Gele Melding grote verandering Belgacom tv


Reputatie 1
Badge
Hallo,

Daarstraks kreeg ik een gele kader met daarop de melding grote verandering binnen 4 dagen. Ik moet ergens op een blauw knopje drukken. Wat betekent dit en moet ik binnen 4 dagen iets veranderen want ik ben een leek op technisch gebied.

Groetjes,
Moesty

12 reacties

Je moet niks doen alles gebeurt automlatisch er zal nieuwe software op de decoder gezet worden door Belgacom.

Het is gewoon om je te verwittigen dat het binnen de vier dagen gaat gebeuren.

Elsa.
Reputatie 1
Badge
Moet dat blauwe knopje van de decoder dan aanstaan. Zet altijd de decoder uit met de afstandsbediening aan dat andere knopje om hem uit en aan te zetten achter de decoder kom ik nooit aan omdat ik er niet aan kan staat in een kast. Ook de modem blijft aanstaan behalve als het onweert dan trek ik alles uit.

Kan iemand mij helpen want ik zou niet graag binnen 4 dagen zonder tv zitten en ik ben een leek op technisch gebied.

Groetjes,
Moesty
De upgrade gebeurt normaal 's nachts als je modem en decoder blijven opstaan (opstaan is het zelfde als dat de decoder in standby staat dus afgezet met de afstandsbediening).
Als je nu ofwel de modem ofwel de decoder of allebei zonder spanning zet dan kan de upgrade niet 's nachts gebeuren.
Maar als je dan de modem of de decoder of allebei weer opzet (spanning terug opzetten) kan de update ook gebeuren tijdens de dag.
Dus als je de decoder nu afzet (zonder spanning) of niet dit maakt niet uit en je mag gerust zijn je zal daarom niet zonder TV vallen.

al vele malen gehad dat de update midden in de avond valt nochtans

20u30 a 21u

zit je rustig filmpje of zo te kijken

ja hoor, beeld bevriest, ja hoor daar zijn ze

vorige week 2 dagen na elkaar, plezant is anders
chris,







er worden geen updates gedaan terwijl men tv kijkt, dus het fenomeen dat u beschrijft is niet normaal

wat ik vermoed is dat uw decoder geblokkeerd is en dan terug is opgestart (en bij elke opstart gaat hij z'n firmware checken)

met andere woorden dit probleem:

http://fr.community.belgacom.be/posts/8cb6d95ded" rel="nofollow

mvg






Oh nee?


waarom komt dan op tv, softwareupdate

deze week nog gehad

zat iets te bekijken dat ik had opgenomen,

plots niks meer,softwareupdate,


stond zo op scherm

MVG
Reputatie 7
Badge +1
Er is al een andere topic over het feit van die decodersoftwareupdate naar Charles.1_27.2.220. Met een factory reset geforceerd deze middag op mijn decoder V4. Mijn voorlopige bevindingen staan in die andere topic.
Badge
Ik geloof dat het er telkens op komt als je je decoder reset bij belgacom die software update.Omdat die software terug moet geladen worden lijkt me nogal logish.Bij telenet weet ik het niet want heb het ook nog nooit moeten doen.En zoals xenne al zei gebeuren die updates altijd s'nachts meestal na 2 uur.
zoals ik al zei , kris & zoals axana hierboven nog eens schrijft,

bij elke opstart gaat de decoder zijn firmware checken en komt "software update" op het scherm, de reden dat dit er opkomt is dat de decoder herstart, niet dat hij zijn programma gaat gaan onderbreken om updates binnen te halen, dat kan nooit de bedoeling zijn en gebeurd dus ook niet

mvg
Je kan met een factory reset geen update naar Charles forceren, het is alleen op het moment dat BGC je hiervoor activeert dat je dit kan forceren.

Bvb wanneer je de melding krijgt van 4 dagen je modem en decoder op te laten staan dan kan je hem direct binnen trekken door een Factoryreset uit te voeren.

Ik probeer al dagen lang van dagellijks een Factory reset te doen om Charles binnen te trekken maar dat lukt nog altijd niet.

Mijn dochter heeft mij deze namiddag nog gebeld dat ze een melding had op haar TV van 4 dagen de modem en de decoder te laten aan staan en ze vraagde mij of het kwaad kon dat ze de decoder en de modem afzette omdat ze voor het werk morgen vroeg vertrekt voor een week naar NY.
Daarom heb ik haar de raad gegeven van direct een factory reset te doen en inderdaad Charles stond er meteen op.

groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb nochtans vorige week ook een "factory reset" gehad, terwijl ik om 3u 's nachts nog naar een opname aan het kijken was. Dat het een factory reset was, zag ik door het feit dat ik na een dikke 20 minuten alles full operated had, dus niet de melding "belgacom TV is nog aan het opstarten". Van het momenty dat ik terug beeld had, kon ik ook in de PVR terug de film bekijken die ik aan het bekijken was toen de reset automatisch gebeurde. Ik heb een V3 decoder.
Het is zo dat dit normaal niet gebeurd tijdens het kijken omdat er via een setting van een bit kan gecheckt worden of je decoder op staat of in standby, aagezien een digitaal signaal nu wel eens kan fout lopen en een bit dus ook kan verkeerd geinterpreteerd worden of dat je decoder in standby staat en zo een factoryrest uitgevoerd wordt op het mement je aan het kijken bent.

Dus theoretisch kan het niet maar praktisch wel !

Het zou kunnen dat je dit min of meer kunt vermijden door zelf op regelmatige tijd een factoryreset van je decoder uit te voeren maar dat is dan ook iets dart meerderheid niet graag doet of gewoon vergeet maar dan nog ben je niet 100% zeker dat er een keer iets kan verkeerd lopen.

groetjes, Elsa

Reageer