frustratie(s) bij netwerkopnames


/files/0320003634/Naamloos-1kopie.jpg 351x49

108 reacties

inderdaad simonneke, sinds ingebruik name van de 2 extra servers heb ik ook geen problemen meer ervaren.

dit is toch wel een heel belangrijke frustratie die we achter ons hebben gelaten... hopelijk blijft het zo en kan dit topic naar de eeuwige jachtvelden verwezen worden.

bedankt aan iedereen voor het blijven melden van de problemen

mvg
Ik ga het heel stilletjes zeggen, want ik ben bang dat ik weer te vroeg sta te juichen,
maar de laatste 2 weken hebben we lustig naar onze opnames kunnen kijken, zelfs tussen 20h en 21h!

Hopelijk blijft het zo en geraken we niet weer op de sukkel.Zoenen
ah zo Bart, en gaat het hier dan over netwerkopnames of heb je ook problemen met opnames op harde schijf?

dit gezegd zijnde, hier geen problemen meer ondervonden... enkel bij het spoelen heb ik soms nog voor dat het beeld stil blijft staan, maar da's een klein ongemakje dat we er graag bijnemen... voor de rest verloopt alles frustratieloos

mvg
Xenne,

had dit ook geprobeerd, een reset.
Toen werd 1 opname terug zichtbaar, maar was niet bekijkbaar.
beste Bart

mogelijks verschijnen de nPVR opnames maar na een reset van de decoder? ik heb dat ook ooit eens gehad, zie topic:

BUG [opgelost] opnames op afstand pas zichtbaar na reset decoder

bij mij was dit probleem plots verdwenen, al even plots als het gekomen was

mvg
hier net GEEN beterschap.
Ik had eigenlijk maar sporadisch eens wat issues met opnames (buiten vooruitspoelen en dergelijk).

Gisteren iets opgenomen: niks in pvr lijst (stond wel degelijk in de lijst van recordings)

Vrijdag iets opgenomen: niks in pvr lijst (stond wel degelijk in de lijst van recordings)

Dinsdag iets opgenomen: niks in pvr lijst, 2 dagen later stond die er plotseling wel in.
Wel sinjoor71 bij mij is dat ook zo, spoelen soms maar max. 2x. Maar toch soms ook nog "geselecteerd onderwerp tijdelijk niet beschikbaar", zelfs al is de opname nog maar 2 weken geleden opgenomen, dus 30 dagen nog verre van voorbij.

Soms bij het doorspoelen heb ik ook stilstaand beeld en soms na het doorspoelen en bij het hervatten geen klank meer.

Hopelijk binnenkort alles opgelost.
Reputatie 7
Badge +1
Ik zie inderdaad ook beterschap. Oudere opnames in nPVR (die bv. nog 4 dagen beschikbaar zijn) spoelen echter maar max. 2x door. Is hier een verklaring voor ?
Badge
Wel ja, deze avond ook geen problemen ondervonden. Hopelijk zijn we nu op de goeie weg.

Groeten.
geen excuses nodig hoor ;)

serverke bijplaatsen betekent change process, budget goedkeuring, netwerk wijzigingen, LB wijzigingen, failover wijzigingen (if exists), backup wijzigingen (if exists), software wijzigingen ,etc ,en vooral testing..
En duurt allemaal lang, en bij een log bedrijf zoals bij Belgacom nog wat langer (je kan nu niet ontkennen dat Belgacom een log bedrijf is eh 😛 )

neemt niet weg dat ze dit uiteraard konden voorzien..
oké Bart, je zal wel gelijk hebben.... mijn excuses hiervoor

in elk geval ben ik blij te zien dat 'ons' gezaag wat opgeleverd lijkt te hebben.... maar ook voor Belgacom is dit een goeie zaak dat deze frustraties tot het verleden behoren

maar nu hopen dat het goed blijft marcheren

mvg
@xenne:


"als de oplossing werkelijk zo simpel was als hierhoven staat dan heeft dit probleem toch wel iets te lang aangesleept...veel frustraties hadden kunnen vermeden worden me dunkt"

zo simpel is dat niet hoor ;)
Het is niet zo dat ze zomaar 2 machinetjes moeten kopen en inpluggen. Daar komt uiteraard veel meer bij kijken.
@sinjoor71: "Ik weet niet écht of dat bij netwerkopnames ook het geval is"

ik denk het niet. ZOver ik weet wordt er bij de registratie van uw opname, aan de devie in de centrale een flag gezet (kan ook in de server zelf zin) dat jij dit wil 'opnemen'.

dus eigenlijk doet de klok van uw decoder hier niet meer gebruikt.
Nu, ik ben 90% zeker, niet 100%.



"Die klok kan je niet zien, want de klok linksboven in het scherm bij de TV-gids of PVR is de klok van de server. "

Over die statement heb ik twijfels. De klok wordt gesynced met een NTP server, en ik ben zeker dat die klok in het scherm van de decoder komt (welke gesynced is met de ntp server).


beste

de laatste dagen lijkt het inderdaad goed te functioneren... waarvoor onze dank

als de oplossing werkelijk zo simpel was als hierhoven staat dan heeft dit probleem toch wel iets te lang aangesleept...veel frustraties hadden kunnen vermeden worden me dunkt

mvg
Reputatie 7
Badge +3
Normaal gezien zou het nu perfect werken.

Er zijn 2 extra servers toegevoegd aan het netwerk om dit probleem op te lossen.

mvg,
Reputatie 7
Badge +1
Voor Meubel: ik weet niet of het in deze topic al eens gezegd is, maar de interne klok van de decoder loopt achter. Die klok kan je niet zien, want de klok linksboven in het scherm bij de TV-gids of PVR is de klok van de server. Best de decoder minstens eenmaal per week (maar best tweemaal) heropstarten (even uit de stroom trekken of bij een V4 met het knopje achteraan af-en opzetten. Op een week kan dat al gauw een paar minuten schelen (dat zie je vooral bij herinneringen die het programma te laat starten). Maar op een maand kan dat tot 15 minuten oplopen, en dan komt de hele programmatie in het gedrang. Ik weet niet écht of dat bij netwerkopnames ook het geval is, maar het kan zijn dat de decoder ook daar verkeerde begin- en eindtijden doorgeeft. Weten xenne of ricy hier iets meer over ?
Reputatie 7
Badge +3
Wow het werkt vanavond in Prime Time!!!!!


mvg,

ja wat moet je zeggen als je de oplossing nog niet 100% hebt, mss zijn ze op goeie weg en moeten we nog wat geduld hebben!
hopelijk is je geduld nog niet op Knipogen
Al opgemrkt ?

Dit is het meest populaire en frustrerendste onderwerp op dit forum ... en Eva van Belgacom heeft nog maar 1 keer iets gemeld : op 20 mei (5 maanden geleden) met een nietszeggende mededeling ; we kennen het probleem, we zijn er mee bezig en hopen het zo vlug mogelijk op te lossen" 5 MAANDEN GELEDEN !

Wel, Eva, hoe ver staat het ?

Ik hoop dan dat het op 23 october zal opgelost zijn. Dan heeft het zo'n 5 maand geduurd om het probleem te localiseren en remediëren. Als klant lijkt dit eindeloos... en dan krijg je als mededeling op het scherm eventjes geduld. Vraag mij af hoe lang het duurt als ze je vertellen dat het enige tijd in beslag zal nemen. Ondertussen rinkelt de kassa natuurlijk voor de programma's die je dan uiteindelijk nog eens koopt omdat je de opgenomen versie niet van de server kan halen. 't is mij wel al gelukt om het programma neer te halen, direct na een reboot van de decoder, maar dit doe je ook niet dagelijks of meerdere keren per dag/avond.

Mvg,
dank voor de info, we zullen een kaarsje doen branden

dat dit probleem al zolang aansleept baart me een beetje zorgen, 't is waarschijnlijk complexer dan we vermoeden, hopelijk komt het nog eens echt goed met de netwerkopnames, anders zal belgacom ze met spijt in het hart moeten afvoeren

mvg
Allee,op 23 oktober komt er een nieuwe update.

Problemen zouden dan opgelost geraken.

Laat ons bidden Onschuldig.
Hallo allemaal,

Wij zitten hier ook met zware frustraties! Sinds twee maanden kunnen wij bijna GEEN ENKEL opgenomen programma meer bekijken. We krijgen steeds de melding "HET GESELECTEERD ONDERWERP IS TIJDELIJK NIET BESCHIKBAAR", doorspoelen, terugspoelen etc lukt zelden, ofwel blokkeert het helemaal ofwel blijft het doorspoelen. Daarnaast hebben we soms klank zonder beeld, terwijl onze decoder uitgeschakeld is????? Sommige programma's worden gewoon weg niet opgenomen ofwel 1 seconde opgenomen, dit is echt echt frustrerend. Want waarom neem je iets op? Ahja, om later te bekijken, en programma's dat je volgt kan je niet bekijken. Als we het dan echt willen zien moeten we ervoor betalen!!! Wij vinden dit echt belachelijk!!!! We hebben twee decoders, bij beiden hetzelfde liedje.


Als het zo door gaat gaan we ons verplicht moeten voelen om naar Telenet over te schakelen!!!!!!

Gelukkig zijn we niet de enige, en aan BELGACOM: AUB, doe er wat aan!!!
xenne, graag gedaan en bedankt voor alle andere info die ik heb mogen krijgen.

dank voor de info, meubel.

om even on topic van de frustraties bij netwerkopnames te komen....
heb redelijk wat getest deze week, situatie lijkt wel gebeterd en in de meeste geval zijn er geen problemen bij het bekijken netwerkopnames. als je echter eerst naar "Ter Zake" kijkt en daarna een netwerkopname wil bekijken heb je 10 à 20 minuten gegarandeerd de bekende miserie. blijkbaar is 20H30 een lastig moment voor de servers en kunnen ze het dan even niet trekken? gedurende 10 à 20 minuten heb je dan te maken met de bekende frustraties ttz het niet kunnen starten van een nPVR opname, of geen controle over het spoelen. maar als je blijft proberen zal het plots terug probleeemloos gaan. dit wetende kun je er rekening mee houden, maar plezant is het niet echt

goed weekend

mvg

Reageer