Vraag

Gebruik extern ip-adres from site

  • 15 October 2016
  • 4 reacties
  • 322 Bekeken

Ik heb fix-ip en bbox2
mijn .be domein is ingesteld op dit fix-ip adres
bbox2 routert poort 80, 443, 21, 25, 143, 110 en nog zo wat naar de betreffende servers
werkt fantastisch, maar als ik "thuis" ben, kan ik niet aan de servers via de domeinnaam, want de bbox zegt: "awel, da sinnekik" en vertaalt het fix-ip naar 192.168.1.1
een webadres op het .be domein wordt dan http://192.168.1.1/dns_error en dat geeft wat nutteloze info.
ik zit dus op de smartphone en de laptop met alle shortcuts dubbel: via domeinnaam en via intern ip adres
en in thunderbird en op android ook steeds twee mailboxen maken...

Is daar iets aan te doen?
Ik heb gelezen dat de bbox in bridge modus kan werken, maar dan zou ik een router achter de bbox moeten zetten en eigenlijk ben ik verder content met die bbox en mogelijk verplaats ik het probleem dan een routertje verder.

Voordat de bbox bestond had ik een (belgacom)router, die dit probleem niet had, misschien is het een simpele instelling...

4 reacties

Reputatie 3
Bbox2 ondersteunt geen NAT loopback wel de Bbox3
Ah, oké, bedankt voor de snelle reactie.
En zou ik mijn bakske dan kunnen ruilen? Ik denk dat ik dat "huur" van belgacom
Reputatie 2
De B-Box2 heb je in bruikleen gekregen, je kan straks (ook op zondag) bellen naar 0800 22800 om die te laten ruilen.
Je kan met het ruilnummer die ze u geven, deze zelf gaan omruilen in een Proximus winkel
of je kan die laten opsturen naar een kiala-punt van uw keuze.
Reputatie 7
Badge +4
Beste,

indien ik via privé je vaste lijn nummer of klanten nummer kan krijgen samen met een gsm nr en de k-code van een kiala punt (www.kiala.be) kan ik voor een bbox3 zorgen voor je.

MVG,

Wim

Reageer