*geen signaal*

  • 3 January 2015
  • 29 reacties
  • 738 Bekeken

Goede avond,



allereerst mijn beste wensen voor 2015.



Helaas kampen we sedert enkele dagen met TV & internetstoringen. Te pas en te onpas krijgen we volgende melding op ons tv-toestel ' geen signaal - druk op uw helptoets of neem contact op met www.proximus.be/support'.



Gelijktijdig valt ook het internetsignaal weg. De decoder werd reeds enkel malen afgezet ( On/Off knop + stekker uit stopcontact). Jammer genoeg geen positief resultaat, storingen blijven wederkeren tot vervelens toe.



Kan hier ASAP een oplossing geboden worden aub. Heb idem dito meldingen teruggevonden op jullie forum, dus ben niet de enige met dit probleem.



Bedankt!



Mvg,

Steven







29 reacties

Vanavond geen problemen meer...


Ik heb geen draadloze oplossing


profiel:


Max.: 61,6 Mbps download - 4,6 Mbps upload


Min.: 27,5 Mbps download - 4,6 Mbps upload




Bij de test van mijn lijn, gaf hij tot dezenamiddag dat er 'werken aan de lijn worden uitgevoerd', nu 'Geen problemen aangetroffen'




Probleem lijkt dus ook voor mij te zijn opgelost...had dit misschien iets te maken met het activeren van vectoring?




Inderdaad de laatste tijd worden veel meer van dergelijke problemen gemeld en zouden inderdaad iets kunnen te maken hebben met overschakeling naar Vectoring.


Daarom dat het ook best is als je problemen ondervindt van via 'My Proximus' de lijnstaus en de lijn analyse uit te voeren, waar je dan dikwijls kunt zien dat onderhoudswerkzaamheden bezig zijn en die kunnen inderdaad met vectoring te maken hebben.


Nu hen je wel een goed lijn mat basis profiel 30/6(10) die door de DLM opgetrokken werd naar 70/6(10), als je een bbox2 moest hebben zou je die lijnstatus of beter gezegd dit profiel kunnen aflezen via de web interface van je bbox op http://192.168.1.1 en dan zou je kunnen zien of je op 70/6 of 70/10 staat.
Na mijn laatste telefoongesprek met de Belgacommedewerker, waarin vermeld werd dat het euvel ten laatste opgelost ging zijn tegen maandagavond 05/01/15, dien ik jullie te melden dat we sinds 2 dagen gevrijwaard zijn gebleven van 'geen signaal - meldingen' ja.



Tot dusver alles terug OK, zowel internet als tv



Mvg,

Steven
Bedankt voor de feedback Steven.

Reageer