*geen signaal*

  • 3 January 2015
  • 29 reacties
  • 738 Bekeken

Goede avond,



allereerst mijn beste wensen voor 2015.



Helaas kampen we sedert enkele dagen met TV & internetstoringen. Te pas en te onpas krijgen we volgende melding op ons tv-toestel ' geen signaal - druk op uw helptoets of neem contact op met www.proximus.be/support'.



Gelijktijdig valt ook het internetsignaal weg. De decoder werd reeds enkel malen afgezet ( On/Off knop + stekker uit stopcontact). Jammer genoeg geen positief resultaat, storingen blijven wederkeren tot vervelens toe.



Kan hier ASAP een oplossing geboden worden aub. Heb idem dito meldingen teruggevonden op jullie forum, dus ben niet de enige met dit probleem.



Bedankt!



Mvg,

Steven







29 reacties

Blijft de VDSL led continu branden op je bbox modem als je dit voor hebt want als je internet ook wegvalt is er meer aan de hand.


Heb je de modem ook al gereboot (15 seconden stekker uit stopcontact trekken)
Modem werd ook reeds meerdere malen gereboot (15sec tot 10 minuten stekker uit stopcontact) ==> probleem blijft....

Deze avond kan ik het aantal meldingen *geen signaal* niet meer tellen, zeker meer dan 30 keer nu.



Probleem is zich beginnen voordien na sneeuwbui in Oost-Vlaanderen (vorig weekend - 27/28 december).



En nu?



Mvg,

Steven
Dan is er grote kans dat er vocht in de verspreidingskabel binnen gedrongen is en dat daar de problemen van komen want als je tegelijkertijd problemen met TV en met Internet hebt wijst dit er al een beetje op dat het verderop richting Proximus zal zitten


Je kan best een de technische helpdesk bellen hiervoor 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Je kan ook eens zien wat de lijntest geeft, zoals beschreven ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn" target="_blank en daar klikken op de link ' my Self Repair'
Reputatie 6
Badge +2
StevenM, heb je een vaste telefoon en zo ja, heb je er ook problemen mee?
@ Elsa,

morgenochtend wordt 'de lijntest' aan de tand gevoeld. Ik breng hierover morgen 04/01 verslag over uit.



@ Alexander

heb geen vaste telefonie.
Ok Steven


@ Alexander, moest je telefoon er uit liggen dan zou het zeker nog erger zijn met je TV en Internet uitval, want dit is gelijkstroom tov VDSL
Reputatie 6
Badge +2
Maar als er storingen zijn op de lijn dan zijn er problemen met vaste telefonie, vast internet en TV.
Ik bedoel dat je daar niet veel kunt uit besluiten zelf al heb je storing op telefoonsignaal zal je niet altijd storingen hebben op TV en internet tegelijk, en omgekeerd zeker ook niet , dat bedoel ik en je mag niet vergeten dat het telefoonsignaal van de centrale komt over koperdraad en het vdsl signaal pas over koperdraad van de ROP.


Enfin dat speelt nu geen rol in zijn geval aangezien hij geen telefoon heeft.


Maar als je op alle drie storingen hebt ja dan weet je dat er iets aan de lijn scheelt maar in feite scheelt er ook iets aan de lijn als zowel TV als internet wegvalt dit bedoel ik dus allemaal, amai dat is precies niet simpel om het uit te leggen, wat ik in feite allemaal bedoel ;-))


En dan heb ik nog de kans dat ze mij verkeerd verstaan ook nog :-((
Elsa & team,



heb de lijntest proberen te voltooien en krijg volgende meldingen:


1 Huidige status van ons netwerk

  • Algemene problemen met ons netwerk

2 Analyse van de lijn


Onderhoudswerkzaamheden




Momenteel ondervindt uw verbinding hinder van onderhoudswerkzaamheden aan ons netwerk.

Wij verontschuldigen ons voor het ongemak en bedanken u voor uw geduld.

Probeer de test later opnieuw.

1 Huidige status van ons netwerk


  • Algemene problemen met ons netwerk

  • 2 Analyse van de lijn [list]
  • Er werd een probleem vastgesteld

  • 3Vind een oplossing
    [/list]



    Op dit moment is het niet mogelijk om uw lijn te testen






    Wegens onderhoudswerken is deze toepassing niet beschikbaar tussen middernacht en 5u 's ochtends.

    Onze verontschuldigingen voor het ongemak.


    Ik probeer het morgen opnieuw en ondertussen blijven we de vervelende storing maar tolereren... Hoop dat er snel een oplossing geboden wordt!




  • Steven, ik heb juist dezelfde problemen. Decoder, bbox2, computer zijn verbonden met ethernetkabels. Internet valt ook weg gelijktijdig met het signaal op TV. Morgen komt technieker nog eens langs en zal hem aanspreken over wat Elsa zegt. Indien het bij mij opgelost raakt zal ik dit posten op het forum met vermelding van de oorzaak.


    Elsa, zou het kunnen dat het signaal niet sterk genoeg is, omdat het internet hier ook traag is ?
    @ Steven, Allee hopelijk kunnen ze het vlug oplossen.


    je kan altijd nog, als je dit wenst, eens horen bij de medewerkers hoe ver de werkzaamheden staan, door een


    privé bericht aan 'Onze medewerkers' te sturen ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
    @ Tish,


    heb je ook al eens gezien wat de lijntest geeft, zoals beschreven ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn" rel="nofollow" target="_blank en daar klikken op de link ' my Self Repair'
    Elsa, kan de lijntest niet meer uitvoeren, is vervangen door bezoek van de technieker
    Dan zou ik gewoon afwachten wat de technieker zijn bevindingen zijn,

    het kan gewoon bv. een slechte poort zijn in de DSLAM in de ROP waar je modem op aangesloten staat.

    Herstellingswerken (onderhoudswerkzaamheden) aan de lijn zullen het wel niet zijn, want dan zou het weinig zin hebben dat ze een technieker sturen vooraleer deze werken achter de rug zijn.
    NB: onderhoudswerkzaamheden zouden ook iets kunnen te maken hebben,

    dat ze de ROP waar je op aangesloten bent aan het aanpassen zijn voor Vectoring ( ▬►vdsl2- vectoring)
    als ze het maar in orde krijgen, want dit is zeer vervelend
    Als ze een goeie technieker sturen toch duivel


    'k zal in ieder geval al duimen voor u ja


    Nog een aangename zondag verder,


    Elsa
    @ Tisch,

    post zeker uw bevindingen nadat de technieker langs geweest is. Dit euvel is idd meer dan vervelend.



    @ Elsa

    heb ondertussen ook al een bericht naar één van de medewerkers gestuurd en binnen de 10 min ben ik opgebeld geweest. Persoon in kwestie wist mij te vertellen dat Belgacom op de hoogte is van dit probleem en dat zij momenteel onderhoudswerken uitvoeren aan de Belgacomlijn. Het euvel zou maandagavond zeker van de baan moeten zijn, indien niet, dan moet ik wederom contact opnemen.



    Mvg,

    Steven
    Dat is inderdaad al heel goed nieuws en zullen je problemen eindelijk achter de rug zijn.


    En dat je binnen de 10 minuten opgebeld werd is zeker een mooi gebaar van de medewerker van Proximus ja
    Inderdaad, krijg net sms binnen dat het om een netwerkstoring betreft, de technieker komt niet langs. Hopen maar
    Ik heb exact hetzelfde probleem sinds 1 januari.


    Toen ook zeer traag internet, en verbinding die wegviel; via de helpdesk dan nieuwe bbox gaan halen; internet leek terug volledig stabiel en volledige snelheid te halen. Echter TV geeft dezelfde 'geen signaal' problemen om de zoveel tijd; soms na 2 min, soms met 30 minuten tussen...


    Vanavond zien of het zich nog voordoet bij mij....


    Bert,


    ik weet niet of je een draadloze oplossing gebruikt om je decoder te verbinden met de bbox modem/router want daarmee kan je ook deze problemen ondervinden.


    Welk VDSL2 profiel heb je eigenlijk , kan je hieruit afleiden, uit de resultaten die gegeven worden, surf naar ▬► http://proximus.be/internetsnelheid" target="_blank
    Bert,


    ook eens nagaan of er niks abnormaals gemeld wordt op je lijn, door eens te zien wat de lijntest geeft,

    zoals beschreven ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn" rel="nofollow" target="_blank en daar klikken op de link ' my Self Repair'

    Daar zie je de 'Huidige status van ons netwerk' en dan klik je op 'Start de analyse' voor verder onderzoek en eventuele melding van de problemen.

    Reageer