellen en we zullen dan met ons team bekijken in welke mate dit op relatief korte termijn mogelijk is. 🙂

Je andere feedback i.v.m. meer controle hebben over je producten en de extra productinformatie zal ik ook navragen bij de betreffende productowner. Hopelijk kunnen we hier ook op inspelen!

Indien je nog zaken bedenkt, aarzel dan zeker niet om ze hier te posten. We appreciëren het ten zeerste!
Klopt indedaad wel, maar daarom dat Steven B ook uitdrukkelijk zegt :
"En uiteraard er vanuit gaan dat deze perfect werkt"
_
too many 'promises' and not enough real solutions.
Reputatie 1
beste,

ik begin met wat ik reeds goed vind:
- chat functie
- mijn support :status en de klachten overzicht ( als het werkt)
- mijn verbruik
- mijn producten

op zich vind ik myproximus goed, enkel de stabiliteit laat de wensen een beetje over. Dus ik hoop dat hier het meeste tijd wordt ingestoken.

qua visualisatie zou ik het volgende graag zien:
dashboarding: ( widgets )
- summier zicht op verbruik van de verschillende producten
- overzicht van de status van je proximus infrastructuur
- overzicht van de openstaande klachten
- eventueel openstaande saldo

Maar zoals eerder gezegd door andere, werken met widgets zodat de klant kan kiezen uit de widgets die hij het belangrijkste vindt en die te zetten op je myproximus dasboard.
daarnaast zouden ik meer controle willen over onze producten: bijvoorbeeld data control bij jongeren hun smartphones, enz ...
vanuit myproximus een speedtest die genomen wordt vanuit modem en niet vanuit een internet toestel ( smartphone, laptop, pc, .. ) en die erkend wordt door support/helpdesk mensen
Iets meer achtergrond informatie van uw lijn : synchronisatie info zoals VDSL profiel , max download/upload beschikbaar , .hoe goed of slecht is uw lijn nu. dat is handig als je een probleem hebt of als je vindt dat je internet te traag is, dan kan je reeds even nakijken en eventueeld die gegevens doorgeven aan support team ...

voia dit is mijn input in een notedoop ! :-p

groeten,

Jonay
Reputatie 7
Badge +2
Bovenstaande suggesties kan ik mij allemaal in vinden. Wat ik vooral vooraan wil zien: mijn datavolume verbruik met een knop ernaast om extra bij te voegen met 1 enkele klik. Nu moet je allerlei schermen doorlopen, een vinkje zetten om de voorwaarden te accepteren, opnieuw OK klikken etc. Kan dat niet met Ă©Ă©n klik?

Dat geldt trouwens voor veel functionaliteiten. TĂ© veel geklik en dat komt erg bureaucratisch over.
Reputatie 2
MyProximus is de afgelopen maanden al verbeterd. Zoals het verbruik laten tonen per apparaat is echt wel goed.
Nu merk ik wel dat de laatste dagen veel dingen niet meer werken in MyProximus (Mijn producten en Mijn verbruik) geven een foutmelding. (zie bijlage)




Een verbeter puntje: kan er een gemakkelijker link worden aangemaakt zoals https://myproximus.be/?
Want nu is dat momenteel https://admit.belgacom.be/

Een andere opmerking is de app (Android). Kan er niet gekozen worden om het verbruik onder elkaar te tonen ipv naast elkaar?
Reputatie 3
Badge
Hallo allemaal,

Bedankt voor het grote aantal reacties. Wij appreciëren hier bij (My)Proximus heel erg input van onze klanten. Alleen met die input kunnen we beter inspelen op jullie noden!

Deze co-creatie voor de overview-pagina loopt nu 14 dagen en we zijn erg blij met de feedback. Hieronder een kort overzichtje:
- Snel (grafisch) overzicht van de factuur en verbruik – in Ă©Ă©n oogopslag zien of er iets dient te gebeuren
- Mogelijkheid om meer details te bekijken
- Loyalty punten in Ă©Ă©n klik inruilen
- Makkelijke en duidelijke manier om op verschillende manier contact op te nemen
- Eenvoudige header en navigatie
- Klantennummer eenvoudig terugvindbaar
- Standaard widgets en widgets die de klant naar eigen voorkeur kan kiezen
- 


Wat komt er nog aan?

We zijn nu aan de slag om een nieuw design te maken. Daarnaast zal er (zoals beloofd) aan 1 van jullie een waardebon van € 50 (bol.com) cadeau gedaan worden. Deze wordt deze namiddag bekend gemaakt!

Nadat het nieuwe design klaar is, gaan we over naar de tweede fase. Daarin kunnen jullie opnieuw jullie mening geven. Op die manier krijgen we zicht op de positieve en negatieve elementen van de nieuwe pagina. Uiteraard proberen we daar dan opnieuw rekening mee te houden.

Wil je ons blijven helpen? Houd dan zeker de labo-pagina op het forum in de gaten!
Keep up the good work!
Ik hoop het ook voor u dat er betere input komt anders zou het triestig zijn , maar die komt er zeker en vast wel, daarom dat ik ook benieuwd ben.
suc6

PS: Al denk ik toch dat je een nog veel groter publiek kan bereiken via populaire media zoals facebook bijvoorbeeld.
Reputatie 5
Badge +3
Weet niet waarom dit moet veranderen, vind het zoals het nu is best in orde en overzichtelijk.

mvg
Reputatie 3
Badge
Dag Marleen, Bever,

Alvast bedankt voor jullie reactie! We zijn er ons van bewust dat onze klanten technische problemen ondervinden en we doen dan ook ons uiterste best om deze op te lossen. Helaas is dit vaak erg moeilijk en kruipt er heel wat tijd in. Maar geen zorgen, daar wordt hard aan gewerkt.

Wat we met deze topic eigenlijk willen bereiken is de look & feel van de overview-pagina veranderen en zo de klantenervaring te verbeteren. Hebben jullie hier concrete feedback over?

- Wat is het doel van deze pagina volgens jullie? Bijvoorbeeld een kort overzicht krijgen van de stand van zaken (factuur die betaald moet worden, punten die ingeruild kunnen worden, verbruik dat bijna aan de limiet zit etc.) of eerder een soort navigatie naar de verschillende onderdelen binnen MyProximus?
- Welke zaken willen jullie bijvoorbeeld zeker kunnen terugvinden op de overview-pagina?

Met dergelijke feedback kunnen wij dan aan de slag. 🙂
Ik vind persoonlijk net juist dat ze daar heel goed en vlug reageren op de sociale media twitter Prox.
Maar dan moet Proximus, natuurlijk eerst werk maken van support via social media
De 'tab' 'my support' vind ik veel te rommelig. Die zou ik laten vallen, is 'redundant' en vooral verwarrend.
IT- ill moeten wij als klant er niet van worden, maw IT kan hier beter een 'CONTACT' tab van maken.

Ik herinner mij goed dat het juist de bedoeling was van proximus om dit verder uit te breiden en om meer aan selfrepair te kunnen doen.
Meningen verschillen natuurlijk, maar persoonlijk zou ik liever hebben dat dit nog verder uitgebreid wordt om zelf fouten te kunnen opsporen en met mogelijke oplossingen begeleisd te worden om zo het probleem te kunnen oplossen en als het niet lukt via deze weg, dat je dan automatisch doorverwezen wordt naar support/helpdesk.
Reputatie 2
Badge
Beste Martin,

Ik vind de benaming van de tab 'mysupport' een beetje ongelukkig gekozen en uit de context gegrepen indien je doelt op een "self repair". Waarom hem dan niet "Myrepair" noemen wat mijn inziens veel transparanter is voor de eindgebruiker.

"Mysupport" geeft mij de impressie dat ik via die tab in contact kan komen met de Proximus diensten.
Indien Proximus die rubriek wil uitbreiden - fantastisch gewoon - op voorwaarde dat het dan ook nog perfect gaat werken uiteraard, maar daar vertrouw ik wel op.

Los hiervan opteer ik toch nog voor het toevoegen van een 'contact' knop in datzelfde navigatiemenu en dan sluit ik mij graag aan bij de idee van Zwasie, wat betreft het gebruik van social media. Die kanalen zouden jullie dan eventueel kunnen 'invullen' via de knop 'contact'.


Wat misschien ook nog handig kan zijn is vanaf de website een rechtstreekse link naar een 'social media support ' , waarin je bijv via twitter/chat/... contact kan opnemen met de mensen van proximus. Maar dan moet Proximus, natuurlijk eerst werk maken van support via social media 🙂 . En die support is dan rechtstreeks gekoppeld aan je account, zodat proximus al over de nodige gegevens(lijnnummer, factuurnr, ... ) beschikt .


Zover mijn bemerkingen, volledig vrijblijvend uiteraard.

Mvg,

Vortex_2017
Reputatie 3
Badge

Wat misschien ook nog handig kan zijn is vanaf de website een rechtstreekse link naar een 'social media support ' , waarin je bijv via twitter/chat/... contact kan opnemen met de mensen van proximus. Maar dan moet Proximus, natuurlijk eerst werk maken van support via social media 🙂 . En die support is dan rechtstreeks gekoppeld aan je account, zodat proximus al over de nodige gegevens(lijnnummer, factuurnr, ... ) beschikt .

Niet slecht 😉 , We gebruiken de chatfunctie reeds op sommige pagina's en via onze Facebook pagina/twitter kan je rechtstreeks in contact komen met ons Social media team. Dit is nog niet verwerkt in onze MyProximus app/website.
Het is duidelijk (ook te merken aan de andere reacties) dat er een makkelijke en duidelijke manier moet zijn om in contact te komen met ons. We nemen dit zeker mee!

"Mysupport" geeft mij de impressie dat ik via die tab in contact kan komen met de Proximus diensten.
Indien Proximus die rubriek wil uitbreiden - fantastisch gewoon - op voorwaarde dat het dan ook nog perfect gaat werken uiteraard, maar daar vertrouw ik wel op.

Ik snap de verwarring, goede opmerking 👌

-duidelijk welke opties er in je pakket zit en wat ze inhouden.
-uitbreiden van mogelijkheid om eigen opties te beheren, heb het idee dat de bizz experts aan de telefoon veel minder weten dan via forum of sociale media. (ik druk mij diplomatisch uit)

Jij hebt duidelijk ervaring met de opties (en de problemen ermee 😕 ), kun je wat verduidelijken?
Ontbreken er opties in je huidige overzicht?
Als medewerker van de klantendienst merk ik op dat vele mensen graag een detail van hun mobiel internet willen kunnen zien via my proximus. Vooral als de data limiet overschreden wordt. Ook zou het fijn zijn de details van voorgaande facturen te kunnen zien daar het op deze moment alleen maar mogelijk is om de huidige details te zien.
Groetjes kimberly
Reputatie 2
Badge
@Martin

Een dashboard heeft geen "vast uiterlijk", maar wat wél typisch is aan een dashboard of anders gezegd wat de voorwaarden zijn om over een dashboard te spreken:

- scrollen wordt uitgesloten, want vereiste binnen een dashboard is dat men alles in Ă©Ă©n oogopslag, maw binnen Ă©Ă©n window heeft waar alles in staat wat men nodig heeft, niks meer, niks minder
- drop downs zijn toegestaan, maar niet noodzakelijk
- eenvoud
- het hoofdnoodzakelijke
- onveranderlijk (bvb. KPI is 'verbruik', dan mag de gebruiker niet in staat zijn om die gegevens aan te passen)

Het gaat dus niet om 'tegels', maar kunnen evengoed knoppen zijn in alle mogelijke vormen. Gaat om wat je achter de knoppen stopt, maar idd je zou het Windows 10 Start Tegelmenu wel als een dashboard kunnen zien :-)
Ik heb wat ervaring met dashboards via CMS-systemen waarmee ik heb gewerkt en inderdaad zo'n tegels of knoppen zijn duidelijk en je kan ze niet veranderen.

Vermoed dat Jonay ook duidt op het feit dat we niks zijn met al dat doorklikken naar verschillende pagina's en frames waar we dan nog moeten scrollen en weer terug met de pijltjes.
We hebben een duidelijk logisch dashboard (alles in Ă©Ă©n oogopslag) nodig waar we dan selecteren wat we op dat moment nodig hebben. Het gaat hem niet om meters tekst, maar om 'informatie' die we niet te diep in de structuur moeten gaan zoeken door te scrollen en te klikken naar meerdere pagina's. 1 pagina, wat knoppen of tegels, een drop down, een filtering....

Mvg,

Vortex_2017
Reputatie 1
Hoi,

MyProximus zou een soort van real-time dashboard moeten zijn van al je Proximus producten en diensten. Vertrekken van een basis dashboard met de mogelijkheid dat klanten er meer info aan kan toevoegen indien gewenst.

Een probleem dat ik regelmatig opmerk met MyProximus is dat soms niet alle diensten die hebt worden weergegeven. Ik heb een familielid dat bijvoorbeeld TV in zijn pack heeft zitten. Maar als je inlogt op MyProximus staat er bij TV niets vermeld. Zo is er heel wat inconsistentie tussen die diensten die je hebt en die er in MyProximus worden aangegeven dat je hebt.
Via MyProximus zou je op een vlotte manier extra diensten moeten kunnen toevoegen aan je abonnement, maar ook belangrijk hier is dat je de correct info krijgt van wat gaat mij die dienst nu kosten inclusief eventuele promo's. Maar dan moet wel de weergave van al je producten en diensten accuraat zijn.

Het zou ook tof zijn als al je statistieken van je verbruik (belminuten, data,..) realtime ter beschikking zijn. Zowel op de site als de app. Ook je verbruik in het buitenland.

Een gedetailleerder status pagina lijkt mij ook zeer interessant. Deze kan dan info bevatten over de status van je eigen proximus apparatuur en de status van de aangeboden proximus diensten/producten. Maar ook meer technische details, DSL technologie, VDSL sync profiel, VDSL snelheid in je abo.

PS: Premium club punten vervallen veel te snel en je kan zo niet sparen voor de duurdere artikelen.
Reputatie 7
Badge +3
We geven je info door, je weet maar nooit....
Reputatie 5
Badge +1
De vernieuwde MyProximus pagina ...



Nogmaals bedankt iedereen!
Reputatie 5
Badge +1
Martin,

Om kans te maken op deze bon verwachten we wel betere input dan deze 🙂
Wat een goed idee om de "MyProximus" website te vernieuwen!!!! Maar vernieuw vooral (en ik herhaal VOORAL) de functionaliteit want ik mag er gif op innemen dat iedere keer dat ik dit onding raadpleeg, ik met een melding in de aard van "wegens een technische storing...." of "Oeps....." enz... naar huis gestuurd word. Onverrichterzake maar wel weer zoveel tijdverlet en probeer morgen maar eens opnieuw. Met gekrulde tenen van spanning.....zal het vandaag lukken?
En dan willen jullie een TOPbedrijf zijn in datacommunicatie... Echt niet geloofwaardig hoor.

vriendelijke groeten met met de beste bedoelingen,
Stefan
Reputatie 5
Badge +1
Hey stefan-hasselt

Bedankt voor je reactie.
Zoals ik al zei, we weten dit en hier werken we ook aan (ook al is dit niet altijd zichtbaar voor jou).
Waar we eigenlijk naar op zoek zijn is, stel je mag deze pagina helemaal opnieuw maken.
- Wat is voor jou het meest nuttige dat je daar moet zien
- Wat is voor jou zeker niet relevant en moet op die eerste pagina niet te zien zijn
- Hoe maak je deze pagina aantrekkelijk
- ...
En uiteraard er vanuit gaan dat deze perfect werkt 😉
Reputatie 4
Badge +1
Bij mij zijn er nu ook geen problemen zoals Marleen zegt, en hoor je hier dagelijks niets anders klachten over MY Proximus. Maar dit is dan ook niet enkel over My Proximus want men zit hier te zagen al van zo lang ik het weet. En daar kan ik een bestseller over schrijven. Daar hoef je ook geen klant voor te zijn. Er kunnen altijd ergens problemen opduiken dat is normaal. Je afwasser gaat ooit ook eens stuk of iets anders. Maar ik vind wel dat zaken aan vernieuwing toe zijn dat die mogelijkheid moet overwogen worden en dat men dan met anderen naar oplossingen zoekt om dit te kunnen ver wezelijken.

Reageer