Beantwoord

Gevolg van Happy House bezoek

  • 16 December 2016
  • 7 reacties
  • 1039 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 684 reacties
Enige tijd geleden gingen we in op de invitatie Happy House. Technieker is bij ons langsgeweest. Heeft een nieuwe BBOX3 geplaatst en nieuwe devolo's voor onze twee televisietoestellen.
We merkten wel op de tv's regelmatig zonder signaal vielen, we dienden dan op ok te drukken en na enige seconden kregen we terug beeld. We hebben dit doorgegeven en werden door een medewerker telefonisch gecontacteerd. Die stelde voor om een ander signaal op onze lijn te zetten ( ? ) en we dienden de BBOX 3 en devolo's uit stopcontact te halen, minuutje te wachten en dat terug in te steken . Na een weekje testen om te zien wat het resultaat was, zou hij ons terug contacteren.
Blijkbaar is dat gebeurd, maar konden zijn oproep niet beantwoorden, gezien de plaats waar we ons bevonden, maar gezien het een geheim nummer was, konden we ook niet terugbellen. Nadien heeft men ons niet meer trachten te bereiken.
Het probleem met het uitvallen van het signaal bleef nochtans en we hebben dan aan Proximus klantendienst een brief in dit verband gestuurd. We hebben nog steeds geen antwoord gekregen en het probleem herhaald zich elke avond , en steeds ongeveer rond het zelfde uur. Wat heel vervelend is .

Bijvoorbeeld uitvallen :
-vrijdag 2/12 om 19.33 u
- zondag 4/12 om 19.33 u
- zaterdag 10/12 om 19.20 u
- maandag 12/12 om 20.17 u
-dinsdag 13/12 om 19.30 u
-woensdag 14/12 om 19.35 u
-donderdag 15/12 om 18.46 u

Waarschijnlijk zou dit meer keer kunnen gebeuren, maar wij zijn , enkel avondkijkers en dan nog gedurende een vrij korte tijd.
Maar dus elke avond weer zitten we te wachten wanneer de uitval zal komen. Heel vervelend !

Wat kan hier aan gedaan worden ? Is klantendienst met onze brief bezig ? Waarom heeft men ons niet meer trachten te bereiken, tot men ons daadwerkelijk aan de lijn kreeg, om onze ervaring mee te delen . Resultaat is dat het nog steeds niet opgelost is .
icon

Beste antwoord door ThomasP 17 December 2016, 09:05

Bekijk origineel

7 reacties

Ro

Zoals ik begrijp gebeurd dit telkens op ongeveer dezelfde tijdstippen.
Wat eventueel een reden kan zijn, is dat een andere energieverbruiker op dat ogenblik 'aanslaat' en wat extra stroom wegtrekt wat dus een effect kan hebben op de devolo's die ook gebruikmaken van uw stroomnet.

Om dit uit te sluiten zou u eens moeten kijken of u geen energieverbruiker heeft (zoals bv. koelkast, wasmachine, afwasmachine, e.d.) dat net op dat ogenblik 'extra' energie gaat gebruiken.
Wat bijvoorbeeld ook een probleem kan geven is een bepaalde staanlamp die rond dat tijdstip aanstaat, maar evengoed een dimschakelaar van de verlichting.
Een "slechte" schakelaar of "storende" staan-/bureaulamp kan u testen door uw decoder te laten spelen en dan even het licht aan/uit te doen en kijken of er iets "vreemds" met het beeld gebeurd.
U kijkt immers TV op de tijdstippen dat veel mensen extra lichten hebben branden of snel even de wasmachine/afwasmachine laten draaien terwijl men ondertussen rustig even tv kijkt.
U zal dus even bij "eliminatie" moeten werken en kijken wat er effectief draait op de momenten dat uw decoder uitvalt om de boosdoener te vinden.

Blijkt na dit onderzocht te hebben er toch geen boosdoener te zijn, dan kan het ook gewoon dat de Devolo's onvoldoende werken op uw elektriciteitsnet en is het misschien raadzamer om over te schakelen op WiFiBridge die van een Wifisignaal gaat gebruikmaken ipv het elektriciteitsnet (in dit geval mag de afstand tussen modem en decoder natuurlijk niet te groot zijn).
Al blijft de beste optie natuurlijk gewoon een kabel tussen modem en decoder, maar dat is in vele gevallen niet meteen de meest estethische oplossing.

Groeten
Reputatie 5
Badge +1
Den Bekers, dank voor de uitgebreide reactie.
Maar hoe komt het dat dit niet voorviel met mijn bbox2 en de devolos die destijds actief waren ?
Het is pas na plaatsen bbox3 en de vervanging van mijn vroegere devolos door de technieker van Proximus tijdens zijn Happy House bezoek dat we het meemaken.
Voordien geen last van gehad, toen hadden we toch ook de verbinding met devolos.
Kabel verbinding is in ons geval geen mogelijk alternatief, daarom kozen we nu bijna drie jaar geleden voor de devolos oplossing.


Ro
Reputatie 5
Badge +1
Bijkomend technisch vraagje : kan je aan de slag met een wifi-bridge op tv toestel 1 omdat op die plaats wifi signaal optimaal is en tv2 via devolo, omdat wifi signaal volgens mij daar minder goed is ( kan wel versterkt worden eventueel met wifi range extender ).

Vraag dus, tv1 met wifi bridge en tv2 via devolo. Technisch mogelijk?
En bijkomend, hoe verloopt de installatie van wifi-bridge ?


Groeten
Ro
Reputatie 5
Badge +1
Nog bijkomend vraagje. Is er interferentie tussen een wifi-bridge toepassing voor de tv's en het bestaande wifi netwerk voor pc draadloze toepassing in hetzelfde huis ?
Hey Ro,

Het is technisch mogelijk van één decoder met een wi-fi bridge te verbinden aan de b-box3 en een andere decoder bij middel van devolo's.
Dat wil daarom niet zeggen dat het ook in alle gevallen perfect zal werken, devolo's hebben wel eens last van storingen op het net en wi-fi bridges van verzwakking van het signaal door muren en isolatiematerialen.
Installatiegids wi-fi bridge
De wi-fi bridge van Proximus is wel een heel toestel voor zijn geld, op voorwaarde dat het wi-fi signaal niet te veel verzwakt wordt; gestoord worden zal zoveel niet voorvallen, werkt op 5 GHz.
Reputatie 7
Badge +6
Dag Ro, om al meteen op je eerste vraag te antwoorden: Proximus belt gewoonlijk 3-4 keer. Wanneer je dan nog steeds niet bereikbaar bent en je hebt een voicemail beschikbaar, laten we gewoonlijk een bericht achter. Waarom we nadien niet meer gebeld hebben? Wel, er moet ergens een grens getrokken worden en na een tijd komt het wat in de buurt van stalking. :-)

Ivm je TV. Ik heb je lijn even nagekeken en tot op de bbox is het signaal perfect. Ik zie wel wat signaal verlies tussen je modem <-> decoder. Als deze verbinding tot stand wordt gebracht dmv de PLC dan kan je zeker zijn dat hier het probleem zit. Wat Den Bekers hier al had uitgelegd is het PLC signaal gevoelig voor andere stroomverbruikers. Vaak zijn dit grootverbruikers aangesloten op een nabijgelegen stopcontact. Ik stel voor dat we opnieuw een technicus langs sturen om de situatie te bekijken. Zoals je voorstelt is het perfect mogelijk 1 vd TV's aan te sluiten met een wifi bridge ipv een PLC. Mogelijk kan dit je probleem al oplossen.

Je kan een afspraak maken door even een privébericht te sturen naar Het Proximus Team. Kan je enkele data doorgeven wanneer dit best voor je past en of je voorkeur geeft voor voormiddag of namiddag? Bedankt!
Reputatie 5
Badge +1
Antwoordje aan ThomasP,

Om op,je eerste reactie te antwoorden. Op mijn gsm, waar Proximus mij contacteert, staan twee oproepen op 7/12 , eerste om 12.10 u met aanduiding prive nummer en tweede om 12.20 u met aanduidind onbekend. Geen boodschap ingesproken op voice mail. Op mijn vaste lijn geen oproep, en op,het antwoordapparaat ook niet . Dus ..

Wat het tweede betreft, bedankt voor de reactie. Ik zal zeker een afspraak vastleggen met "Het Proximus Team" om de situatie nog eens te bekijken. Mogelijk biedt dan de installatie op de ene tv soelaas voor die vervelende storing.

Bedankt voor de reactie en prettig weekend.

Ro

Reageer