Skip to main content
Reeds 3x heb ik Proximus gebeld om een paar eenvoudige wijzigingen door te voeren aan mijn abonnement, en telkens fout en/of onvolledig. En na de laatste wijziging meteen ook heel kostelijk met een factuur van maar liefst €366.09 (!) terwijl de bedoeling juist was om mijn maandelijkse factuur naar beneden te krijgen.



Ik probeer het bij deze nog eens opnieuw. Lukt het weer niet, dan is Proximus straks een klant armer. Ik heb er nu echt mijn buik van vol en verwacht een oplossing, en een credit nota voor de torenhoge factuur.



Zoals tot 3x toe uitgelegd in ellenlange telefoongesprekken (bellen met Proximus is niet alleen uiterst tijdrovend, bovendien blijkbaar hoogst inefficiënt) wilde ik het volgende bekomen:



Alle bestaande diensten mogen worden opgezegd en ik wil gaan voor dit combi-pack (TV + internet + GSM met 5GB dataverkeer) voor (destijds) €73.46 excl. BTW per maand: https://www.proximus.be/en/id_cb_int_mob_tv/self-employed-and-small-companies/products/other-products/internet-mobile-tv.html



De enige ‘extra' optie die daaraan moe(s)t toegevoegd worden is 'Travel Passport Top' voor € 10 excl. BTW per maand: https://www.proximus.be/en/id_cb_allabroad/self-employed-and-small-companies/products/mobile-subscriptions/mobile-options-and-roaming/international-and-roaming/call-text-and-surf-cheaper-from-abroad.html



Alle overige opties mogen weg. Dus geen behoefte meer aan:



Van mijn oude INTERNET/TV abonnement:

- Geen SIM-kaart of mobiel internet meer nodig voor mijn iPad (nummer xxxx xx 83 46). Alle diensten verbonden met dat nummer mogen geschrapt worden.

- TV mag herleid worden naar basisabonnement, heb geen extra opties / ‘boeketten’ nodig

- De tweede decoder mag ook geschrapt worden.

- Vaste lijn ook niet meer nodig



Van mijn oude GSM abonnement:

- Tariefplan BizzSmartXLlntense omzetten naar combi-pack van hierboven.

- Optie /Bijkomende dienst ProxiDuo mag weg.

- Optie/Bijkomende dienst: Travel Surf EU&Top Intense mag weg (wordt vervangen door Travel Passport Top).



Totaalkost TV/Internet/mobiel zou hiermee op ca. €85 excl. BTW moeten komen per maand. Ik ben voor de voorbije maand volledig binnen het toegestane verbruik van de aangevraagde paketten / diensten gebleven maar de factuur bedraagt plots €366.09 ?! Onaanvaardbaar.



Ik hoop van harte dat het deze keer asap en correct rechtgezet wordt. Het gaat over factuurnummer 6705165450. Hiermee zou u voldoende info moeten hebben om de nodige rechtzettingen te doen en de credit nota te regelen. Hiermee vindt u wellicht ook mijn contactgegevens zodat u me per email de bevestiging kan toesturen van de correcte doorvoering van de gevraagde wijzigingen.



P.S. Ronduit belachelijk overigens dat Proximus niet gewoon per email te bereiken is. Zeker wanneer de telefonische communicatie te wensen over laat.
ik geef het maar ter info mee.

Je kan alles dat je wilt opzeggen en specifieren wat je wil behouden doorgeven via dit formulier:

>

https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_cancel_fls_cbu_new_2016/particulieren/producten/r-orphans/forms/opzegformulier.html

> voor professionele klanten:

https://www.proximus.be/nl/id_f_cb_cancel_contract_se/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/producten/b-orphans/forms/cancel-contract.html
Samengevat DOA: Domheid, Onverschilligheid en Arrogantie.
Ik dacht meer aan DIY 😃
Omschakelen naar de nieuwe formules (met Latijnse roots) lijkt een casus periculus...
Na 3 telefoongesprekken van meer dan een uur en bericht op het forum krijg ik een link en een DYI-tip??? Breng het gewoon in orde! Zowel de wijziging als de credit nota. Hoe moeilijk kan het zijn, zeg?
Dat formulier is trouwens niet bruikbaar. Ik wil mijn abonnementen niet opzeggen maar ze samenvoegen en in 1 bundel onderbrengen, en enkel bepaalde opties opzeggen. Uw DYI oplossing biedt deze mogelijkheden niet. Dus graag een antwoord op de vraag: wie gaat dat in orde brengen en wanneer?
Ik heb dat nochtans daar zo ingevuld voor mijn vader wat hij wou behouden en wijzigen en is toch in orde gekomen,

soit het was maar een tip die ik wou meegeven in de hoop je mss toch wat te kunnen helpen en meer was het niet.

En die DIY tip was als antwoord op het bericht van Keoky er juist boven, was wel om te lachen ;-)



Enfin, ik hoop dat het voor u dan toch vlug in orde komt.

en als bijkomende info: je kan ook een privébericht sturen indien je dit wenst als er hier geen doeltreffende reactie komt .

een privébericht aan Het Proximus Team kan je sturen, via onderstaande link:    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)

waar je eventueel de link naar je originele post hier kunt meegeven:

https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/gevraagde-wijzigingen-aan-abonnement-tot-3x-toe-verkeerd-uitgevoerd-40432/
Bedankt Martin. Sorry, ik dacht even dat je voor het Proximus-team werkte...

Ik zal het eens proberen via privé-bericht dan.
Geen probleem hoor, en nu ik toch bezig ben, geef ik al de door mij mogelijk gekende wegen op, om proximus te bereiken:


    Er zijn verschillende manieren om met Proximus in contact te komen:
  • via dit Forum, door het versturen van een privébericht aan Het Proximus Team via
        https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
        (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
  • via Helpdesk op gratis nummer0800 22 800
  • via contactpagina: https://www.proximus.be/contact
  • via Twitter kanaal: https://twitter.com/proximus (wel een account vereist)
  • via Facebookpagina: https://www.facebook.com/proximus/ (wel een account vereist)
  • via Mail: affinity.mobile.nl@proximus.com (door een forumlid hier gepost)
  • via de chat op onze supportpagina's:
        https://www.proximus.be/support/nl/id_zwpr_support/particulieren/support.html
        ( deze chat optie is ook mogelijk via http://proximustv.be )



 


    Hoe de optie "Mail Ons" vinden op de pagina http://proximus.be/contact
  • zie hiervoor naar de screenshots (het voorbeeld gaat hier omtrent vraag ivm Factuur) , via onderstaande link:
    "Mail Ons"
  • Onderaan deze screenshots staan ook al de andere mogelijkheden om proximus te contacteren.
    zoals onder ander een privébericht sturen aan Prox hier op 't forum en ook op twitter en facebook

Bedankt! Ik probeer dat mailadres ook maar eens. Bellen is niet efficiënt en Facebook / Twitter naar mijn bescheiden mening weinig professioneel voor dit soort issues. Hip is het dan weer wel. Maar ik verwacht van een service provider vooral dat ze efficiënt zijn, hip hoeft niet.

Reageer